סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הפורום הכלכלי העולמי דאבוס 16.1.24
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה (צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)

בעמק הסיליקון מרוצים מהביקורת של מנכ"ל מיקרוסופט על OpenAI

בנובמבר, אחרי פיטורי סם אלטמן מתפקיד מנכ"ל OpenAI שלאחר מכן בוטלו, אמר סאטיה נאדלה: "יש לנו את הכשרון, המחשוב והנתונים להמשיך לבד את מה שעשינו בשותפות". האמירות קיבלו עתה משמעות חדשה עם מינויו של מוסטפא סולימן להוביל את מאמצי הבינה המלאכותית שלה

בעמק הסיליקון מרעיפים שבחים על מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, על דבריו בנובמבר כי מיקרוסופט הייתה "מתחת להם, מעליהם, סביבם" בהתייחסו ל -OpenAI.
ביל גרלי, איש הון סיכון בבנצ'מרק, אמר ב-X: "זה מופרע". זאק קוקוף, שותף לשעבר של General Catalyst, הוסיף גם הוא: "אני חייב את זה לסאטיה. זה ציטוט מעורר השראה". ארבינד סריבנס, מנכ"ל Perplexity AI, כינה את האמירה "סלוגן מלחמה חדש".
ההערות של נאדלה הגיעו לאחר שדירקטוריון OpenAI פיטר בנובמבר את המנכ"ל שלה, סם אלטמן, בצעד שעורר תדהמה. ההדחה גרמה כפי הנראה לנאדלה להבין שמיקרוסופט אינה יכולה להסתמך רק על OpenAI או להיראות תלויה מדי ביצרנית של ChatGPT. נאדלה הודיע שהוא מגייס את אלטמן וגרג ברוקמן, נשיא OpenAI, אך לאחר שורה של תפניות דרמטיות, הוחזר אלטמן לתפקיד מנכ"ל OpenAI ימים לאחר מכן.
בנובמבר אמר נאדלה למגזין ניו יורק: "אם OpenAI תיעלם מחר, אני לא רוצה שאף לקוח שלנו ידאג בעניין, כי יש לנו את כל הזכויות להמשיך בהמצאה". הוא הוסיף כי מיקרוסופט היא עצמאית בהצעות הבינה המלאכותית שלה והיו לה את הכישרון, המחשוב והנתונים. "אנחנו כאן לא רק כדי להגיש את המוצר, אלא יש לנו את היכולת ללכת ולעשות בעצמנו את מה שעשינו בשותפות", אמר נאדלה.
דבריו של מנכ"ל מיקרוסופט על יצרנית ChatGPT הוזכרו בתביעה של אילון מאסק נגד OpenAI שהוגשה בתחילת החודש. ההערות של נאדלה קיבלו השבוע משמעות חדשה לאחר שמיקרוסופט פנתה למייסד ה-Inflection AI, מוסטפא סולימן, כדי להוביל את מאמצי הבינה המלאכותית שלה.
טארה ווטר, מנהלת הדיגיטל הראשית במשרד עורכי הדין אשורסט (Ashurst), אמרה לביזנס אינסיידר, כי המינוי היה "עוד צעד חכם" של נאדלה ומיקרוסופט: "הם משקיעים המון באקו-סיסטם של AI, וזה יהיה מרגש לראות איך ההימורים הגדולים האלו ישתלמו בהמשך".