סגור

+Startup
הסטארט-אפים שמספקים פתרונות לבעיות האספקה

לייעל את הלוגיסטיקה, לרתום את הדאטה לעסקים קטנים, לפתח ביצה מצמחים ולפשט את התוכן באינטרנט. 20 סטארט־אפים עלו לחצי הגמר בתחרות +StartUp של כלכליסט בשיתוף פועלים הייטק, עם דגש על פתרון בעיות בשרשראות האספקה

20 הסטארט־אפים שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות +StartUp של "כלכליסט" ופועלים הייטק (שנערך במשך יומיים), זכו ליום הכשרה מיוחד (BootCamp) בשיתוף תוכנית ZELL ליזמות מאוניברסיטת רייכמן. במסגרת זו, השתתפו היזמים בסדרת הרצאות, שיעורי מנטורינג וסדנאות מיומנות ליזמים מתחילים וביום השני, הציגו את המיזמים שלהם במהלך פיץ' בן שלוש דקות מול חבר השופטים מהקרנות המובילות בישראל. שש חברות יעלו לשלב הגמר שיתקיים ב 27.7 ושני המקומות הראשונים יזכו למענק כספי, לליווי מקצועי מטעם פועלים הייטק ולחבילת פרסום באתר "כלכליסט".
בין השופטים בתחרות: רננה אשכנזי, שותפה מנהלת בקרן Grove Ventures; ד"ר ירון דניאלי, שותף ומנהל קרן aMoon Alpha; מיכל הרצוג־קיסוס, מנכ"לית פועלים הייטק; טל סלובודקין, שותף מנהל בקרן StageOne; גיא ימין, שותף מנהל בקרן TPY; יאיר קסוטו, שותף בקרן פיטנגו; מיה פיזוב, שותפה בקרן אמיתי ונצ'רס; יעל אלרואי, שותפה בקרן ויולה ונצ'רס; רותם אלדר, שותף מנהל בקרן 10D; נופר עמיקם, שותפה מנהלת בקרן גלילות קפיטל פרטנרס; אביחי ניסנבאום, שותף מנהל בקרן lool ventures; אסף ורהפט, שותף בקרן UpWest Ventures; ועמנואל תימור, שותף מנהל בקרן Vertex Ventures. "ישנם שני אזורים בהם אנחנו רואים דומיננטיות בתחרות לעומת השנה שעברה", העיד ימין. "אחד מהם נוגע לניהול שרשראות אספקה, מכל מיני זוויות, בעקבות הבעיות העולמיות.
"הנושא השני הוא מסחר אלקטרוני (eCommerce), שקיבל עוד דומיננטיות במהלך הקורונה ולמרות מה שקורה למניות ה־eCommerce, ראינו כמה חברות מעניינות בעולם הזה. ככלל, אגיד שלדעתי, ליזמים ויזמות שיוצאים לדרך, עם כל מה שקורה בשווקים ואי־הוודאות הכרוכה בזה, יש רמת ביטחון גדולה יותר. אני לא יודע אם התחרות מייצגת את כלל התעשייה, אבל לדעתי היו יותר סטארט־אפים בתחום הפינטק בשנה שעברה. זה תחום שקיבל מכה יחסית גדולה, לפחות בכל הנוגע לחברות ציבוריות". ואלה הן החברות שעלו לחצי הגמר:
PoLoPo
מה בא קודם? הביצה
חברת PoLoPo מפתחת צמחים מהונדסים, שמסוגלים לייצר את חלבון הביצה ללא צורך בתרנגולת. בפולופו מדגישים כי אין זה תחליף ביצה צמחי, אלא חלבון בעל תכונות זהות לזה המצוי בביצה, אשר ניתן לקצור מהצמחים. בשנים האחרונות התעורר הצורך במקורות חדשים לחלבון ביצה, המשמש רבות את תעשיית המזון. תנאי המחייה של התרנגולות אינם הומניים ואף מגבירים את סיכוייהן להידבק בשפעת העופות ובשאר מחלות.
V-Hola Labs
לבחון את צריכת החשמל של הרכב
אחת הבעיות הקשות כיום בחדירת מכוניות חשמליות לשוק הוא מה שמכונה "חרדת טווח", החשש להיתקע בכביש עם סוללה מרוקנת. ל-V-Hola Labs יש פתרון תוכנה למכוניות חשמליות, שמאפשר לזהות ולנתח כמה חשמל הרכב צורך בכל רגע נתון. החברה משתמשת בחיישן ובאלגוריתם שמשלב בין מידע אלקטרומגנטי מסוללת הרכב לבין מידע נוסף שהרכב מייצר, כדי לזהות כיצד ניתן להפחית את צריכת הכוח, לזהות בעיות ותקלות. הפתרון ניתן להטמעה במערכות התוכנה השונות של המכונית, והחברה מאמינה כי הפתרון מתאים גם לכלי רכב עתידיים.
4 צפייה בגלריה
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט מאיה ספיר־מיר, Polopo ; ניסו מויאל, V-Hola Labs ; מאיה רפפורט, FINQ ; אורן תדמור, IdentifAI ; אור ליטמן, Eyelig
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט מאיה ספיר־מיר, Polopo ; ניסו מויאל, V-Hola Labs ; מאיה רפפורט, FINQ ; אורן תדמור, IdentifAI ; אור ליטמן, Eyelig
מימין: מאיה ספיר־מיר, Polopo ; אסף צין, V-Hola Labs ; מאיה רפפורט, FINQ ; אורן תדמור, IdentifAI ; אור ליטמן, Eyelig

