סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בית המשפט המחוזי: אין סיבה לעצור את מכרז הנגישות לאתרי הממשלה

בדיון מקדמי בנושא נדחה צו הביניים שהגישה חברת מייק סנס נגד זכייתה במכרז של נגיש בקליק. מייק סנס טוענת שהצעתה של החברה הזוכה נמוכה ב-75% ממחיר השוק הגישה עתירה נגד הזכייה, אולם בית המשפט ציין שסיכויה להתקבל אינם גבוהים

מכרז הנגישות לאתרי האינטרנט של ממשלת ישראל הגיע לבתי המשפט המחוזי בירושלים לאחר שחברת מייק סנס הגישה עתירה נגד זכייתה של חברת נגיש בקליק ואף ביקשה צו ביינים. בימים האחרונים דחה בית המשפט את בקשתה ואף ציין שסיכויי העתירה להתקבל אינם גבוהים.
בדיון מקדמי בעתירה על מכרז הנגישות, בית המשפט קבע כי נגיש בקליק תישאר ההצעה הזוכה, למרות טענת העותרת כי ההצעה הזוכה הייתה נמוכה ב-75% ממחירי השוק.
בית המשפט דחה את טענת הגירעונות והתכסיסנות שהעלתה העותרת - זאת, משום שהצעתה של הזוכה לגבי תשלום עבור שעות עבודה נמוכה מהצעת העותרת והיקף שעות העבודה יהיה נתון לשיקול דעתה של הרשות. העותרת חויבה לשלם את הוצאות משפט למדינה ולנגיש בקליק.
עו"ד מתן וינקלר, שותף במחלקת הליטיגציה במשרד גרוס ושות', המייצג את חברת נגיש בקליק בע"מ מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שקיבל את כל טענותינו והותיר את נגיש קליק כזוכה במכרז באופן שחסך מיליוני שקלים למדינה. בית המשפט דחה את טענות העותרת בצו הביניים אף מבלי לקיים דיון בפניו ותוך חיוב העותרת בהוצאות משפט. בעקבות ההחלטה דלעיל, נגיש בקליק תוכל לספק שירות לבעלי מוגבלויות גם באתרי הממשלה בישראל".
1 צפייה בגלריה
הנגשת אתרים נגישות באינטרנט נכים מוגבלות מוגבלויות
הנגשת אתרים נגישות באינטרנט נכים מוגבלות מוגבלויות
הנגשת אתרי אינטרנט
(צילום: שאטרסטוק)
חברת מייק סנס שיוצגה על ידי עו"ד אלעד בצר מסרה: "מייקס סנס הציעה במכרז מערכת איכותית ביותר לטובת ציבור בעלי המוגבלויות. בפנייתה לבית המשפט בבקשה לקבלת צו ביניים הצביעה החברה על כל הפגמים שנפלו לשיטתה בהליך בחירת נגיש בקליק ובכלל זה בכל הקשור לכשלים הקיימים במערכת שהוצגה על ידה. בית המשפט קבע בין השאר כי מכיון שמדובר בהליך ביניים ומדובר במוצר תוכנה שלא נועד להחליף מערכות מחשוב תשתיות קיימות הרי שלא צפוי קושי מהותי בהחלפת הזוכה ככל ותתקבל העתירה".