אחרי 16 שנים: ווטסאפ תציג לראשונה פרסומות בטאב העדכונים
החברה תשלב ערוצים ממומנים ופרסומות בסטטוסים, לצד אפשרות להירשם לערוצים בתשלום חודשי. הפיצ'רים החדשים יופעלו בהדרגה בחודשים הקרובים. הצעד מהווה ניסיון ראשון משמעותי לפתח מקור הכנסה רציני עבור האפליקציה, שנרכשה ב-2014 תמורת 19.3 מיליארד דולר
אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית ווטסאפ הודיעה אתמול (ב') שתשלב פרסומות, במאמץ משמעותי ראשון לספק לחברה מודל עסקי רציני.
מאז השלימה מטא את רכישת ווטסאפ ב-2014 לפי שווי של 19.3 מיליארד דולר, לא מיהרה החברה לפתח בעבורה מקור הכנסות משמעותי. כיום, האפליקציה מייצרת הכנסות רק מגביית תשלום מעסקים בינוניים וגדולים בעבור שיחות שהם מנהלים עם לקוחות דרך האפליקציה. ב-2025 יצר מודל זה, לפי הערכות, הכנסות של 1.8 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 164.5 מיליארד דולר למטא באותה שנה.
עתה, מתעדת מטא להפוך את הכנסות האפליקציה למשמעותיות יותר, באמצעות שילוב פרסומות. הפרסומות לא ישולבו בכל חלקי האפליקציה אלא בטאב ה-Updates בלבד, האזור שמרכז את העדכונים והערוצים דמויי הטלגרם ואת פיצ'ר הסטוריז של ווטסאפ (שמכונה סטטוס). לדברי החברה, 1.5 מיליארד משתמשים נכנסים לאזור זה מדי יום.
ווטסאפ מתכננת להציע שני סוגי פרסומות באזור זה. ראשית, ערוצים ממומנים. "נעזור לכם לגלות ערוצים חדשים שאולי יעניינו אתכם. לראשונה, מנהלי ערוצים יוכלו להגדיל את החשיפה של הערוצים שלהם", נכתב בפוסט שפרסמה מטא. השנייה, פרסומות בסטטוסים. "תוכלו למצוא עסקים חדשים ולהתחיל אתם בקלות שיחה על מצר או שירות הם מקדמים בסטטוס", נכתב. לצד הפרסומות, תציע ווטסאפ גם אפשרות להירשם לקבלת עדכונים מערוצים בתשלום חודשי.
הפרסומות והערוצים בתשלום ייפרסו בהדרגתיות לכלל המשתמשים לאורך החודשים הקרובים.