סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עכשיו זה רשמי: תוכלו להשתמש בווטסאפ מכל מכשיר ללא צורך בסמארטפון

פייסבוק הודיעה כי היא משיקה את גרסת הבטא של התכונה החדשה שתאפשר שימוש בצ'ט על גבי מספר מכשירים במקביל, וללא צורך בשימוש בסמארטפון מחובר או אפילו דלוק

כבר כמה חודשים שדווח כי ווטסאפ מתכננת לאפשר שימוש באפליקציה שלה על גבי מכשירים שונים - כעת נראה שזה באמת קורה, או לפחות יש צעד ראשון בכיוון.
על פי הודעה של פייסבוק, החברה משיקה את גרסת הבטא של התכונה החדשה שתאפשר לכם להשתמש בצ'ט על גבי מספר מכשירים במקביל (עד 4), וללא צורך בשימוש בסמארטפון מחובר או אפילו דלוק כדי להריץ את השירות. עם זאת, לא תוכלו להפעיל את האפליקציה על גבי סמארטפון נוסף במסגרת הזו, אלא רק מחשבים או טאבלטים. "כל מכשיר מתחבר לווטסאפ בנפרד", נכתב בפוסט של החברה.
ווטסאפ מאפשרת כבר כיום להריץ את האפליקציה במחשב או דרך הדפדפן, אך יש צורך שהסמארטפון יהיה דלוק ומחובר לאינטרנט לשם כך. כמו כן לא ניתן להפעיל יותר מסשן אחד במקביל לסמארטפון. כעת המגבלה הזו הוסרה וניתן להשתמש בווטסאפ בדיוק כמו בכל אפליקציית צ'ט או שירות דומה אחר. זו חדשה מצוינת ל-2 מיליארד המשתמשים שלה כיום.
1 צפייה בגלריה
ווטסאפ
ווטסאפ
ווטסאפ
(צילום: בלומברג)
המכשול העיקרי של פייסבוק כדי לאפשר את התכונה הזו היה ההצפנה מקצה לקצה בה היא כה גאה בשירות. כדי לשמור עליה החברה היתה צריכה לדבריה לפתח טכנולוגיות חדשות שיאפשרו זאת. התוצאה נחשבת סוג של הישג טכני מהבחינה הזו שכן אין הרבה אפליקציות שהצליחו להציג תמיכה בהצפנה ובסינכרון ישיר בין המופעים שלהן במכשירי המשתמשים השונים. החברה נאלצה לתכנן מחדש את הארכיטקטורה של השירות ולשנות חלקים ממנה.
בשלב הנוכחי מדובר כאמור רק בגרסת בטא. בנוסף החברה לא סיפקה תאריך יעד להשקת השירות לציבור - אך בדרך כלל מדובר במספר חודשים עד שתכונות בטא מגיעות לשימוש הציבור.
אם תרצו לעשות שימוש בתכונה החדשה תצטרכו ראשית להירשם לתכנית הבטא של ווטסאפ (ניתן להירשם דרך חנויות האפליקציות) ולהוריד את האפליקציה המתאימה, ואז להתנסות בה. בהמשך ניתן יהיה להתנסות בה גם בגרסאות יציבות של ווטסאפ על ידי בקשת הצטרפות שתופיע למעוניינים בכך בהגדרות.
התכונה החדשה מצטרפת לשלל פיצ'רים נוספים כגון אפליקציית אייפד ייעודית או הודעות זמניות, אך עם זאת אפשר להדגיש שווטסאפ עדיין מציעה חוויה מאוד קרובה למה שהציעה לפני 10 שנים. מנגד, בשנים האחרונות לא מעט אפליקציות החלו להציע תכונות אחרות שהופכות את ווטסאפ למעט מיושנת מהבחינה הזו.
אחת הבעיות העיקריות שלה, שמקשה מאוד על מעבר בין אייפון לאנדרואיד ולהפך, היא חוסר היכולת לשחזר הודעות מפלטפורמה אחת לשנייה. כך שמי שמשתמש באייפון לא יכול לשחזר (לפחות לא בקלות) את הודעותיו אם עבר למכשיר אנדרואיד. בעיה זו נחשבת מחסום מהותי, ובווטסאפ כבר החלו לעבוד במרץ על גיבוי שיתבצע ישירות על שרתי פייסבוק, במקום על אלה של פלטפורמות אחסון הענן של אפל וגוגל.