סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ישראל קרוש ורום כהן, מייסדי היירו
ישראל קרוש ורום כהן, מייסדי היירו (צילום: HYRO)

פחות משנה אחרי הגיוס הקודם ובשווי כפול: היירו מגייסת 45 מיליון דולר

החברה, שרוב עובדיה בישראל אך רשומה בארה"ב, מפתחת סוכני AI למערכת הבריאות האמריקאית. סבב הגיוס, בהובלת Healthier Capital, Norwest ו-Define Ventures, מכפיל את שווייה לכמה מאות מיליוני דולרים. סך ההשקעות בחברה מגיע כעת ל-95 מיליון דולר

חברת היירו (Hyro), המפתחת סוכני AI ייחודיים עבור מערכת הבריאות האמריקאית, גייסה 45 מיליון דולר בהובלת קרן Healthier Capital, Norwest ו-Define Ventures. בסבב השתתפו גם המשקיעות האסטרטגיות Bon Secours Mercy Health, לקוחה ותיקה של Hyro, ו-ServiceNow Ventures, זרוע ההשקעות של ענקית התוכנה האמריקאית בתחום בניית פתרונות אוטומציה.
הגיוס מגיע עשרה חודשים בלבד אחרי הסבב הקודם ומכפיל את שווי החברה לכמה מאות מיליוני דולרים. סך ההשקעות בה מגיע כעת ל-95 מיליון דולר. הסבב האחרון של היירו עמד על 15 מיליון דולר והיווה למעשה הרחבה לגיוס של 20 מיליון דולר במסגרת סבב B שהושלם ב-2023. בסבבי הגיוס הקודמים של החברה השתתפו גם הקרנות Liberty Mutual Strategic Ventures, Black Opal Ventures, K20, Hanaco Ventures, Spero Ventures ו-Mindset Ventures, אך כל אלה לא השתתפו בסבב הנוכחי. קרן Healthier Capital היא היחידה שמבצעת השקעה חוזרת במסגרת הגיוס.
היירו הוקמה ב-2018 על ידי ישראל קרוש ורום כהן. היא רשומה בארה"ב והמטה שלה נמצא בניו יורק, אך מרבית עובדיה נמצאים בתל אביב. היא מעסיקה 130 עובדים, מתוכם 80 בישראל ו-50 בארה"ב.
העניין בהיירו מתעצם לנוכח התגברות השימוש בסוכני AI, וזאת למרות שהיא הוקמה לפני שבע שנים - לפני הפריצה הגדולה של הבינה המלאכותית. הרעיון המקורי של המייסדים היה ליישם טכנולוגיות של שפה טבעית לתקשורת קולית אוטומטית עם מרכזי שירות של ארגונים. החברה החלה לשווק את הפתרונות שלה ב-2020, אך מהפכת ה-AI הובילה אותה להתמחות בעיקר בתחום הרפואי.
הפתרון שהיירו משווקת כיום מאפשר למטופלים לבצע מול מרכזי שירות קוליים פעולות כמו הזמנת תורים לרופאים או חידוש מרשמים, מה שחוסך למערכת הבריאות עלויות כוח אדם משמעותיות. בין לקוחותיה של Hyro נמנים ארגוני בריאות אמריקאיים כמו Intermountain Health, Baptist Health ו-Hackensack Meridian Health. הפלטפורמה כבר פרוסה במספר בתי חולים ומרכזים רפואיים בארה״ב, בהם Sutter Health, Tampa General Hospital, Prisma Health ו-Piedmont Healthcare.
מערכת הבריאות בארה״ב מתאפיינת בריבוי ספקים, בירוקרטיה ומוקדי שירות מצומצמים ועמוסים. ספקיות הבריאות מתמודדות עם מחסור חריף בכוח אדם, שחיקה ונטישת עובדים. על הרקע הזה, פלטפורמות אוטומציה המבוססות בינה מלאכותית הופכות לנחוצות במיוחד: הן מסוגלות לקצר זמני המתנה, להוריד עומס מהמוקדים, לשפר את חוויית המטופל ובעיקר לשפר דרסטית את הגישה של אנשים לשירותי בריאות. לפי היירו, המערכת שלה, שכוללת לצד פלטפורמה קולית גם צ'אט ומסרונים, פותרת 85% מהשיחות ללא מעורבות של נציג אנושי.
“לאחר עוד עשרה חודשים של ביצועים חזקים, גיוס לקוחות חדשים והעמקת היחסים עם לקוחות קיימים, החלטנו לגייס הון נוסף כדי לתמוך במשימה שלנו לשפר את הגישה של אנשים לטיפול ומידע רפואי", אמר ישראל קרוש, מייסד שותף ומנכ"ל Hyro. "במערכת הסובלת מתת תקצוב ומחסור בכוח אדם, מוסדות בריאות זקוקים נואשות לפתרונות אוטומציה חכמים ואחראיים. אנחנו נמצאים בעמדה מצוינת להתרחב לכיסוי פרוצדורות קליניות ואדמיניסטרטיביות מורכבות יותר וקהלים חדשים במערכת הבריאות".
“תחום הבריאות הוא מורכב במיוחד", אמר אסף הראל, שותף ב-Norwest. "מה שמלהיב אותנו ב-Hyro זה השילוב בין סוכני AI מתקדמים לבין התכנון המותאם במיוחד לתחום הבריאות, הדורש דיוק ומנגנוני בטיחות עמוקים. ארגוני בריאות צריכים יותר מסתם צ’אטבוטים; הם צריכים פלטפורמות שמתחברות בצורה חלקה למערכות EHR, CRM ולתהליכי עבודה קלינית עמוקה המותאמת למערכת האמריקאית המורכבת. Hyro כבר מראה שהיא יכולה לעשות זאת בהיקף גדול".