סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
 מונית יאנגו
מונית יאנגו ( צילום: דנה קופל)

קבוצת משקיעים ישראליים רכשה את הזיכיון של יאנגו

בישראל יחזיק בזיכיון אשר עוז, בעלים של מספר חברות בתחום התחבורה, ובהן גם חברת סטאר מוניות, אחת השותפות המקומיות הגדולות של יאנגו. מהחברה נמסר: "האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי"

יאנגו נפרדת מפעילות המוניות בישראל, ומעבירה אותה לידי קבוצת משקיעים מקומיים בראשות אשר עוז, שימשיכו להפעיל אותה בזיכיון תחת המותג יאנגו – כך מאשרת היום החברה.
יאנגו, שהוקמה על ידי חברת הטכנולוגיה הרוסית יאנדקס, נמצאת בתקופה זו בהליך של שינוי פעילותה על רקע סנקציות שהוטלו על חברות רוסיות בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. במסגרת זו, החלה החברה להעביר את פעילות המוניות שלה במדינות שונות לידי זכיינים מקומיים.
בישראל יחזיק בזיכיון עוז, בעלים של מספר חברות בתחום התחבורה, ובהן גם חברת סטאר מוניות, אחת השותפות המקומיות הגדולות של יאנגו. לדברי החברה, המהלך לעבור למודל זכיינות בישראל החל לפני יותר משנה. "האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי בישראל הן ללקוחות והן לנהגים, והמשקיעים ימשיכו לנהל את החברה תחת המותג של יאנגו וימשיכו להינות מהטכנולוגיה המתקדמת של החברה", נמסר מיאנגו. "המודל הזה יאפשר לחברה להמשיך לפתח את הטכנולוגיה, ולמשקיעים להתמקד בניהול השוק המקומי בו יש להם ניסיון רב שנים והיכרות מעמיקה עם תחום התחבורה".
עוז הוסיף: "אנחנו נרגשים לקבל את הזיכיון עבור הפעלת שירות אפליקציית המוניות של יאנגו בישראל. הטכנולוגיה העילית של החברה, יחד עם הידע והנסיון המעמיק שלנו עם שוק התחבורה הישראלית וההשקעות הנוספות שלנו בחברה, יאיצו את התפתחות השירות, יסללו את הדרך לסינרגיות נוספות בתחום ויחזקו את מעמדה בשוק".
יאנגו עברה למודל הפעלה של זכיין מקומי לפני שנה במדינות נוספות וכיום עושה זאת בשווקים נוספים. לדברי החברה, שירות המוניות שלה פועל ביותר מ-35 מדינות.