FINQ
פתרון AI פיננסי מותאם אישית
החברה פיתחה זירת מסחר (Marketplace) פיננסית מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת לשוק העסקי ולשוק הצרכני. FINQ מאפשרת למתחרים להציע מוצרים פיננסים במקום אחד, כמו תיק השקעות, תכנית פנסיה, חיסכון, ביטוח ואשראי. הפרופיל הפיננסי שהפלטפורמה מייצרת מותאם אישית לכל משתמש, שמאפשר לקבל החלטות חכמות ואובייקטיביות יותר, ללא מתווך שעשוי לפעול ממניעים זרים.
IdentifAI
לזהות מחלות גנטיות בקלות ובזול
מיליוני תינוקות מדי שנה נולדים עם מחלות גנטיות קשות, אולם כיום הבדיקות הבלתי-פולשניות לא מסוגלות לזהות את מרבית הפגמים הגנטיים בעובר. בדיקות מי שפיר נעשות בשלבים מאוחרים יחסית, הן פולשניות ונחשבות מסוכנות. חברת IdentifAI היא הראשונה בעולם שמאפשרת לקרוא את רצף הדנ"א המלא של העובר בשלב מוקדם בהריון ולזהות כל פגם גנטי, באמצעות דגימת דם פשוטה מהאם. לאחר ריצוף גנטי, החברה מפרידה את שברי הדנ"א העובריים ובונה מחדש הפאזל. הפתרון אף אינו דורש אישור FDA, אלא תהליך רגולטורי מזורז.
Eyelight
לראות בעזרת חוש המישוש
כיום, ישנם פתרונות העוזרים לעיוורים ולקויי־ראייה, אולם הם מסוגלים לסייע להם רק בתרחישים מסוימים. כלומר, לעתים עיוור מגיע למקום חדש ללא נגישות עבורו. הפתרון של EyeLight הוא משטח מגע לביש בגודל סמארטפון. המכשיר נעזר במצלמות, חיישנים, למידת מכונה וראייה ממוחשבת, כדי למפות את סביבת המשתמש ולספק לו מידע תלת-מימדי על סביבתו באמצעות תחושות מגע ובזמן אמת, בטווח של חמישה עד שבעה מטרים.
Common Ninja
לעשות קופה ממסחר אלקטרוני
כיום מפתחים שרוצים להטמיע מערכות מסחר אלקטרוני צריכים להבין כיצד להטמיע כל מערכת בנפרד, מה שעשוי להתברר כמסכת ייסורים. חלק מהמערכות דורשות ללמוד שפות קוד חדשות. Common Ninja פיתחה API (ערכת קוד מוכנה) אוניברסלי, דרכו מפתחים יכולים לבצע אינטגרציה עם מערכות המסחר של Wix, Shopify, BigCommerce ועוד. החברה טוענת כי הפלטפורמה יכולה להוריד את זמן האינטגרציה ב־90%.
Egg'N'Up
ביצה מן הצומח
החברה מציעה תחליף ביצים צמחי, המבוסס על עמילנים וסיבים, ומחקה את כל השימושים של ביצה רגילה. הפתרון של Egg'N'Up מיועד לפתור את צרכיהן של יצרניות המזון, הסובלות כל העת מתנודתיות באספקת הביצים ובמחירן. התחליף הצמחי לא דורש מהן לשנות את תהליכי הייצור שלהן. לטענת החברה, הפתרון אינו כולל צמחים מהונדסים, ללא כולסטרול, ללא גלוטן ודל קלוריות.
