סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי חברת Tastewise אלון חן מנכ"ל ו אייל גאון סמנכ"ל טכנולוגיות
מייסדי חברת Tastewise. אלון חן מנכ"ל ואייל גאון סמנכ"ל טכנולוגיות (צילום: Hadar Berl)

חברת Tastewise שפיתחה פלטפורמת AI לתעשיית המזון גייסה 50 מיליון דולר

הפלטפורמה של החברה הישראלית הופכת באמצעות בינה מלאכותית נתוני צריכה ומגמות להצעות למוצרים חדשים וחומרים שיווקיים. בין לקוחותיה כמה מחברות המזון הגדולות בעולם, בהן Mars ו-Kraft Heinz. עם השלמת הסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-72 מיליון דולר 

Tastewise שפיתחה פלטפורמת GenAI לתעשיית המזון והמשקאות - שממירה נתוני צריכה ומגמות ליישום שיווקי ומסחרי, גייסה 50 מיליון דולר בסבב B. את הגיוס הנוכחי הובילה TELUS Global Ventures ולקחו בו חלק גם Disruptive AI ,Peakbridge Capital, Duo Partners ו-PICO Venture Partners. ההשקעה תסייע לחברה להרחיב את פתרונות השיווק והמכירה שהיא מפתחת עבור מותגים גלובליים. עם השלמת הסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-72 מיליון דולר.
בשיחה עם כלכליסט אמר אלון חן, מנכ"ל ושותף מייסד Tastewise: "ב-2018 הבנו שהתעשייה המשפיעה על בריאות של אנשים מנותקת מהצרכן. יצרני המזון הגדולים לא מחוברים לצרכן , הצרכן משתמש במוצרים, אבל עושה הכל ללא קשר עם הלקוח, וכבר אז הקמנו מערכת שמדווחת על הרגלי אכילה ושתייה של צרכנים. היום עובדים עם 80% מהחברות הגדולות בעולם ונכנסים למחלקות פיתוח המוצרים והשיווק שיש לנו סוכני AI שעוקבים אחרי צריכת מזון והמשקה ומייעלים להם את התהליכים".
"עד עכשיו היה להם רעיון שהוציאו החוצה לגורם חיצוני, והיה לוקח לו חודשיים להחליט ולהציע. חלק משמעותי של חדשנות נכשלת - עקב זמן ארוך של כל תהליך. אנחנו מציעים הבנה צרכנית מקיפה של הנושא ועד ל-2023 היינו חברת מידע בלבד. כיום בזכות ה-GenAI אנחנו באים עם מצגת שיווקית ורעיונות למוצרים חדשים. חברת מוצרים קפואים אמריקאית שזיהתה שימוש משמעותי בנינג'ה בירקות קפואים איתרה שוק חדש של מוצרים סביב המוצר. יש לנו פאנל של בישול ביתי שמתחבר להרבה רשתות חברתיות ואתרי מתכונים ומזהים על מה אנשים מדברים ובמה הם משתמשים, אנחנו רואים מגמות בתחום המסעדות והבישול הביתי וכל זה ברמה היומית. זה משפיע מהותית על היכולת להתקרב לצרכן ולהציע לו בדיוק מה שצריך עם בידול שפותר בעיות חדשות".
ההון שגויס בסבב הנוכחי ישמש להרחבת פעילות Tastewise בשווקים בצפון אמריקה ואירופה, וכן להמשך פיתוח הטכנולוגיה וסט הכלים של החברה הכוללים העמקת האינטגרציה עם מערכות שיווק ומכירה מובילות. בנוסף החברה מתעתדת לגייס עשרות עובדים בישראל בתחומי הבינה המלאכותית, מומחי דאטה ופרומפטים. החברה שהוקמה ב-2018 על ידי אלון חן ואייל גאון מעסיקה כיום 100 עובדים מתוכם מעל 60 במשרדיה בישראל והשאר במשרדיה בניו יורק, ספרד ועוד צוותי remote ברחבי העולם.
ב-Tastewise פיתחו סוכני AI ייעודיים לתעשיית המזון. אלה עושים מחקר עמוק, מציפים מיד תובנות רלוונטיות, מייצרים קונספטים וחומרי שיווק מבוססי נתונים וכך מבטלים עבודה ידנית וניחושים. כתוצאה, פלטפורמת ה-GenAI של החברה המפיקה תוכן בזמן אמת - זו מאפשרת למותגים לפעול במהירות וביעילות. בזכות הטכנולוגיה של Tastewise לקוחות החברה קיצרו את זמני ההשקה ב6-8 חודשים וחסכו מיליוני דולרים בעלויות היישום.
מהחברה נמסר שכיום 80% מחברות המזון והמשקאות המובילות בעולם, בהן, Mars, Campbell’s ו-Kraft Heinz, עושות שימוש ב Tastewise. כך למשל, בקבוצת Kroger, חברת קמעונאות שמפעילה סופרמרקטים וחנויות כלבו ברחבי ארצות הברית, השתמשו בתובנות של Tastewise כדי למצב מחדש סדרת מוצרים קיימת – ועברו במהירות משלב הבדיקות המוקדמות להשקה במאות חנויות, שלוותה בסיפור מותג מבוסס נתונים ותכנית שיווק מפורטת.