סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קמפוס מובילאיי ב הר חוצבים
קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: באדיבות מובילאיי )

למרות חשש המכסים: מובילאיי שומרת על תחזית ההכנסות ל-2025

יצרנית מערכות הנהיגה האוטונומית מעריכה שהשפעת מדיניות המכסים החדשה של ארה"ב עליה תהיה עקיפה בלבד וצופה הכנסות שנתיות של עד 1.8 מיליארד דולר; את הרבעון הראשון סיכמה החברה עם הכנסות של 438 מיליון דולר והפסד של 102 מיליון דולר; במקביל לדוחות הודיעה מובילאיי שתיקח חלק בפרויקט רובוטקסי של אובר ופולקסווגן

יצרנית מערכות הנהיגה האוטונומית הישראלית-אמריקאית מובילאיי שומרת על תחזית ההכנסות השנתית שלה לשנת 2024, זאת למרות החששות הגוברים בשוק מהשפעת מדיניות המכסים החדשה על תעשיית הרכב העולמית. המניה מגיבה בעליות בטרום המסחר בניו יורק.
החברה שבשליטת אינטל מעריכה כי תסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות בטווח של 1.8-1.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, במובילאיי צופים רווח מתואם של 260-175 מיליון דולר.
במובילאיי מעריכים כי השפעת המכסים החדשים, שצפויים להיכנס לתוקף בתחילת מאי ולהשפיע על יבוא מסין ומדינות אירופה, תהיה בעיקר עקיפה ולא ישירה על פעילותה. הסיבה לכך היא שרוב המערכות של מובילאיי נמכרות לספקיות רכיבים עולמיות שמפיצות את מוצריהן ליצרניות רכב, ולא ישירות ליצרניות הרכב עצמן.
השפעה אפשרית תתבטא אם תחול ירידה משמעותית במכירות רכב לשוק האמריקאי בעקבות המכסים, מה שיכול להקטין את הביקושים למערכותיה.
"בהתבסס על המגמות שראינו עד היום והניתוח שלנו על השפעות המכסים על ייצור, כולל תחזיות של השותפים שלנו, אנחנו ממשיכים לצפות לעמוד בתחזיות", אמר מנכ"ל החברה אמנון שעשוע.
"חוסר הוודאות כמובן עלה, אך התחזית המקורית שלנו כבר לקחה בחשבון האטה כלכלית מסויימת ב-2025. ברבעון הראשון הפעילות העסקית הייתה חזקה והוא היה אחד המשמעותיים בכל הנוגע לצפי של היקפי המכירות העתידיים", הוסיף שעשוע.
במובילאיי ציינו בשיחת הוועידה עם משקיעים כי שרשרת האספקה של החברה פשוטה - הייצוא נעשה על ידי השותפים ולא על ידי מובילאיי . "למרות שלתוכניות המכסים אין השפעה ישירה, תהיה השפעה אם מחירי הרכב ישפיעו על הביקושים של הצרכנים או על מצב המאקרו. גורמי מחקר בלתי תלויים כגון S&P צופים ירידה של 2% בביקושים למכוניות בעקבות העלאת המכסים. אנחנו מעריכים כי יכולה להיות פגיעה של 5%-7% בהיקפי הייצור אצל עשרת הלקוחות הגדולים שלנו. לכן אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהביקושים לרכבים יירדו, למרות שעדיין אינדיקציות בפועל שזה קורה", הוסיפו במובילאיי.
מובילאיי פרסמה את התחזיות עם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 438 מיליון דולר - זינוק של 83% ביחס לרבעון הראשון ב-2024, שהיה החלש ביותר מאז שהחל משבר במובילאיי בשל הצטברות המלאים אצל לקוחותיה.
בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של 102 מיליון דולר או 13 סנט למניה. בנטרול סעיפים חשבונאיים וחד פעמיים רשמה מובילאיי רווח תפעולי של 59 מיליון דולר ורווח נקי של 63 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-109 מיליון דולר.
במקביל לפרסום הדוחות הכריזה מובילאיי על כך שנבחרה להיות ספק מערכות הנהיגה בפרויקט הרובוטקסי המשותף של פולקסווגן עם חברת הנסיעות השיתופיות אובר שצפוי להתחיל בפריסה בלוס אנג'לס. המוניות צפויות לעלות על הכבישים בסוף 2026 ובשלב הראשון לא יהיו לגמרי אוטונומיות, אלא יכללו גם נהג אנושי. התוכנית היא לעבור למונית אוטונומית לחלוטין ב-2027.
העסקה עם אובר מצטרפת להכרזה מוקדמת יותר של חברת נסיעות שיתופיות נוספת - ליפט - שהודיעה על פרויקט רובוטקסי משותף עם מובילאיי שיושק בדאלאס בחודשים הקרובים.
"ניכרת האצה ניכרת בפעילות של תחבורה כשירות (MAAS) בדגש על רובוטקסי, ואנחנו רואים מומנטום חזק בו במחצית השנה האחרונה", אמרו במובילאיי.
"זו כבר לא שאלה של 'אם' אלא של 'כמה'. מובילאיי היא שותף מאוד אטרקטיבי עבור חברות בתחום כי אנחנו מאוד יעילים, השותפות שלנו עם פולקסווגן עוזרת לנו גם בפיתוח שותפויות עתידיות בשוק האירופי, לאחר שבשוק האמריקאי ליפט ואובר צפויות להפגיש את מובילאיי עם מיליוני לקוחות".