סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אינסטגרם מפות
אינסטגרם מפות (צילום: מטא/אינסטגרם )

חדש באינסטגרם: מפות אינטראקטיביות

פיצ'ר חדש שמבוסס על חיפוש במפה מאפשר למשתמשים לחקור מקומות מתויגים בסביבתם, לבצע סינון של קטגוריות ולחפש לוקיישנים על פי האשטאגים. הפיצ'ר דומה מאוד, ולא במקרה, לכלי המפות של סנאפצ'אט

מנכ"ל מטא מארק צוקרברג הודיע היום כי החברה שלו תשיק חוויית מפות דינמית חדשה באינסטגרם. פיצ'ר המפה המתעדכנת יאפשר למשתמשים לחקור מקומות מתויגים פופולריים שנמצאים בסביבתם ולסנן תוצאות חיפוש באמצעות קטגוריות ספציפיות, כולל מסעדות, בתי קפה ומכוני יופי.
טרם העדכון פיצ'ר המפה של אינסטגרם כלל רק פוסטים. כעת, בעזרת העדכון החדש, משתמשים יכולים לחפש במפה, להיכנס לאפשרויות סינון ולהזיז את המפה כדי לראות מה נמצא בסביבה. ממטא נמסר כי המפה החדשה "תיתן למשתמשים מענה מקיף כשהם מחפשים מקומות פופולריים בסביבתם, באמצעות פוסטים מתויגים, סיפורים ומדריכים".
ניתן יהיה גם למצוא מקומות רלוונטיים במפה על ידי חיפוש האשטאגים מסוימים. אם מצאתם מיקום שמעניין אתכם, ניתן לשמור אותו כדי לבקר בו בעתיד וניתן גם לשתף מקומות באמצעות הודעות ישירות לחברים או קבוצות. בנוסף, אם הפרופיל שלכם ציבורי, ניתן להשתמש בתיוגי מיקום או סטיקרים בתוכן שלכם כדי שיופיעו על המפה של משתמשים אחרים.
במקרה או שלא במקרה (לא במקרה), סנאפצ'ט מציעה מאפיין דומה, המאפשר למשתמשים לפרסם סיפורים פומביים שקשורים למיקום ספציפי. השקת המפה החדשה מגיעה על רקע דבריו של סגן הנשיא של גוגל, פרבקר רגבן, שאמר שמשתמשים צעירים פונים היום יותר לאינסטגרם ולטיקטוק, במקום לחיפוש בגוגל כדי לחפש מקומות ולגלות דברים חדשים. הוא ציין עוד כי משתמשים צעירים לא נוטים להקליד מילים, אלא מעדיפים לגלות תוכן בדרכים חווייתיות חדשות.