סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה עליבאבא ב סין
מטה עליבאבא בסין

עוד פיטורים בעליבאבא - הפעם בחטיבת הענן

הענקית הסינית תפטר 7% מכוח האדם בחטיבת מחשוב הענן - כ-1,000 עובדים בסך הכל; מתחילת 2022 פיטרה עליבאבא כמעט 25 אלף עובדים

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא מקצצת 7% מכוח האדם בחטיבת מחשוב הענן - כ-1,000 עובדים - זאת בעוד החברה מתכננת הנפקה ציבורית ראשונית (IPO) לחטיבה.
באתר CNBC דיווחו כי לדברי אנשים המעורים בנושא, עליבאבא החלה כבר בעדכון העובדים המפוטרים, שיהיו זכאיים לחבילות פיצויים. כמו כן בחברה הודיעו כי יסייעו לחלקם לעבור לתפקידים אחרים בתוך הארגון אם ירצו בכך. לחטיבת הענן יש פחות מ-20 אלף עובדים, כך לפי האתר הכלכלי היפני ניקיי.
הפיטורים מגיעים לאחר שבמרץ הכריזה החברה על כוונתה להתפצל לשש חטיבות עסקיות נפרדות, עם מנכ"ל ודירקטוריון משל עצמן. בשבוע שעבר חשפה החברה את התוכניות לפיצול חטיבת מחשוב הענן, והודיעה כי בכוונתה להפוך את החטיבה לחברה עצמאית הנסחרת בבורסה. בעליבאבא מקווים להשלים את הפיצול ב-12 החודשים הקרובים.
לפי מנכ"ל עליבאבא, דניאל זהאנג, מחשוב הענן הוא בעל תפקיד מרכזי בתוכניות הצמיחה העתידיות של הקבוצה, אף שבשלב זה החטיבה מהווה 9% בלבד מההכנסות הכוללות שלה. ברבעונים האחרונים נרשמה גם האטה משמעותית בצמיחת ההכנסות בחטיבה, וברבעון הראשון הן ירדו ב-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחת הסיבות לכך היא החלטת בייטדאנס, הבעלים של טיקטוק, להסיר את הפעילות הבינלאומית שלה מהענן של עליבאבא.
בדומה לחברות טכנולוגיה רבות בסין ובעולם, בעליבאבא פועלים לאחרונה להפחית בעלויות; בשנה שעברה פוטרו קרוב ל-20 אלף עובדים, וברבעון הראשון של 2023 פוטרו 4,500 עובדים נוספים. נכון לסוף מרץ, הקבוצה מעסיקה כ-235 אלף עובדים.