סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אקסנצ'ר Accenture
אקסנצ'ר. מסמנת מגמה? (צילום: גטי אימג'ס)

ענקית הייעוץ הטכנולוגי: נפטר עובדים שלא ירכשו מיומנויות AI

אקסנצ'ר גיבשה תוכנית פיטורים כחלק מאסטרטגיה לארגון מחדש שמתעדפת את תחום הבינה המלאכותית; המנכ"לית ג'ולי סוויט אמרה שהחברה פועלת ל"עזיבה מהירה" של אותם עובדים; במקביל גייסה עד כה השנה כ-77 אלף מהנדסים בתחום ה-AI וטכנולוגיית מידע

חברת הייעוץ הטכנולוגי אקסנצ'ר (Accenture) גיבשה תוכנית לפיטורי עובדים שאין ביכולתם לרכוש מיומנויות חדשות בתחום הבינה המלאכותית, וזאת כחלק מאסטרטגיית ארגון מחדש שמתעדפת תחום זה. אקסנצ'ר היא חברה בינלאומית שנוסדה בארה"ב ומשרדי ההנהלה שלה ממוקמים באירלנד. נכון ל-2024 העסיקה מעל 770 אלף עובדים.
לפי CNBC, מנכ"לית החברה ג'ולי סוויט אמרה שלשום (ה') בשיחה שבעוד ה-AI המתקדם הופך להיות "חלק מכל מה שאנחנו עושים", והחברה מגדילה את השקעותיה בתחום, היא מצפה מהעובדים לרכוש מיומנויות וכלים חדשים בהתאם. היא הוסיפה שהחברה פועלת ל"עזיבה מהירה" של אותם עובדים עבורם רכישת מיומנויות חדשות "אינה אפשרות ממשית".
סוויט ציינה שהחברה כבר הכשירה מחדש כ-550 אלף עובדים לתחום ה-AI הגנרטיבי, וגיבשה תכנית ייעול בעלות 865 מיליון דולר לששת החודשים הקרובים, שכוללת תשלום פיצויים למפוטרים והפחתת היקף כוח האדם שלה. "אנו מצפים לחסוך יותר ממיליארד דולר בזכות תכנית ההתייעלות שלנו, ובכוונתנו להשקיע אותם מחדש בעסקינו ועובדינו, כיוון שזה חשוב מאוד לצמיחתנו העתידית, ולכן אנו מצפים להשקעה הזאת לצד הגדלה צנועה של שולי הרווח", כך אמרה סמנכ"לית הכספים של אקסנצ'ר, אנג'י פארק.
אך לצד הפיטורים, החברה ממשיכה גם לשכור עובדים, וגייסה כ-77 אלף מהנדסי AI וטכנולוגיית מידע עד כה ב-2025, לעומת 40 אלף ב-2023. סוויט אמרה שהחברה מצפה להגדיל את כמות עובדיה במספר שווקים, כולל ארה"ב ואירופה. "האסטרטגיה מספר אחת שלנו היא שדרוג העובדים, ויש לנו בזה הרבה ניסיון, אז אנחנו מנסים, תוך זמן קצר, להיפרד מאנשים שאין עבורם אפשרות ממשית לכך, כדי שיהיו לנו יותר מהמיומנויות להן אנו זקוקים", לדברי סוויט.
אקסנצ'ר דיווחה השנה על הכנסות של 69.7 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת השנה שעברה. סוויט אמרה בראיון שהסיבה לצמיחה היא הביקוש הנוכחי להטמעת AI לרוחב ארגונים רבים ושונים.