Illustria
להגן על הקוד הפתוח
השימוש בקוד פתוח הולך וגובר בתעשיית ההייטק, אך האבטחה לא תמיד הולכת איתו יד ביד - והמתקפות הזדוניות הולכות ומתרבות. Illustria מציעה פתרון אבטחה פרו-אקטיבי שהודף רכיבי קוד זדוניים ומונע מהם לפגוע בתהליכי הפיתוח ובמחשבי החברה. החברה משתמשת במטא-דאטה ובניתוח סטטי ודינמי לפיתוח מתודולוגיה מיוחדת המזהה מתקפות Zero-Day (מתקפות דרך פרצות אבטחה שלא היו ידועות מראש).
Bagel
לתת תובנות לצוותי השיווק והמכירות
זמני פיתוח המוצר בחברות SaaS B2B הולכים ומתקצרים, אך בחברות אלה, אנשי השיווק והמכירות לעתים נותרים מאחור, ומתקשים לגשת אל כל הלקוחות הפוטנציאליים הרלוונטיים בעקבות כל עדכון מוצר. הפלטפורמה של Bagel נועדה לגשר בין אנשי המוצר לבין צוותי השיווק והמכירות, להציע תובנות על אודות לקוחותיהם ועל אודות עדכוני המוצר.
Fixefy
ניהול שרשרת אספקה בשקיפות ויעילות
ככל שהן הופכות גדולות ומורכבות יותר, הלוגיסטיקה של שרשראות אספקה הופכת מסורבלת. הפתרון של Fixefy יודע לבצע דיגיטציה של חשבוניות וחוזים עם ספקים, לשאוב מידע מכל מקור ומערכת, ולהשוות אותו למערכות המסחר האלקטרוני. כך יכולה Fixefy להבין האם ישנם חיובים שגויים, אספקת כמויות שגויות, האם ישנן הזמנות מיותרות, היכן ניתן לחסוך וכיצד.
Hypercore
ניהול הלוואות בצורה דיגיטלית וחכמה
כיום, כמעט כל היבט ושלב בעולם ההלוואות העסקיות מתנהל בצורה ידנית, ללא פתרון דיגיטלי שמותאם לצרכי המלווים. לעתים נדרשת עבודה בת שבועיים כדי לדווח על עסקה אחת בלבד. הפלטפורמה של Hypercore פועלת בצורה גמישה ותומכת כמעט בכל מודל הלוואה. הפתרון של החברה מאפשרת ללקוחות לפעול בצורה מסודרת, למזער שגיאות ולהפחית עלויות.
IKIDO
ניהול סיכונים בעולם השבבים
מגפת הקורונה יצרה משבר חמור בשרשראות האספקה של מוליכים למחצה, הדרושים במגוון תעשיות. המערכת של IKIDO אוספת מידע ממקורות שונים כדי לעזור למהנדסים לדעת באילו רכיבים אלקטרוניים מוטב להם להשתמש. זאת על מנת לעקוף בעיות אפשריות בשרשרת האספקה. המערכת מזהה, מעריכה ומנטרת סיכונים בזמן אמת ומציעה חלופות למפתחי המוצר, החל משלבי הפיתוח המוקדמים ולאורך כל מחזור חיי המוצר.

