סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גיל הורסקי ואסתר ברק לנדס, מייסדי פלורה ונצ'רס
גיל הורסקי ואסתר ברק לנדס, מייסדי פלורה ונצ'רס (צילום: פלורה ונצ'רס)

פלורה ונצ'רס גייסה 50 מיליון דולר לקרן השקעות באגריפוד-טק

הקרן שיסדו אסתר ברק לנדס וגיל הורסקי מתמקדת בהשקעות בחברות העוסקות באגריפוד-טק והעמידה יעד גיוס של 80 מיליון דולר. בין משקיעיה: קבוצת הראל, קבוצת שדות וקבוצת חיפה

אסתר ברק לנדס וגיל הורסקי גייסו קרן חדשה להשקעות באגריפוד-טק. הקרן החדשה שנקראת FLORA Ventures העמידה יעד גיוס של 80 מיליון דולר עם סגירה ראשונה והתחייבויות בסך 50 מיליון דולר. בין המשקיעים בסגירה הראשונה של החברה: קבוצת הראל, קבוצת שדות הכוללת את רוב ארגוני הקיבוצים בישראל וקבוצת חיפה הפועלת בתחום הזנת הצומח.
גיל הורסקי ניהל עד לאחרונה את גוף ההשקעות של חברת המזון הבינלאומית Mondelēz והשקיע מטעמה במיזמים ישראלים ובינלאומיים . אסתר ברק-לנדס היא משקיעת הון סיכון מזה 17 שנה ומייסדת חממת וקרן ההשקעות Nielsen Innovate, של חברת המחקר והדאטה העולמית Nielsen.
להורסקי ניסיון של עשרות שנים בהובלת חברות מזון רב-לאומיות, כולל Mondelēz, PepsiCo ו-Kraft Foods, בעוד שלברק-לנדס יש רקורד מוכח של השקעות בסטארט-אפים טכנולוגיים פורצי דרך, כולל הובלת סבבי ההשקעה הראשונים של חברות שצמחו להיות חברות יוניקורן אשר נסחרות כיום בבורסה, כמו Payoneer Playtika ,ו-Amwell.
הקרן שיסדו השניים מתמקדת בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים הפועלים בישראל ובאירופה. "נקודות מפנה משמעותיות שהתחוללו לאחרונה, כמו מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה ומשבר האקלים, מדגישות את הצורך הדחוף בהקמת קרן כמו שלנו, שתפעל להגדיר מחדש את תעשיית האגריפוד הנאמדת ב-8 טריליון דולר", הם אומרים. "מתוך ראיה זו בחרנו מראש שותפים שתרומתם היא מעבר להון פיננסי - זאת, כדי לקדם פתרונות מבוססי טכנולוגיה לאורך כל שרשרת הערך. חיפוש הפתרונות יתבסס על צרכים אמיתיים שמגיעים מהלקוחות הפוטנציאלים, כמו החקלאיים, תעשיינים, הצרכנים, חברות יצרניות ועוד".