סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי חברת Oligo גל אלבז נדב צ'רנינסקי ו אבשלום חילו
מייסדי חברת Oligo גל אלבז, נדב צ'רנינסקי ואבשלום חילו (צילום: יאיר חכמון)

חברת הסייבר אוליגו סקיוריטי גייסה 20 מיליון דולר בסבב A

החברה מציעה פתרון אבטחה שמצמצם את חולשות הספריות בקוד פתוח. הגיוס מגיע תשעה חודשים לאחר גיוס של 8 מיליון דולר בסבב סיד. המנכ"ל נדב צ'רנינסקי: "יש ביקוש למוצר ויש לנו כבר לקוחות משלמים, וזו היתה הסיבה לסבב המהיר"

אוליגו סקיוריטי (Oligo Security) גייסה 20 מיליון דולר עבור פתרון אבטחת הקוד שלה בסבב A, תשעה חודשים לאחר גיוס של 8 מיליון דולר של סבב סיד. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לזהות חולשות בספריות קוד פתוח.
החברה נוסדה בינואר 2022 על ידי המנכ"ל נדב צ'רנינסקי, ה-CTO גל אלבז (בעבר בצ'ק פוינט) וה-CPO אבשלום חילו, ששירתו ביחידות הסייבר המובחרות של אגף המודיעין בצה״ל. החברה מעסיקה 25 עובדים בתל אביב ופותחת משרדים בניו יורק. "יש הרבה חולשות בקוד הפתוח כיום. הפתרונות שיש סורקים את הקוד ומאתרים את החולשות, אבל יש מספר עצום של חולשות ומרביתן לא רלוונטיות. אנחנו מציעים פתרון שעוקב אחר האפליקציה בזמן הריצה שלה ומצמצמים את החולשות משמעותית", אמר צ'רנינסקי ל"כלכליסט". "השנה האחרונה שונה ואנחנו מסתכלים קדימה ומחפשים לתת ערך אמיתי. יש ביקוש למוצר שלנו ויש לנו כבר לקוחות משלמים, וזו היתה הסיבה לסבב המהיר".
גל אלבז, CTO ומייסד שותף: "בספטמבר 2020 גיליתי דרך לפרוץ לאינסטגרם על ידי ניצול חולשה בספריית קוד פתוח. נדהמתי מהעובדה שהתנהגות זדונית החורגת מההרשאות של הספרייה עלולה לא להתגלות. הבנתי שיש פער משמעותי באופן שבו השוק מתייחס כיום לאבטחת קוד פתוח ורציתי לוודא שהבעיה הזו תיפתר".
הטכנולוגיה של אוליגו עוקבת אחר ההתנהגות של כל ספריית קוד פתוח ומתריעה כשספרייה חורגת מההרשאות שלה. הפלטפורמה של אוליגו מאפשרת לאפליקציה לשמור על מהירות הביצועים שלה תוך שמירה על יציבות גבוהה.
בין המשקיעים בחברה: Lightspeed Venture Partners, Ballistic Ventures, TLV Partners לצד רשימת אנג'לים מרשימה. בין האנג'לים שהשקיעו בחברה: שלמה קרמר, מייסד שותף ומנכ"ל Cato Networks; אייל ולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות; אייל מנור, לשעבר סמנכ"ל Google Cloud ו- CPO ב- Twilio; עדי שהרבני, CTO של Snyk; זוהר אלון, מייסד Dome9 Security; גיא בז'רנו, מנכ"ל ומייסד-שותף של SafeBreach; שי מורג, מנכ"ל ומייסד שותף של Ermetic; עופר בן נון ואוהד בוברוב, מייסדי Talon; ויאיר עמית, יועץ ל- Snyk ולשעבר CTO ומייסד-שותף של Skycure. הסינדיקטים כוללים את Cyber Club London (CCL), Kmehin Ventures, 81Angels, ו-OperAngels. כמו כן החברה לקחה חלק בתוכניות מובילות כמו Intel Ignite ו- ICON SV101 של יסמין לוקץ'.