סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
DoNotPay
DoNotPay (צילום: אתר DoNotPay)

דברו עם העו"ד שלי: הצ'טבוט DoNotPay מתמקח עם נציגי שירות לקוחות

הרובוט-עורך דין הראשון בהיסטוריה כבר הצליח לגרום לנציג שירות הלקוחות של קומקאסט, למשל, להוריד את מחיר המנוי לאינטרנט ב-120 דולר לשנה. הוא מנומס, רהוט וחדור מטרה לפחות כמו עורך דין אנושי ובקרוב הוא יגיע בצורה של תוסף לגוגל כרום וכולנו נוכל לנצל את טוב ליבו בחינם

הבאז סביב מחוללי ה-AI מסרב לדעוך. להפך: אחרי שפרצו לחיינו בסערה מחוללי דיפ-פייק מדויקים להפליא, מחולל האמנות דאל אי והצ'טבוט הרהוט ChatGPT של OPEN AI, מגיע תורו של DoNotPay - צ'טבוט שלוקח את יכולות הבינה המלאכותית עוד צעד קדימה ומהווה מעין "עורך דין" שנועד להתמקח עם נציגי שירות לקוחות של חברות שונות על מנת להוריד מחירים של שירותים, מוצרים ומינויים.
מפקפקים? חבל, כי הרובוט-עו"ד הזה הצליח לאחרונה להוריד 120 דולר מסך התשלום השנתי על שירותי אינטרנט בפס רחב של חברת קומקאסט - זאת, לאחר התקחות ארוכה שערך עם נציג שירות הלקוחות של החברה בצ'ט. במהלך השיחה, סיפר הבוט לנציג שהוא חווה נפילות חוזרות ונשנות של הרשת במהלך השנה - מה שגרם לו לאובדן הכנסה - וכך הצליח לגרום לנציג להוריד לו את מחיר המנוי החודשי.
"הבוט הזה קצת מנומס מדי, לדעתי", סיפר מייסד החברה ג'ושוע בראודר עם השקתו. "הוא עונה תמיד, לכל דבר, אבל זה מספיק טוב כדי לקבל הנחה, מסתבר". נכון להיום, הבוט של בראודר יודע בין השאר להתמקח עם עיריות על דו"חות חנייה, לתבוע אנשים וגופים, לבטל אוטומטית מנויי התנסות, לאתר כספים אבודים ולהילחם בשחיתויות. בציוץ שהעלה לטוויטר בשבוע שעבר, חשף בראודר כי בקרוב ניתן יהיה להגיע לבוט באמצעות תוסף ייעודי לגוגל כרום:
התוסף צפוי להתווסף לדפדפן בגרסת בטא לקראת סוף החודש (דצמבר), או לכל המאוחר בתחילת ינואר ומיד יהיה ניחתן לעשות בו שימוש בכל צ'ט של כל גוף ששירות הלקוחות שלו כולל את האופציה הזאת. למשל, ניתן יהיה לכתוב לו "תשיג לי החזר על ביצועים גרועים של הווייפיי בבית" והוא יגיש את התלונה בשמחה. בראיון לאתר CNET אמר בראודר: "אני מאמין ששימוש של הבוט בשפה טבעית נראה פחות חשוד מהמכתבים הרשמיים ובהמקובעים שהוא נהג לשלוח בעבר. השפה הזאת מאפשרת לו להתעמת מול גופים חזקים מאוד, כמו למשל בתי חולים".
התוסף של DoNotPay, כך נראה כרגע, יהיה בתחילה חינמי ובהמשך יעלה 36 דולר לשלושה חודשים.