סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ווטסאפ
ווטסאפ (צילום: Nadir Keklik/Shutterstock)

אחרי 40 דקות: תוקנה התקלה העולמית בווטסאפ

משתמשים ברחבי העולם דיווחו כי אינם מצליחים לשלוח הודעות בשירות המסרים המידיים הפופולרי, אולם התקלה תוקנה לבסוף. מטא, הבעלים של ווטסאפ, טרם התייחסה לתקלה

תקלה נרחבת בוואטסאפ: עשרות אלפי משתמשים ברחבי העולם דיווחו הלילה (יום ד') כי אינם מצליחים לשלוח הודעות באפליקציית המסרים המידיים הפופולרית. התקלה, שהורגשה גם בישראל, הסתיימה כעבור כ-40 דקות. מטא, החברה האם של וואטסאפ, לא הגיבה לדיווחים על התקלה.
לאתר Downdetector, שעוקב אחרי שיבושים בשירותים שונים ברשת, הגיעו יותר מ-11 אלף דיווחים ממשתמשים ברחבי העולם על התקלה שהחלה בסביבות השעה 23:15. לפי הדיווחים, התקלה הורגשה בין היתר בארה"ב, מצרים, פינלנד, קנדה, ברזיל, סרביה, וגם ישראל.
לפני פחות מחודש התלוננו משתמשים כי אינם מצליחים להתחבר לווטסאפ ווב, גרסת הדפדפן של השירות. תקלה זו הגיעה פחות משבוע אחרי שיבושים נרחבים שהורגשו בוואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם: משתמשים דיווחו ל-ynet כי אינם מצליחים לשלוח סרטונים והודעות קוליות בווטסאפ, ובמקביל באתר Downdetector דווח על בעיות גם בפייסבוק ובאינסטגרם. התקלה תוקנה כעבור כשעה וחצי.
אפליקציית ווטסאפ הושקה בשנת 2009 ונרכשה על ידי מטא (אז פייסבוק) בשנת 2014 תמורת 19 מיליארד דולר. בשנת 2020 הכריזה ווטסאפ כי יש לה שני מיליארד משתמשים ברחבי העולם - נתון שהופך אותה לאפליקציית המסרים המידיים הפופולרית ביותר בעולם.