סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון חורי Team8
אלון חורי מצטרף ל-Team8 (צילום: אוראל כהן)

פרסום ראשון
אלון חורי ממייסדי נקסט אינשורנס פורש ומצטרף ל-Team8

בשיחה עם כלכליסט מסביר חורי מדוע החליט לפרוש מהחברה: ״אני חולה במחלת היזמות ומה שמדליק אותי זה לבנות חברות״

אלון חורי אחד ממייסדי יוניקורן האינשורטק נקסט אינשורנס פורש מהחברה ומצטרף כשותף מנהל לקרן הפינטק של Team8, כך נודע לכלכליסט. לאחר פרישתו ישמש חורי כיועץ חיצוני ל- NEXT Insurance.
בקרן שותפים כיום רקפת רוסק עמינח, שותפה-מנהלת, רונן אסיא, שותף-מנהל, גליה באר גבל, שותפה ולירן עמרני, שותף. יובל טל, מייסד פיוניר שהיה בין מקימי זרוע הפינטק של הקבוצה כיום הוא חלק מצוות של קרן הפינטק בתפקיד Operating Partner, מייעץ לחברות הפורטפוליו וחלק מהבורד של 40Seas.
בשיחה עם כלכליסט מסביר חורי מדוע החליט לפרוש מהחברה: "אני חולה במחלת היזמות ומה שמדליק אותי זה לבנות חברות. אני יותר טוב בלהקים חברה ולקחת אותה לשווי של מיליארד דולר וכיום יש בנקסט אנשים שייקחו אותה למקומות שאנחנו רוצים שתהיה. אני רוצה לבנות מכונה שמקימה חברות - וזה מה שהזיז אצלי את המחשבה להצטרף לקרן. ליזמים שמקימים חברות יש כל מיני אתגרים ואני יכול לתרום מהניסיון והיעד למנוע מעשייה בטעויות".
"אני מצטרף לקרן הקיימת לעזור לחברות הקיימות ולהקים דרכה עוד חברות. במצב המורכב של ישראל אנו רואים את החוסן של החברות שנכנסים מתחת לאלונקה. היתרון של הכשרון, גדול ממה שקורה במדינה. יש מספר תחומים שאתמקד בהם שילוב של פינטק ו-AI, שיווק און ליין ומינוף היכולות שלי״.
חורי הוא יזם סדרתי ומשקיע בחברות סטארט-אפ, שהחל את דרכו בתעשיית ההייטק בשנת 1998.
ב-2007 הקים יחד עם שותפיו את הסטארט-אפ הראשון שלו - Check, חברת תשלומים סלולריים ישראלית שפיתחה פלטפורמה למעקב אחר תשלומי חשבונות. Check נמכרה ב-2014 לענקית הפינטק הגלובלית Intuit ב-360 מיליון דולר, ובסיס פעילותה שימש את אינטואיט להקמת מרכז הפיתוח שלה בישראל.
NEXT גייסה עד היום סכום כולל של 1.1 מיליארד דולר, כאשר הסבב האחרון של החברה, שנערך בנובמבר 2023, הובל על ידי Allstate ו-Allianz X. חורי הוביל בנקסט את פעילות הצמיחה, והיה אחראי על הטמעת הבינה העסקית (BI).