סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הבריחה ממאסק: 50 מתוך 100 המפרסמים המובילים בטוויטר נטשו

מחצית מהמפרסמים ברשת החברתית, שעברה השתלטות כאוטית על ידי אלון מאסק, החליטו, בשקט או בליווי הכרזה, להפסיק לפרסם בפלטפורמה בשל חשש משינוי המדיניות בנוגע לתכנים. בין הפורשים: פורד, ג'יפ, שברולט, צ'יפוטלה וקינדריל

מחצית מהמפרסמים המרכזיים בטוויטר הפסיקו את פעילותם בפלטפורמה על רקע ההשתלטות הכאוטית על החברה של אלון מאסק. 50 מתוך 100 המפרסמים המובילים בפלטפורמה הפסיקו לפרסם בה ב-21 בנובמבר, כך על פי דו"ח עדכני של שומר הסף העיתונאי "מדיה מאטרס פור אמריקה".
כמה מהחברות הודיעו רשמית על החלטתן לא לפרסם יותר בטוויטר, ובהן שברולט, צ'יפוטלה, פורד, ג'יפ, קינדריל, מרק ונוברטיס. שאר החברות זוהו על ידי הסוכנות כ"פורשות שקטות", כאלה שפרסמו בעבר באתר אך הפסיקו למשך תקופה משמעותית. שבע חברות נוספות כנראה הקטינו את הפרסום שלהן דרמטית. 50 החברות שהפסיקו לפרסם בפלטפורמה אחראיות ליותר מ-750 מיליון דולר שהכניסה טוויטר ב-2022, וקרוב ל-2 מיליארד דולר מאז 2020.
מאסק סיים את הליך רכישת טוויטר בחודש שעבר, והוביל מאז מעבר דרמטי להנהלה החדשה. מנכ"ל טסלה וספייס אקס אמר שטוויטר ראתה "ירידה מסיבית" בהכנסות בשבוע הראשון שלו, לאחר שמפרסמים נטשו את החברה על רקע חששות מוויסות התוכן בפלטפורמה. "טוויטר ראתה ירידה מסיבית בהכנסות עקב קבוצות אקטיביסטיות שלחצו על מפרסמים, אף שכלום לא השתנה לגבי ויסות התוכן ועשינו ככל שיכולנו כדי לרצות את האקטיביסטים", אמר מאסק.
מאסק פיטר כמחצית מעובדי טוויטר בשבוע הראשון שלו בטענה ש"לא היתה לו ברירה" בעקבות מצבה הפיננסי הירוד של החברה. כמה מאות עובדים נוספים התפטרו ביוזמתם באמצע נובמבר כשמאסק העמיד אולטימטום – להתחייב לסביבת עבודה "הארדקור" או לעזוב.
המיליארדר ביצע גם כמה שינויים בפלטפורמה עצמה: הוא ניסה ללא הצלחה להשיק שירות בתשלום לווידוא התג הכחול, והשיב את חשבונו של נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ. מאסק רמז גם שהוא מתכנן להחזיר לפלטפורמה חשבונות מושהים נוספים בעתיד הקרוב.