סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מי הכי מגניב בעיר? דייסון מציגה אוזניות בלוטות' בשילוב מסכה נגד זיהום אוויר

ה-Dyson Zone צפוי לצאת לשווקים בסתיו, ולשאת תג מחיר של 650-1,300 דולר; "הוא מטהר את האוויר שאתם נושמים, ובשונה ממסכות אחרות, הוא עושה זאת מבלי לגעת לכם בפנים", הסביר המהנדס הראשי ג'ק דייסון; במקביל, המוצר מפחית רעש

חברת דייסון הודיעה על המוצר הלביש הראשון שלה, שמשלב את המומחיות של החברה בטיהור אוויר עם סט של אוזניות בלוטות' מבטלות רעש, המיועד לתושבי ערים שרוצים להימנע מזיהום האוויר בהן.


ה-Dyson Zone מורכב מאוזניות גדולות שמחוברות למתקן פלסטיק דמוי מסכה, המכסה את פני הלובש מאוזן לאוזן, ומזכיר אביזר מסרט מדע בדיוני. הוא מעביר אוויר מטוהר לפה ולאף, ובמקביל מפחית זיהום רעש באמצעות טכנולוגיית ביטול הרעש שלו.

1 צפייה בגלריה
דייסון אוזניות עם מסכה לטיהור אוויר
דייסון אוזניות עם מסכה לטיהור אוויר
הדייסון זון, אוזניות עם מסכה לטיהור אוויר של דייסון
(צילום: Dyson)

"זיהום אוויר היא בעיה גלובלית ומשפיעה עלינו בכל מקום. בבית, בבית הספר, בעבודה, כשאנחנו צועדים, רוכבים על אופניים או נוסעים בתחבורה הציבורית. הדייסון זון מטהר את האוויר שאתם נושמים, ובשונה ממסכות אחרות, הוא עושה זאת מבלי לגעת לכם בפנים", כך אמר המהנדס הראשי של החברה, ג'ק דייסון.
לעיצוב הבלתי רגיל יש מנוע, מדחס ומסנן דו שכבתי בכל אוזנייה. האוויר נשאב דרך המסננים הלוכדים 99% מהחלקיקים שבאוויר הגדולים מ-0.1 מיקרון, כולל אלרגנים, בקטריות ואבק, וכן חומרים רעילים כמו גופרית וחנקן דו חמצני.
האוויר הנקי עובר לאורך הדופן הפנימי של המסכה, שממוקמת מול הפה והאף מבלי שתיגע בעור, ויוצרת כיס של אוויר נקי עבור הלובש. באוזניות מותקנים חיישנים שמזהים את מהירות תנועת הלובש, ומווסתים את זרם האוויר כדי להבטיח הזרמת עד 5 ליטר אוויר נקי בשנייה, השווים לצריכת האוויר במהלך ריצה.
חיישן איכות אוויר שמותקן באוזנייה השמאלית עוקב אחר רמות הזיהום העדכניות ושולח את המידע לאפליקציה המותקנת בטלפון שמודיעה למשתמש מתי יש להחליף את המסננים. זוג מסננים אמור להספיק ל-12 חודשי שימוש באירופה, או פחות באזורים בעלי זיהום חמור יותר.
למסכה ומגן העיניים שתי זרועות מתכווננות, והם מחוברים לאוזניות באמצעות מגנט שמאפשר להסיר או לפתוח את המסכה כלפי מטה, כאשר הלובש רוצה לדבר. למכשיר ניתן גם להוסיף הגנה נוספת שמתחברת לחלקה הפנימי של המסכה, ומכילה מסנן FFP2, המיועד להגן בפני וירוס הקוביד 19. הדייסון זון צפוי לצאת לשווקים בסתיו, ולשאת תג מחיר של 650-1300 דולר.