4 צפייה בגלריה
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט דניאל ליכטנשטיין, Hypercore ; גיא אירון, IKIDO ; דני צ'רקסי, Kardome ; גיא גדניר, JourneyZ ; מתן אלמלם, Bly
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט דניאל ליכטנשטיין, Hypercore ; גיא אירון, IKIDO ; דני צ'רקסי, Kardome ; גיא גדניר, JourneyZ ; מתן אלמלם, Bly
מימין: דניאל ליכטנשטיין, Hypercore ; גיא אירון, IKIDO ; דני צ'רקסי, Kardome ; גיא גדניר, JourneyZ ; מתן אלמלם, Bly

Kardome
שמכשירים חכמים שבאמת יקשיבו
כבר כיום אנחנו משוחחים עם הטלפונים החכמים שלנו, ובעתיד ממשק קולי יהפוך נפוץ אף יותר. אבל סירי ואלקסה לא תמיד מצליחות להבין דיבור אנושי. המערכת של Kardome מציעה זיהוי קולי משופר, שמחקה את מערכת השמיעה האנושית, כולל האופן שבו פועלות אוזניים אנושיות. טכנולוגיית האודיו התלת-מימדי של החברה מסוגלת להבדיל בין הדיבור לבין רעשי רקע, לדעת מיהו הדובר, היכן הוא נמצא ומה הוא אומר - גם אם יש מספר דוברים שונים. המערכת מסוגלת לפנות לכל אחד מהדוברים בנפרד.
JourneyZ
להגביר את ההכנסות מהלקוח
הפלטפורמה של JourneyZ מתמקדת ביצירת ערך עבור לקוחות של חברות תוכנה כשירות (SaaS) המיועדות לשוק העסקי. המערכת של החברה מסוגלת להעניק תובנות למנהלי שיווק ו-Customer Success כדי להבין מה הדברים החשובים ביותר בעיני הלקוחות שלהם. המערכת לומדת את הרגלי השימוש של הלקוחות ומציעה כיצד אפשר להעניק להם ערך נוסף.
Blyp
לרתום דאטה לעסקים קטנים ובינוניים
תשעה מתוך 10 עסקי מסחר אלקטרוני לא ישרדו את השנה הראשונה, בין היתר כי אין ביכולתם לעשות שימוש בדאטה שהחנות המקוונת מייצרת. המערכת של Blyp מנתחת את המידע שלהם ושולחת לבעל העסק הודעות בזמן אמת על תובנות עסקיות על החנות, המוצרים, הלקוחות והשיווק. ההודעות מסבירות מה התרחש בבית העסק, מה הפתרון המוצע וכיצד האירועים ישפיעו עליו.

4 צפייה בגלריה
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט דניאל שטרנליכט, Common Ninja ; בילי ינקו, Egg'N'Up ; דניאל ויינר, Illustria ; אוהד בירון, Bagel ; ליאור הראל, Fixefy .
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט דניאל שטרנליכט, Common Ninja ; בילי ינקו, Egg'N'Up ; דניאל ויינר, Illustria ; אוהד בירון, Bagel ; ליאור הראל, Fixefy .
מימין: דניאל שטרנליכט, Common Ninja ; בילי ינקו, Egg'N'Up ; דניאל ויינר, Illustria ; אוהד בירון, Bagel ; ליאור הראל, Fixefy .

