סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
היקף העסקות בעולם הגיימינג הכפיל עצמו ב-2021

הגיוסים, המיזוגים והרכישות בשנה האחרונה הסתכמו ב-71 מיליארד דולר, כך עולה מדו"ח חדש. הרוכשת הפעילה ביותר השנה הייתה אמברייסר השוודית, שקנתה בין היתר את קרייזי לאבס הישראלית. חברות הגיימינג הפרטיות ביצעו 493 עסקות שונות וגייסו יותר מתשעה מיליארד דולר בסה"כ

שנת 2021 עוד רחוקה מלהסתיים, אבל היקף ההשקעות, המיזוגים והרכישות בעולם הגיימינג כבר שובר שיאים: סך העסקות שהוכרזו או הושלמו השנה עומד על כ-71 מיליארד דולר - פי שניים מאשר בשנת 2020 כולה, כך על פי דו"ח חדש מאת חברת המחקר דרייק סטאר פרטנרס (Drake Star Partners). בזמן מגפת הקורונה, כאשר כולם נותרו בבתיהם, שגשגה תעשיית המשחקים, בעוד מגזרים אחרים נותרו מדשדשים מאחור וקרנות הון סיכון חיפשו אפיקי צמיחה חדשים.
על פי הדו"ח, 844 עסקות הוכרזו או הושלמו בתשעת החודשים הראשונים של שנה זו. בין העסקות הבולטות: חברת משחקי הקזינו SpinX נרכשה על ידי מפתחת המובייל Netmarble תמורת שני מיליארד דולר; ענקית הגיימינג הסינית טנסנט (Tencent) רכשה את חברת סומו גרופ (Sumo Group) תמורת 1.27 מיליארד דולר. גם פלייטיקה הישראלית ביצעה רכישת ענק כשרכשה 80% ממניות חברת Reworks הפינית תמורת 400 מיליון דולר - וצפויה לרכוש בשנה הבאה את שארית מניות החברה תמורת 200 מיליון דולר.
קבוצת האחזקות השוודית אמברייסר (Embracer) הייתה הרוכשת הפעילה ביותר ב-2021: היא קנתה בשנה האחרונה 18 חברות, בהן חברת קרייזי לאבס (CrazyLabs) הישראלית. גם טנסנט לא רחוק מאחוריה: הענקית הסינית רכשה 14 חברות גיימינג בשנה זו. זו הייתה תקופה מטלטלת עבור אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית פורטנייט, אבל היא אף הספיקה לבצע חמש רכישות מתחילת השנה. גם נטפליקס הצטרפה לאחרונה לחגיגה והכריזה לאחרונה על הרכישה הראשונה שלה בתחום הגיימינג: אולפן המשחקים העצמאי נייט סקול (Night School).
1 צפייה בגלריה
מתוך המשחק "Oxenfree"
מתוך המשחק "Oxenfree"
מתוך המשחק "Oxenfree" מבית נייט סקול, חברת הגיימינג הראשונה שרכשה נטפליקס
(צילום מסך)
בנוסף לכך, חברות גיימינג פרטיות גייסו יותר מתשעה מיליארד דולר במהלך 493 עסקות מתחילת השנה בעזרת קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים. העסקות הגדולות ביותר היו של חברת Sorare, שגייסה 680 מיליון דולר בהובלת קרן הענק של סופטבנק, לפי שווי עתק של 4.3 מיליארד דולר. זהו סבב ה-B הגדול ביותר שאי פעם גויס בשוק האירופי. אחריה, Jam City גייסה 350 מיליון דולר. ובמקום השלישי, חברת Dapper Labs גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של 7.6 מיליארד דולר. בנוסף, מגזר משחקי הבלוקצ'יין וה-NFT עורר הרבה באזז בשנה האחרונה ומשך משקיעים רבים, שהשקיעו כ-1.8 מיליארד דולר בחברות אלה.
למרות הקונסולידציה המואצת של תעשיית הגיימינג בשנה האחרונה, קצב הרכישות המהיר גם מצביע על כך שאף אחד מהשחקנים בשוק לא נח על זרי הדפנה, ויודע כי התחרות עזה, ויחסית בריאה. בעולם הגיימינג, כל אחד עם מחשב, נחישות וכישרון עשוי ליצור את הלהיט הבינלאומי הבא - אז לחברות הענק לא כדאי להיות שאננות מדי, גם אחרי שהן כבשו את הפסגה.