סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Iguazio Yaron Haviv Yaron Segev Orit Nissan-Messing Asaf Somekh
מימין: ירון חביב, ירון שגב, אורית ניסן מסינג ואסף סומך, מייסדי איגואזיו (צילום: איגואזיו)

רכישה ראשונה למקינזי בישראל: איגואזיו נמכרת לפירמת הייעוץ ב-50 מיליון דולר

הסטארט-אפ ההרצלייני, שהוקם ב-2014 וגייס עד כה 100 מיליון דולר, פיתח פלטפורמה שמבצעת תהליכי בנייה הטמעה וניהול של כלי בינה מלאכותית בארגונים. עובדי החברה, לרבות מייסדיה, ישולבו בחברה הרוכשת, שתשתמש באיגואזיו כבסיס מו"פ בארץ

פירמת הייעוץ הבינלאומית מקינזי רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי איגואזיו (Iguazio), המתמחה בבינה מלאכותית ובלמידת מכונה. החברות לא פרסמו את סכום הרכישה, אך על פי הערכות הוא עומד על כ-50 מיליון דולר - כמחצית מהסכום שאותו גייסה החברה הישראלית. במסגרת ההסכם תקלוט מקינזי, שזו הרכישה הראשונה שלה בישראל, את כל 70 עובדי החברה היושבת בהרצליה. איגואזיו תשמש כבסיס למרכז מחקר ופיתוח חדש של זרוע הבינה המלאכותית של מקינזי, שעתידה להתרחב מאוד בשנים הקרובות.
הטכנולוגיה של החברה הישראלית מאפשרת להאיץ הטמעה של פרויקטי AI בזמן אמת בכל סביבה טכנולוגית. הפלטפורמה מבצעת אוטומציה לתהליכי בנייה, הטמעה וניהול של בינה מלאכותית בארגונים. עד היום, כאמור, גייסה החברה כ-100 מיליון דולר, כשבין משקיעיה הקרנות הישראליות פיטנגו, מגמה, JVP ומספר רב של חברות רב-לאומיות דוגמת דל, סמסונג ובוש. החברה הוקמה ב-2014 על ידי אסף סומך, ירון חביב, ירון שגב ואורית ניסן-מסינג - שכיהנו בתפקידי ניהול בכירים ב-XtremIO (שנרכשה בידי EMC), ב-XIV (שנרכשה בידי IBM), במלאנוקס וברדוויז'ן (Avaya), ויצטרפו למקינזי כמובילי הפעילות של איגואזיו בתוך הפירמה.
"בנוף הכולל של השוק היום אני חושב שהתנהגנו מאוד באחריות", אומר סומך לכלכליסט". "לא השתוללנו בגיוסים מטורפים ולא הגענו למצב של פיטורים. במסגרת הרכישה כל העובדים יישארו. לא נפטר אף עובד וכולם בעצם מרוויחים מהעסקה הזאת".
אלכסנדר סוכרבסקי, שותף בכיר במקינזי ומנהל משותף של QuantumBlack, חטיבת ה-AI של מקינזי, מוסיף: "אנשים השקיעו יותר מ-500 מיליארד דולר ב-AI, אבל מעט מאוד בפן התפעולי של העניין. הכל במעבדה. חשבתי איך פותרים את זה והגעתי למסקנה שדרושה אוטומטיזציה של הפתרון הטכנולוגי. הסתכלנו על 1,000 חברות בעולם, וראינו שאיגואזיו מתאימה לנו בגלל הטכנולוגיה והאנשים. בעתיד נראה את המרכז הישראלי כאחד מחמשת המרכזים שלנו בעולם, עם גישה לטאלנטים וללקוחות בישראל".
בן אלנצויג, שותף בכיר במקינזי ומנהל השותפויות והרכישות של QuantumBlack: "מקינזי עושה יותר ויותר רכישות בעולם. הרכישה בארץ היא הפעם הראשונה שהיא קונה חברת מוצר של טכנולוגיה והיא עדות לאמונה בהון האנושי. אנחנו מתלהבים מהאפשרויות כאן. אנחנו בקשר עם איגואזיו כבר יותר משנה. למדנו להכיר את האנשים והם אותנו".