סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ווינדוס 11 ווינדוז 11
ווינדוס 11 ווינדוז 11 (מיקרוסופט)

מדריך
העתק הדבק: כך עושים את זה נכון

מאז שנות ה-60 לא השתנה הרבה במנגנון שמאפשר להעתיק ולהדביק פריטים במחשב. אבל בווינדוס יש פיצ'ר שמאפשר לכם לייעל את העבודה - כך משתמשים בו

אחד הממשקים הבסיסיים ששימוש במחשב מלמד אותנו הוא היכולת לסמן טקסט או כל אובייקט במסמך ולהעתיק או לגזור אותו למקום אחר בהתאם לצורך. בעוד שיכולת הגזירה-העתקה-הדבקה קיימת במחשבים מאז שנות ה-60, הרעיון של לוח גזירים - שבו המחשב שומר על נתונים שהועתקו או נגזרו בזיכרון - יושם בתחילה ב-1983 במחשב ליסה של אפל (האם הקדמונית של המק). מאז למעשה לא ממש השתנו השיטות, קיצורי הדרך הידועים Ctrl+V או C או X, נשארו ואנחנו עובדים בדיוק כמו אבותינו.
אבל בווינדוס 10 ו-11 מיקרוסופט הכניסה שיטה חדשה שאולי תאפשר לכם לעבוד בצורה נוחה יותר. הפיצ'ר הזה נקרא "היסטוריית לוח" והוא מאפשר לשמור 10 פריטים אחרונים של פיסות המידע שהעתקתם או גזרתם. וכך מפעילים ומשתמשים בו.

2 צפייה בגלריה
העתק הדבק כך עושים זאת
העתק הדבק כך עושים זאת
הפעילו את תכונת היסטוריית לוח
(רפאל קאהאן)

ראשית היכנסו להגדרות ווינדוס - האייקון של גלגל השיניים - ומשם היכנסו ל-System או מערכת אם אתם בעברית. חפשו את "היסטוריית לוח" או Clipboard history --> הדליקו את ההגדרה אם היא לא פעילה --> ביחרו אם תרצו לסנכרן את הלוח בין כל מכשירי הווינדוס שלכם וזהו. הלוח מבוסס ענן זאת אומרת שהוא מעלה את המידע שלכם לשרתים של מיקרוסופט כדי לשתף אותו בחשבון שלכם בלבד. ניתן גם למחוק את המידע אם לא תרצו שיישמר.

2 צפייה בגלריה
מדריך העתק הדבק בווינדוס
מדריך העתק הדבק בווינדוס
ביחרו מתוך הרשימה והדביקו
(רפאל קאהאן)

כדי להקפיץ את לוח הענן צריך פשוט להקיש מקש ווינדוס+V. משם תוכלו לבחור את 10 הפריטים האחרונים שגזרתם או העתקתם ולהדביק אותם היכן שתרצו. מדובר בשדרוג רציני ל-Ctrl+V הפשוט מכיוון שהוא מסתפק בהדבקה של הפריט האחרון שהועתק. אם אתם רוצים לשמור על פריט מסוים בלוח ולמנוע מחיקה שלו, מספיק ללחוץ על Pin כדי שהוא יישמר. הלוח עובד כמו רשימה, הפריט האחרון נדחק החוצה ונמחק ממנו, נעיצה של פריט שומרת אותו ברשימה, לא משנה כמה פריטים הוספתם.
כדי להסיר פריטים מספיק ללחוץ על מחיקה או על "הסר הכול".
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.