גוגל חותכת ביותר מ-60% את מחיר השימוש במודלי הווידיאו שלה
החברה שדרגה את מודלי Veo 3 ו-Veo 3 Fast עם הורדת מחירים דרמטית של עד 62%, תמיכה בפורמט אנכי לרשתות חברתיות ויכולת הפקה ב-HD מלא. המודל החדש משלב לראשונה קול ותמונה, כולל דיאלוגים וצלילי רקע מסונכרנים, אך מעלה חששות מפני יצירת דיפ-פייקים משכנעים
גוגל הכריזה על עדכון משמעותי למודלים שלה ליצירת וידאו באמצעות בינה מלאכותית, Veo 3 ו־Veo 3 Fast. העדכון כולל הורדת מחירים, תמיכה בתצורות חדשות ושדרוג איכות התוצרים. מחיר השימוש ב־Veo 3 ירד מ־0.75 דולר לשנייה ל־0.40 דולר לשנייה, ואילו Veo 3 Fast הוזל מ־0.40 דולר לשנייה ל־0.15 דולר לשנייה. בנוסף לתמחור, נוספה תמיכה בפורמט אנכי ביחס של 9:16, המיועד בעיקר לשימוש במובייל וברשתות החברתיות, וכן אפשרות להפקת סרטונים ברזולוציית HD מלאה של 1080p.
השירותים זמינים גם בישראל, הן דרך Gemini API והן באמצעות פלטפורמות נלוות כמו Google AI Studio ו־Vertex AI. המשמעות היא שגם מפתחים ויוצרי תוכן מקומיים יכולים כבר כעת להפיק סרטונים מתקדמים באמצעות המודלים החדשים וליהנות מההוזלה והאפשרויות המורחבות.
בגוגל מציינים כי כבר כיום חברות טכנולוגיה ותוכן מובילות משלבות את Veo 3 במערכותיהן. פלטפורמת Invisible Studio דיווחה כי בתוך שמונה שבועות בלבד הפך המודל לכלי הנפוץ ביותר בקרב יוצריה. Saga, פלטפורמה ליצירת תהליכי הפקה קולנועית, משתמשת ב־Veo 3 ובמודל Imagen 4 כדי להאיץ את הדרך מתסריט למסך, ואילו Mosaic, עורך וידאו מבוסס AI, מאפשר להמשיך לערוך ולהרחיב את הסרטונים עד לאורך של 64 שניות כולל פסקול, תוך עבודה בכלים מוכרים של עריכה.
Veo 3 הוא מודל הווידאו החדש של גוגל, שהושק בכנס Google I/O 2025 ומסמן קפיצת מדרגה בתחום היצירה הדיגיטלית. לאחר ש־Veo 1 התמקד בהפקת וידאו קצר באיכות גבוהה ו־Veo 2 הוסיף תמיכה ב־4K ותנועה מציאותית יותר, Veo 3 משלב לראשונה קול ותמונה, כולל דיאלוגים, מוזיקה וצלילי רקע מסונכרנים עם התמונה ותנועות השפתיים. אך לצד ההתלהבות, המודל החדש הגביר את החששות מפני שימוש לרעה בטכנולוגיה.
אותה יכולת שמאפשרת ליוצרים להפיק תכנים קולנועיים בלחיצת כפתור, משמשת גם לייצור דיפ-פייקים משכנעים במיוחד, להפצת מידע שגוי בקנה מידה גדול ולהגברת האתגר במאבק בפייק ניוז ברשתות החברתיות. בנוסף, היכולת לשכפל קולות וליצור דיאלוגים מלאכותיים מעלה שאלות אתיות סביב זכויות יוצרים, פרטיות וזהות דיגיטלית, סוגיות שגוגל מנסה לתת להן מענה באמצעות מנגנוני סימון ובקרה.






























