סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג nמטא משקפי קווסט Quest
מארק צוקרברג עם משקפי קווסט של מטא (צילום: Meta)

המשקפיים של מטא ורודים יותר: צוקרברג בדק את אפל ויז'ן פרו, ולא התרשם

המייסד והמנכ"ל של מטא, שמוכרת את משקפי המציאות המעורבת קווסט ב-500 דולר, פרסם סרטון באינסטגרם בו העביר ביקורת על משקפי היריבה. משקפי ויז'ן פרו של אפל הושקו לאחרונה ועולים 3,500 דולר. כצפוי, המסקנה של צוקרברג היא שהמוצר שלו טוב יותר

מארק צוקרברג בדק את משקפי המציאות המעורבת של אפל, ויז'ן פרו ולא התרשם במיוחד. צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של מטא פרסם אתמול (ג') סרטון באינסטגרם שבו העביר ביקורת על משקפי היריבה. ויז'ן פרו שהושקו לאחרונה עולים 3,500 דולר ומתחרות ישירות במשקפי קווסט (Quest) של מטא הנמכרים ב-500 דולר. כפי שאפשר היה לצפות, המסקנה של צוקרברג הייתה שהמוצר של החברה שלו טוב יותר.
"אני חייב לומר שלפני שבדקתי הערכתי שקווסט יהווה תמורה טובה יותר לכסף עבור מרבית האנשים, כי זה מוצר ממש טוב ועולה בערך פי 7 פחות, אבל אחרי שהשתמשתי בויז'ן פרו, אני לא רק חושב שקווסט מספק יותר ערך, אני יודע שהוא המוצר הטוב ביותר, נקודה", אמר צוקרברג בסרטון. "יש להם חוזקות שונות, אך באופן כללי קווסט טוב יותר למרבית הדברים עבור אנשים המשתמשים במציאות מעורבת".
בהמשך הסרטון פירט צוקרברג רשימת מאפיינים שלטענתו טובים יותר בקווסט, ביניהם מסך בהיר יותר, שדה ראייה רחב יותר והעדר כבלים. הוא גם הדגיש שקווסט "הרבה יותר נוח" מאשר ויז'ן פרו. "עיצבנו אותו כך שהוא שוקל 120 גרם פחות, ויש לזה השפעה גדולה כשמניחים על הפרצוף", הסביר.


למרות הכל, צוקרברג הצליח לחלץ מעצמו שתי מחמאות למכשיר המדובר של אפל – רזולוציה גבוהה יותר ומעקב של תנועת העיניים. "הופתעתי מכמות הפשרות שהיו צריכים לעשות באיכות המכשיר, בנוחות, בארגונומיקה ובאספקטים אחרים של תצוגה כדי להשיג את הרזולוציה הגבוהה", בכל זאת לא הצליח להתאפק. "למען האמת, אני מעט מופתע שקווסט הרבה יותר טוב במרבית הדברים עבורם אנשים משתמשים במשקפיים הללו, בהתחשב בהבדלי המחיר".
בעקבות הביקורת העז צוקרברג לחזות שמטא תנצח את אפל במירוץ למשקפי מציאות מעורבת. "אני יודע שהמעריצים של אפל מתעצבנים כשמישהו מעז להטיל ספק בכך שהחברה תהיה המובילה בכל קטגוריה חדשה", המשיך. "אבל המציאות היא שבכל דור של מחשוב יש מודל פתוח וסגור, וכן, במובייל המודל הסגור של אפל ניצח, אבל זה לא תמיד יהיה ככה. אני רוצה לוודא שהמודל הפתוח ינצח הפעם, אבל העתיד עוד לא נכתב".