סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק, טוויטר. מימין: הלוגו שמאסק היה כנראה בוחר לטוויטר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

ושמישהו יעז לצייץ: משתמשי טוויטר מדווחים על הצפת הפיד בציוצים של אלון מאסק

במהלך היממה האחרונה הולכים ומתרבים הדיווחים של משתמשים שאינם עוקבים אחר מנכ"ל החברה ובכל זאת הפיד שלהם התמלא בציוצים ובתגובות שלו. זאת, לאחר שבסוף השבוע האחרון מאסק הכריז על "תיקון" ל"בעיית הנראות" וטען שציוציו "לא נשלחים"

עבור משתמשים רבים בטוויטר, אזור "עבורך" (For You) הפך ביממה האחרונה לעמוס בציוצים ובתגובות לציוצים של מנכ"ל החברה אלון מאסק. זה לא קרה אצל כולם, אבל בשני בבוקר כבר דיווחו לא מעט משתמשים על הצפת המאסק הזו, כך לפי דיווח באתר the verge.
בחלק מהמקרים דווח כי חמשת הציוצים הראשונים בפיד היו של מאסק ובהמשך פוזרו ציוצים נוספים של בעל הפלטפורמה - גם אצל משתמשים שכלל לא עוקבים אחריו. הדבר קורה ימים ספורים לאחר שמאסק התלונן שהחשבון שלו שם לא זוכה למספיק צפיות ואף פיטר מהנדס בשל כך.
לפי דיווח ב-Platformer, נתונים פנימיים בטוויטר מצביעים על כך שבעוד שהחשבון של מאסק טיפס לשיא מבחינת חיפושים באפריל 2022, כמות החיפושים אחריו בהמשך נפלה בשיעור חד. המהנדסים, אגב, לא מצאו שהדבר נובע מבעיה באלגוריתם של טוויטר.
בסוף השבוע האחרון, מאסק הודיע כי בטוויטר השיקו שינוי מסויים כדי לתקן את בעיית ה"נראות" וטען כי 95% מהציוצים שלו לא "נשלחים". לא ברור אם יש קשר בין השינוי הזה להצפה הנוכחית של מאסק בטוויטר. בטוויטר, בכל אופן, אמורים לתקן תקלות כאלה במהירות - אלא אם כן, כמובן, מדובר ב"תקלה" - כלומר, ההוראה החדשה היא להשיג לבוס כמה שיותר צפיות בכל האמצעים הקיימים.