סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
סייברסרב: השרתים היחידים שנפגעו - אצל נטוויז'ן

החברה, שאתר אטרף שבבעלותה נפרץ על ידי האקרים, שכרה יועצים ודוברים - ואולם המנהלים עדיין שומרים על שתיקה. נטוויז'ן: סייברסרב שכרה שירות אירוח שרתים שאינו כולל הגנת סייבר

בלילה שבין שישי לשבת נחשפה אחת מפריצות הסייבר המשמעותיות שהיו בישראל, כאשר קבוצת ההאקרים בלקשדו הודיעה כי פרצה לשרתים של חברת סייברסרב הישראלית והפילה את האתרים של חברות רבות. מאז חשפה בלקשדו כמויות עצומות של מידע אותו השיגה מאתרים אלה, ובכל זמן זה קולה של החברה, שיושבת בקרית ביאליק, לא נשמע. היום שכרה סייברסרב יועצים לניהול משברי סייבר וכן דוברים המסייעים לה; עם זאת מנהלי החברה, איל הבר ועדינה הבר, עדיין לא מדברים עם התקשורת או מתבטאים בכלל.

בשיחה עם הדוברים הם מדגישים, אמנם ללא הפניית אצבע מאשימה, את העובדה שהשרתים היחידים שנפגעו היו אצל חברת נטוויז'ן - לעומת שרתים אחרים של סייברסרב שהיו אצל חברות אחרות ולא נפגעו. נטוויז'ן מצידה טוענת שהחברה שכרה רק שירותי אירוח ולא אבטחת מידע.
בשיחה מציינים הדוברים כי סייברסרב היא אכן הבעלים של אתר אטרף, שנמצא כיום במוקד הבעיה לנוכח החשש מחשיפה של מידע אישי של מנויי ומשתמשי האתר. "יתר אתרי סייברסרב כוללים מידע לציבור, ואינם אתרים שיכול לדלוף מהם מידע אישי. הם לא עלו לאוויר כי הם עוברים בדיקות, ויעלו בימים הקרובים.

1 צפייה בגלריה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
(אטרף)

"אנחנו מכירים את איום ההאקרים שנוגע רק לאטרף. פורסמו רק חלק משמות המשתמשים שכללו כינויים, חלקם אותנטיים. בשלב הזה אנו לא יודעים על מידע נוסף שהם מחזיקים אותו הם מאיימים לפרסמו אם לא ישולם להם כסף".
לפי הדוברים, "כבר במוצ"ש היתה פנייה למערך הסייבר להוריד את חשבון הטלגרם. ברמת הסייבר, האירוע נבחן על ידי מומחים כרגע ואין לנו עדיין מידע מה קרה".
בתשובה לשאלה מתי גילו את הפריצה, אמרו הדוברים כי החברה חשה שיבושים ביום חמישי שבהם טיפלה ונתנה מענה לדרישות מערך הסייבר הלאומי . גם בשישי היו שיבושים, שהתבררו ביום שבת כפריצה. במהלך השבת עבדה החברה על העברת כל אתריה לשרתים נקיים.