סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
גוגל תאפשר להעביר את היסטוריית ווטסאפ מאייפון לכל מכשיר אנדרואיד

אחרי שנים שמשתמשי ווטסאפ באייפון לא יכלו לעבור לאנדרואיד בלי לאבד את כל היסטוריית השיחות, פוסט בנושא שגוגל פרסמה לפני כשבועיים, תסייע למתלבטים להשלים את הצעד. הפיצ'ר תקף בסמארטפוני אנדרואיד החל מגרסה 12, תחילה במכשירי הפיקסל ולאחר מכן יגיע לכלל המכשירים

אחרי שנים שמשתמשי ווטסאפ באייפון לא יכלו לעבור לאנדרואיד בלי לאבד את כל היסטוריית השיחות, פוסט בנושא שגוגל פרסמה לפני כשבועיים, יסייע למתלבטים להשלים את הצעד.


החברה כתבה שהיא תאפשר למשתמשי אנדרואיד, החל מגרסה 12 ואילך לייבא את היסטוריית הצ'טים שלהם גם ממכשירי האייפון. המהלך ישולב בתחילה במכשירי הפיקסל ולאחר מכן יורחב לכל סמארטפון אנדרואיד. עד כה רק סמסונג איפשרה את התכונה הזו במכשיריה וגם זאת החל מלפני כמה חודשים בלבד.
ההעברה תתבצע תוך עקיפה של מערכת הגיבוי של הצ'טים שמשתמשת בענן הפרטי של אפל iCloud. כל מה שתצטרכו זה כבל נתונים לייטנינג ל-USB-C. המכשירים יחוברו ישירות ביניהם ובמהלך החיבור יופיע קוד QR שיאפשר לאשר את החיבור בין שני המכשירים במהלך ההפעלה. הנתונים של ווטסאפ יועברו לאחר מכן באופן אוטומטי למכשיר האנדרואיד מהאייפון.
לפי גוגל, העברת המידע מתבצעת באופן מוצפן ומאובטח, והיא עבדה ישירות מול ווטסאפ כדי לוודא זאת. מהרגע שהנתונים יתחילו לעבור, ווטסאפ תושבת באייפון ותופעל באנדרואיד החדש. זהו מהלך מעניין שלא ברור כיצד אפל תגיב לו. האם היא תנסה לחסום אותו ובכך להסתכן בתביעת הגבלים עסקיים או שהיא תנסה לפתח אפשרות דומה - רק הפוכה - מאנדרואיד לאייפון. לא ברור. בגוגל מאמינים שמכשירי הפיקסל 6 החדשים שלה מסוגלים להתמודד עם האייפונים החדשים ומצפים לראות מעבר של משתמשים מהפלטפורמה של אפל לשלה.

1 צפייה בגלריה
ווטסאפ אפליקציות צ'ט
ווטסאפ אפליקציות צ'ט
ווטסאפ באנדרואיד
(צילום: שאטרסטוק)

במקביל להכרזה של גוגל, ווטסאפ גם היא לא קופאת על שמריה בניסיון להתמודד עם הגידול האדיר במשתמשי טלגרם. אחרי הגילוי שהיא מתכננת פיצ'ר דומה לערוצים בטלגרם, היא צפויה להוסיף עוד פיצ'ר חדש, וכזה שהרבה ציפו לו: אפשרות לבחור באופן פרטני מי יוכל לראות את סטטוס הזמינות והמידע עליכם. כך למשל באפשרות שצפויה להגיע למשתמשים מסוימים של גרסת הבטא של האפליקציה תוכלו לבחור מתוך רשימת אנשי הקשר אילו פריטי מידע הוא יוכל לראות - כולל נתון "נראה לאחרונה" החושפני.
על פי הדיווח של אתר WABETAINFO, כמובן בהתאם, מי שבחר לא לחשוף את פרטיו לאיש קשר מסוים לא יראה בעצמו את פרטי האיש. עדיין לא ברור מתי ווטסאפ תבחר להטמיע את התכונה הזו (אם בכלל), אך כניסה שלה לגרסת הבטא כבר מסמנת שמדובר באפשרות שיכולה להתבצע במהלך השנה הבאה ואולי אפילו קודם.
לבסוף עוד תכונה חדשה שנמצאת בבדיקה היא האפשרות לעצור באמצע הקלטה של הודעה קולית ולהמשיך להקליט אותה מהנקודה הזו לאחר מכן - מעין Pause שניתן להפעיל. ווטסאפ גם מפתחת כיום שתי אפליקציות מחשב חדשות לווינדוס UWP ול-MacOS Catalyst שניתן יהיה להפעיל כבטא לכל דבר ועניין עם תכונות חדשות. את גרסת ה-UWP יהיה אפשר תיאורטית להפעיל גם על אקסבוקס לדוגמה ואת גרסת ה-MacOS על אייפד.