סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Threads אפליקציה חדשה של קבוצת מטא
Threads, אפליקציה חדשה של קבוצת מטא

התשובה של מטא לטוויטר: אפליקציית Threads תעלה לאוויר ביום חמישי

אפליקציית המיקרו-בלוגינג של מטא תנצל את בסיס המשתמשים באינסטגרם. המתחרה החדשה תהווה אתגר עבור טוויטר המתמודדת עם ירידה בהכנסות ועם זעם המשתמשים על הגבלות הצפייה החדשות

מטא מתכננת להשיק ביום חמישי אפליקציית מיקרו-בלוגינג חדשה בשם Threads, ימים לאחר שהבעלים של טוויטר אלון מאסק הכריז על הגבלות חדשות לצפייה במספר הפוסטים שהמשתמשים רואים בפלטפורמה. כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".
לפי הדיווח, אנליסטים בתחום רואים באפליקציה המתוכננת מתחרה אדירה לטוויטר המתמודדת עם ירידה בהכנסות ועם אתגרים אחרים מאז השתלטות מאסק על החברה באוקטובר. למטא, כמו לענקיות טכנולוגיה אחרות, יש רקורד של העתקת תכונות מפלטפורמות מתחרות והטמעתן בשירותים שלה. אפליקציית המיקרו-בלוגינג תסתמך על בסיס המשתמשים באינסטגרם, מה שעשוי לעזור לה לצבור אחיזה במהירות. האפליקציה רשומה כבר ב-App Store של אפל ומתוארת כ"צפויה להשקה" ביום חמישי. היא תאפשר למשתמשים לשמור על שם המשתמש שלהם באינסטגרם.
אם אכן תושק Threads מחרתיים, זה יהיה עיתוי מושלם עבור מטא לנצל את כעס המשתמשים על טוויטר, שהודיעה שבתוך 30 יום תגביל את הצפיות בפוסטים ותגבה תשלום עבור צפיות נוספות בציוצים. בשבוע שעבר הופיעה אפליקציית Threads לזמן קצר באלפבית של גוגל בכמה אזורים.
היתרון הגדול ביותר של מטא יהיה ניצול של יותר מ-2 מיליארד משתמשי אינסטגרם פעילים חודשיים כדי להשיק את האפליקציה החדשה שלה. אפילו אם רק חלק ממשתמשי אינסטגרם ינסו אותה, עשויה מטא להגדיל את בסיס המשתמשים של אפליקציית המיקרו-בלוגינג שלה במהירות. לטוויטר יש 363.7 מיליון משתמשים חודשיים, לפי הערכה שסיפקה Insider Intelligence. לדברי מנהל מוצר לשעבר במטא, ובטוויטר, סינטן מוקופנדיי, למטא יש בסיס משתמשים גדול יותר מאשר לטוויטר, רשימת מפרסמים ורפרטואר חזק יותר של כלי פרסום ומוצרים. כלומר, היא תוכל להציג מודעות במחירים גבוהים יותר למאגר גדול יותר של משתמשי מיקרו-בלוגינג.