סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

איל וולדמן וסטלה הנדלר משקיעים בחברת הפינטק הדג'וויז

מייסד מלאנוקס ומנכ"לית בזק לשעבר חברו למנכ"ל אודיוקודס שבתאי אדלרסברג וליעקב קוטליצקי בהשקעה של 2.5 מיליון דולר בחברה הישראלית שבנתה פלטפורמה חכמה להעברת מט"ח המיועדת לשוק העסקי. וולדמן: "אני מאמין שכל חברה ישראלית או זרה צריכה את המערכת של הדג'וויז"

מנכ"ל ומייסד מלאנוקס לשעבר (שנמכרה לאנבידיה) איל וולדמן ומנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר מצטרפים כמשקיעים בחברת הפינטק הדג'וויז (HedgeWiz), שבנתה מערכת להעברות מט"ח, המיועדת לשוק העסקי. הדג'וויז הוקמה ב-2016 ע"י פבל סויפר המשמש כמנכ"ל, ד"ר אדם רויטר המשמש כיו"ר וייסד גם את חברת חיסונים פיננסים ורנן מיטלפונקט. החברה גייסה בסבב האחרון כ-2.5 מיליון דולר ובסך הכל, מיום היווסדה, היא גייסה כ-5 מיליון דולר.
המשקיעים וולדמן והנדלר, שהצטרפו בסבב הנוכחי, חברו לשורה של משקיעים בולטים בחברה, בהם שבתאי אדלרסברג, יו"ר ומנכ"ל אודיוקודס, יעקב קוטליצקי (שמכר את חברת ויסוניק ב-2011 ב-100 מיליון דולר) ועוד.
ייחודה של המערכת של הדג'וויז, מעבר להיותה ידידותית למשתמש, היא יכולתה לייצר אופטימיזציה על ידי איתור המסלול המהיר והזול ביותר להעברות מט"ח בין מדינות. בנוסף למערכת זו, החברה בנתה מערכת אוטומטית לניהול סיכוני מטבע, שזכתה לפרסים בינלאומיים ונחשבת לטובה מסוגה בעולם. מערכת זו תאפשר ללקוחות החברה לבצע גידורים של חשיפות המט"ח שלהם. למעשה, הדג'וויז בנתה מערכת המשרתת, בממשק יחידף את שלושת התחומים של המט"ח בעולם: העברות מטבע, המרות וגידורי מטבע.
1 צפייה בגלריה
סטלה הנדלר, איל וולדמן
סטלה הנדלר, איל וולדמן
סטלה הנדלר, איל וולדמן
(צילום: יחצ)
"אני מאמין שכל חברה ישראלית או זרה צריכה את המערכת של הדג'וויז", אומר ל"כלכליסט" וולדמן, שהפך כעת למשקיע הגדול בחברה וגם הצטרף לדירקטוריון הדג'וויז. "יש כאן פלטפורמה שנותנת פיתרון לכשל שוק בתחום העברת כספים בין עסקים וגופים בשווקים הבינלאומיים, עם פוטנציאל לצמיחה בקצב גבוה", מוסיפה הנדלר.
"הפתרון שלנו כולל פלטפורמה מאוחדת להתנהלות בינלאומית רב-מטבעית באמצעות ספקי נזילות מובילים, המאפשרת לעסקים לבצע פעולות של גידור סיכוני מטבע במידת הצורך וגם לקבל ולשלם תשלומים גלובליים", אומר סויפר, מנכ"ל הדג'וויז. "יש לנו פתרון גם למקרה כמו שקורה כעת באוקראינה: העובד והמעסיק פותחים חשבון על גבי הפלטפורמה וכך האוקראינים יכולים לקבל גישה לכסף גם אם הרוסים סוגרים להם את מערכת הבנקאות המקומית".