סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפליקציה גוגל
אפליקציה גוגל (גטי)

סוף סוף: גוגל מאפשרת להסיר תוצאות עם מידע פרטי ממנוע החיפוש

החברה הכריזה על הפיצ'ר החדש לפני כארבעה חודשים וכעת הוא נכנס לשימוש, בינתיים בהיקף מצומצם, בארה"ב ובאירופה. גוגל: "כמובן שהסרת מידע מחיפוש גוגל לא מסיר אותו מהאינטרנט, ולכן אולי תרצו ליצור קשר בנושא עם האתר המארח"

במאי השנה הודיעה גוגל על כלי חדש שישפר את תהליך ההסרה של תוצאות חיפוש שמכילות את פרטי הקשר של המשתמש, ומידע זיהוי אישי נוסף (PII), וכעת היא מתחילה להפעילו. עבור חלק ממשתמשי גוגל, פתיחת האפליקציה של הדפדפן על אנדרואיד וכניסה לאוואטר שלהם בפינה הימנית למעלה חושפת פריט חדש בתפריט - "תוצאות חדשות עליך" - שלחיצה עליו מעבירה את המשתמשים לדף המסביר כיצד הם יכולים לבקש מגוגל להסיר תוצאות חיפוש שכוללות את מספר הטלפון, הכתובת, המייל ופרטים נוספים אודותיהם.
אם אתם מוצאים משהו כזה בזמן הגלישה, ליחצו על שלושת הנקודות בתפריט העליון שמופיע בפינה הימנית העליונה של כל חיפוש. פאנל About your results ייפתח עם אופציית "הסר תוצאות" (Remove results) חדשה, שמופיעה בתחתית המסך. אחרי השלמת התהליך, ניתן לפקח על תהליך הסרת התוצאות הקשורות אליכם, כשבנוסף לפיד All Requests, קיימים מסננים כמו In Progress ו-Approved.
הפיצ'ר מופיע כעת לראשונה באירופה וארה"ב, אבל הוא עדיין לא נפוץ. "חשוב לציין שכשאנחנו מקבלים בקשת הסרה, אנחנו בודקים את כל התוכן בעמוד האינטרנט כדי לוודא שאנחנו לא מגבילים את זמינותו של כל המידע האחר הרלוונטי, כמו למשל כתבות חדשות", מסרה גוגל. "כמובן שהסרת מידע אישי מחיפוש גוגל לא מסיר אותו מהאינטרנט, ולכן אולי תרצו ליצור קשר בנושא עם האתר המארח ישירות, אם אתם חשים בנוח לעשות זאת".