סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת Evinced גייסה 38 מיליון דולר להגברת נגישות באפליקציות ואתרים

אווינסד, המפתחת מערכות להנגשת אפליקציות ווב ומובייל, גייסה את הסכום בסבב B. עם השלמתו הגיעו גיוסי ההון של החברה ל-57 מיליון דולר. מייסד החברה גל מואב: "הביקושים לפתרונות נגישות חכמים מבוססי תוכנה אדירים"

חברת אווינסד (Evinced), המפתחת מערכות להנגשת אפליקציות ווב ומובייל, גייסה 38 מיליון דולר בסבב B. את גיוס ההון הובילה קרן Insight Partners והשתתפו בו המשקיעים הקיימים: M12 (זרוע ההשקעות של מיקרוסופט), BGV, Capital One Ventures ומשקיעת הסיד Engineering Capital. עם השלמת הסבב הגיעו סך גיוסי ההון של החברה ל-57 מיליון דולר.
אווינסד נוסדה בסוף 2018 על ידי המנכ"ל נאבין ת'דאני וגל מואב, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיות, כדי לסייע למיליארדי בני אדם התלויים בטכנולוגיה מסייעת להשתמש בצורה יעילה באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל. ת'דאני ומואב הכירו במהלך עבודתם המשותפת בראבלו (Ravello Systems), סטארט-אפ מבית היוצר של היזמים הסדרתיים רמי תמיר ובני שניידר, שנמכר ב-2016 לאורקל. ת'דאני היה חלק מצוות מייסדי ראבלו, ולאחר רכישתה שימש כסגן נשיא פיתוח מוצר באורקל. אווינסד מעסיקה 55 עובדים ברחבי העולם, 20 מתוכם במטה הפיתוח בישראל. בעקבות הגיוס היא מתעתדת להגדיל משמעותית את צוות הפיתוח בארץ ולהרחיב את הצמיחה העסקית בארצות הברית.
בשיחה עם "כלכליסט" אומר מואב, מייסד משותף ו-CTO ב-Evinced: "היה יחסית קל לגייס את הכסף. נכנסנו לתחום הנגישות ב-2018 נגד כל העצות שקיבלנו. לפני ארבע שנים כשניסינו לגייס את הכסף היה מאוד קשה, משקיעים לא הכירו והציעו לעבור לתחום אחר ואנחנו התעקשנו, ובאמת הגיוסים בהתחלה היו קשים. בסבב הנוכחי כל הקרנות למדו את העולם ומכירות אותו. ניגשנו לגייס כי קיבלנו פניות וסבב הגיוס נגמר בתוך חמישה שבועות".
עוד הוסיף מואב כי באופן די מפתיע ישראל מובילה את התחום מבחינת חקיקה: "בארצות הברית אין חוק נגישות לעומת ישראל שבה יש חוק נגישות מאוד מתקדם. אוסטרליה ואונטריו שבקנדה מתקדמות מאוד. באנגליה יש חיוב של נגישות לאתרים פדרליים וצבא, אבל הנוף משתנה בארצות הברית, גם בגלל תביעות רבות שיש נגד חברות שלא יצרו הנגשה מלאה".
מואב אומר שאין לחברה כל סיבה לעצור כעת למרות המצב הכלכלי בעולם כי "לא רואים כל השפעה על מכירות ויש דרישה גבוהה בשוק. לא נכון לעצור מפחד, יש הזדמנות נהדרת לרוץ קדימה ולספק את הדרישה".
על הסיבה להקמת חברה שעוסקת בתחום כה בעייתי אמר מואב: "כשראבלו נמכרה לאורקל פנו אלינו האחראים לתחום מאורקל ודרשו שנהיה נגישים. קיבלנו חומרים לפיתוח שלא היה ברור מה צריך לעשות איתם וזה היה מאוד מורכב. הפיתוח לא הבין איך מטפלים בזה, ואז הבנו שיש משהו מעניין שנוגע בהרבה צרכים מבחינת מוצר, מבחינה עסקית ואתגר טכנולוגי מעניין שאנחנו יכולים להתחבר אליו ולא לעשות סתם עוד מוצר, אלא מוצר שאפשר להסביר לילדים ושנותן הרגשה שאנחנו מביאים משהו לעולם.
"הגישה של החברה מבוססת על כך שנגישות מוטמעת בכל שורת קוד, והיא חלק אינטגרלי בתהליך פיתוח התוכנה. בכך ניתן להבטיח שותפות אפקטיבית בין מובילי הנגישות בארגון והנהלת הפיתוח שתאיץ באופן דרמטי את זמן ההגעה לשוק שתצמצם סיכונים עסקיים".
לפחות 2.2 מיליארד בני אדם תלויים בטכנולוגיה מסייעת כדי להשתמש בצורה יעילה באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל. עתה, עם החמרת הרגולציות המגנות על נכים ובעלי מוגבלויות בארצות הברית והגידול במספר התביעות המשפטיות בנושאי נגישות באינטרנט, הצורך בנגישות דיגיטלית גבוה מאי פעם.
"הביקושים לפתרונות נגישות חכמים מבוססי תוכנה אדירים. למעשה עד השקת סל המוצרים שלנו ב-2021 לא היו קיימים בשוק פתרונות טכנולוגיים שעונים על כל הצרכים. מכיוון שפתרנו את רוב הבעיות הטכניות שגרמו לארגונים להישען על גישה ידנית והפכו את התהליכים למסורבלים ואטיים יותר, יש התלהבות גדולה וארגונים רבים, ובהם פורצ'ן 500, מתעניינים במוצרים ומעוניינים להטמיע אותם, ובכך ליישם גישת Shift Left אמיתית ולטפל בנגישות בשלבים יותר מוקדמים ממה שהיה נהוג בעבר".