Salvador
להתאושש במהירות מתקיפות סייבר
אחת הבעיות הגדולות ביותר בתקיפות סייבר על חברות היא משך ההשבתה לאחר מכן. זמן ההתאוששות עשוי לארוך בין ימים לשבועות, ואילו הפתרון של Salvador מאפשר להתאושש מתקיפת סייבר תוך 30 שניות. החומרה שהחברה מייצרת מאפשרת ללקוחותיה להתאושש בצורה אוטומטית ובלחיצת כפתור אחת, ללא צורך בידע טכני רב. החברה רשמה פטנט ומציעה הגנה על מידע וזיהוי השחתת מידע - ללא צורך בחיבור לרשת.
Pickommerce
הרובוט המלקט
בעולם המסחר האלקטרוני, תהליך הליקוט עדיין מבוצע בתהליך ידני על ידי עובדים אנושיים. זאת משום שרובוטים כיום מתקשים בזיהוי פריטים בעלי משקלים, צורות ומרקמים שונים. המערכת של Pickommerce, המכונה דמבו, היא רובוט שעובד בקצב של 500 עד 600 פריטים בשעה. הרובוט מסוגל לנתח את הפריט שמונח מולו באמצעות בינה מלאכותית, להבין כיצד להחזיק בו וכיצד לסדר אותו בתוך קופסא בצורה חכמה וחסכונית.
The5Starz
ליצור תוכן אותנטי עבור עסקים
30% מביקורות הרשת מזויפות ונוצרות על ידי בוטים. הפלטפורמה של The5Starz מגבירה את האמון על ידי יצירת תוכן מאת צרכנים אותנטיים של המוצר, בניגוד למשפיעני רשת. המערכת נעזרת באוטומציה, מערכת דירוג ובינה מלאכותית. הפלטפורמה עוזרת לאותם אנשים לתת ביקורות מהימנות ואיכותיות, וכן, גם ביקורות שליליות מועילות להגברת האותנטיות.

4 צפייה בגלריה
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט אלכנס יבטונשקו, Salvador ; כפיר ניסים, Pickommerce ; נעה גדות, The5Starz ; רווית דדון, ASAT ויובל שפריר, Urbanico
תחרות סטארטאפ פלוס של כלכליסט אלכנס יבטונשקו, Salvador ; כפיר ניסים, Pickommerce ; נעה גדות, The5Starz ; רווית דדון, ASAT ויובל שפריר, Urbanico
מימין: אלכנס יבטונשקו, Salvador ; כפיר ניסים, Pickommerce ; נעה גדות, The5Starz ; רווית דדון, ASAT ויובל שפריר, Urbanico

ASAT
לפשט את התוכן באינטרנט
ישנם אנשים רבים שמתקשים בקליטת השפה האנגלית, כמו מהגרים, בני הגיל השלישי בעלי מוגבלויות או מי פשוט שאינו דובר את השפה ברמה גבוהה. המערכת האוטומטית של ASAT (קיצור של As Simple As That) מבוססת על בינה מלאכותית, שמסוגלת לפשט בלחיצת כפתור כל תוכן וידיאו, אודיו וטקסט באנגלית, תוך שמירה על משמעותו המקורית. זאת בניגוד לשיטות ההפשטה הידניות כיום, הדורשות זמן וכסף רב.
Urbanico
להעריך סיכונים בסביבה עירונית
החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחברות ביטוח לנהל סיכונים בצורה יעילה יותר בסביבה אורבנית. זאת בניגוד למצב כיום, בו רשויות מקומיות אוספות מידע רב אך לא ברור. החברה יצרה הדמיה (תאום דיגיטלי) של סביבה עירונית, שמאפשרת להגדיל את הרזולוציה ולשפר את הדיוק של הערכת הסיכונים לפי אזורים ממוקדים, ולנתח את התדירות של אירועים שרלבנטיים לחברות הביטוח, כמו תדירות פשיעה ונזקים לתשתיות עירוניות.