סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה אינטל ב קליפורניה
מטה אינטל בקליפורניה (גטי)

אינטל תקים מפעל בפולין בעלות של 4.6 מיליארד דולר

המפעל יוקם בעיר ורוצלב בסיוע סבסוד ממשלתי, ויעסיק כ-2,000 עובדים; מדובר בחלק מהשקעת ענק שמבצעת ענקית השבבים באירופה

אינטל מתכוונת להקים בפולין מפעל הרכבת מוליכים למחצה ובדיקות בעלות של 4.6 מיליארד דולר, זאת כחלק מהשקעה של מיליארדי דולרים בהגדלת יכולת ייצור השבבים באירופה, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס". המפעל יוקם בעיר ורוצלב במערב פולין, ולפי הודעת החברה, יעזור לעמוד "בביקוש הקריטי להגדלת תפוקת ההרכבה והבדיקות". באינטל מעריכים כי בניית המפעל תושלם עד 2027, והוא ייצור 2,000 משרות חדשות.
ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי מסר בתגובה כי הוא "נרגש להרחיב את תפקידה של פולין בשרשרת אספקת השבבים העולמית". מרכז המו"פ הגדול ביותר של אינטל באירופה נמצא גם כן בפולין, בעיר גדנסק, והוא מעסיק כ-4,000 עובדים.
המפעל בפולין מצטרף לשורה של מפעלים נוספים של אינטל ביבשת, כולל מתחם שבבים חדש שיוקם בגרמניה, שעליו הוכרז בשנה שעברה, וכן מפעלים באירלנד ובצרפת. באינטל מתבססים ביוזמות הללו על סבסוד שהבטיחו באיחוד האירופי, זאת במסגרת המאמצים לצמצם את התלות באספקה מארה"ב ואסיה.
עם זאת מממשלת פולין לא התקבלה תגובה לשאלה מה גובה המימון שהיא תספק לבניית המפעל. גם אינטל סירבה לחשוף את גובה הסובסידיות שתקבל מהמדינה, אך ציינה כי "כמו בכל מקום שבו אנחנו פועלים, אינטל מחפשת תמריצים הולמים כדי לוודא שהפעילות שלה שומרת על תחרותיות ברמה העולמית". בנוסף להשקעה באירופה, באינטל מתכננים השקעה של 100 מיליון דולר בבניית מתחם ייצור שבבים באוהיו, ארה"ב, שמתוכנן להיות הגדול בעולם.
בסוכנות רויטרס דיווחו כי עבודות התכנון של המפעל יחלו באופן מידי, והבנייה תצא לדרך מיד לאחר קבלת האישור מהנציבות האירופית. באינטל מסרו כי בחרו בפולין בגלל התשתיות, העובדים הזמינים והקרבה הפיזית למפעל המתוכנן בגרמניה.