סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין נדב פרס ו עמרי שרון  ממנהלי NevaTeam Partners
נדב פרס (מימין) ועמרי שרון (משמאל), ממנהלי NevaTeam Partners (צילום: טל שחר)

קרן חדשה תשקיע 80 מיליון דולר באגרי־פודטק

הקרן NevaTeam Partners, ששותף בכיר בה הוא נדב פרס - בנו של יזם ההון סיכון חמי פרס - משקיעה בפתרון למחסור במזון כחלק מההתמודדות עם משבר האקלים הגלובלי

קרן ההון סיכון NevaTeam Partners תשקיע כ־80 מיליון דולר בחברות מתחומי טכנולוגיה לחקלאות ומזון, כך נודע לכלכליסט. הקרן שזו לה תחילת הדרך מנוהלת על ידי שי לוי ונדב פרס, בנו של חמי פרס, שותף מייסד בקרן ההון סיכון "פיטנגו". שותף מעניין נוסף בקרן הוא עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. שותפים נוספים הם: עימאד תלחמי, אורית מרום אלבק ותא"ל (במיל') חסון חסון. אתמול (שני) הודיעה הקרן על סגירה ראשונה שעומדת על עשרות מיליוני דולרים.
NevaTeam Partners הוקמה לפני פחות משנה לאתר הזדמנויות השקעה בחברות שונות העוסקות בפיתוח טכנולוגיות ופתרונות חדשניים ברי קיימא (sustainable) המתמקדים במציאת פתרונות לבעיית המחסור בייצור מזון ברחבי העולם כחלק מההתמודדות עם משבר האקלים הגלובלי.
1 צפייה בגלריה
נדב פרס ושי לוי. אורית מרום אלבק
נדב פרס ושי לוי. אורית מרום אלבק
נדב פרס ושי לוי
(צילום: NaveTeam)
הקרן משקיעה בחברות בשלבי Early stage וה־Early growth להן טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי ה־Agri-Food Tech. הקרן תתמקד בעיקר בחברות ישראליות שפיתחו פתרונות התורמות לשיפורים בייצור מזון וחקלאות בשווקים הגלובאליים. הקרן תשאף להשקיע בחברות היוצרות Impact חיובי על הסביבה והאדם.
בשיחה עם כלכליסט מספרים שותפי הקרן: "אנחנו מנוסים בהשקעות בתחומי החלקאות והמזון כי הבנו שזה תחום בבעיה אמיתית והחדשנות בארץ בתחום הזה בחוד החנית. אנחנו רוצים לפתח את התעשיה".
"חוות השקמים היא שותף מאוד חשוב לנו עם הכרת עולם החקלאות מכל זווית אפשרית. זו החווה הפרטית הגדולה בישראל. תהיה לנו אפשרות למהלכים אזוריים רחבים, זהו תחום גדול וחייב להיות על המפה בישראל ואין מספיק קרנות שמובילות את התחום."
במקביל לסגירה הראשונה, הקרן מודיעה על שתי השקעות חדשות. הראשונה בחברת Clarifruit שפיתחה פלטפורמה לבקרת איכות אוטומטית של פירות וירקות, בשילוב Computer vision ובינה מלאכותית. ההשקעה השנייה היא בחברת Solato שפיתחה מערכת מהפכנית לייצור גלידה טרייה בפחות מדקה, באמצעות קפסולות, ללא צורך בשרשרת אספקה קפואה.
שתי השקעות אלו מצטרפות לארבע השקעות שהקרן ביצעה עד כה: הראשונה בחברת Edete אשר פיתחה טכנולוגיה להאבקת גידולים חקלאיים במערכת מלאכותית, שעשויה להחליף תהליכי האבקה באמצעות דבורים; השקעה נוספת היא בחברת Brevel שפיתחה חלבון אלטרנטיבי פונקציונאלי ניטרלי, מבוסס על מיקרו אצות; חברה שלישית היא Arugga שפיתחה פתרונות רובוטיקה אוטונומית מדוייקת לחממות. בנוסף, הקרן השקיעה בחברת Blue-Tree שפיתחה טכנולוגיה חדשנית להפחתת סוכר במיצים טבעיים.