סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק TikTok
טיקטוק. יוצרי תכנים יוכלו להרוויח (צילום: גטי)

לראשונה: טיקטוק תאפשר ליוצרי תוכן לגבות כסף באמצעות חומת תשלום

הרשת החברתית תאפשר ליוצרים נבחרים להציב את התכנים שלהם מאחורי חומת תשלום. בשלב ראשון הם לא יידרשו לשלם עמלות, וכך יתאפשר גם ליוצרים נישתיים לייצר הכנסות משמעותיות

אפשר לעשות כסף בטיקטוק? הרשת החברתית תאפשר מעתה ליוצרים נבחרים להציב את התכנים שלהם מאחורי חומת תשלום, ולשמור את מרבית ההכנסות. לפחות בהתחלה.
המודל המקובל להיוון פעילות של יוצרים בפלטפורמות וידיאו הוא שילוב פרסומות בתוכן וחלוקת ההכנסות מהן בין הפלטפורמה ליוצר. ואולם, מודל זה מייצר הכנסות משמעותיות רק ליוצרים שמגיעים להיקף צפיות עצום – מאות אלפים או אפילו מליוני צפיות – שכן התשלום בעבור כל פרסומת הוא מזערי.
התוכנית החדשה של טיקטוק, המכונה TikTok Series, תאפשר גם ליוצרים פופולריים פחות לייצר הכנסה ראויה. משתמשים שישתתפו בתוכנית, שבשלב ההשקה תהיה זמינה רק ליוצרים נבחרים, יוכלו לבחור לפרסם סרטוני פרימיום שיהיו נגישים רק בעבור תשלום. כל סדרה תוכל לכלול עד 80 סרטונים באורך של עד 20 דקות כל אחד (לעומת עד 10 דקות לסרטון רגיל בפלטפורמה).
היוצרים הם אלו שיקבעו את מחיר הגישה לסדרה. בטיקטוק אמרו ל-TechCrunch שבשלב הראשון יוכלו היוצרים לשמור 100% מההכנסות, בניכוי עמלות תפעול סמליות. עם זאת, בהמשך צפויה טיקטוק לגבות עמלה משמעותית יותר, כדי לייצר מקור הכנסה חדש שאינו תלוי בתעשיית הפרסום.
Series מספקת אפשרות גם ליוצרים נישתיים לייצר הכנסות משמעותיות. משתמשים שצברו מוניטין בתחומים בעלי התמחות גבוהה, אך כאלו שלא נחשבים ויראליים או מייצרים היקף צפיות משמעותי, יוכלו ליצור סרטונים מקצועיים וממוקדים הפונים לפלח אוכלוסייה שאולי אינו גדול, אך מוכן לשלם בעבורם סכומים נאים.