סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
עוד אחת: מתקפת סייבר חסמה גישה לאתרים ישראליים רבים

מדובר במתקפה מסוג מניעת שירות ששיתקה הערב את חברת Domain the Net - אחד מרשמי הדומיינים הגדולים בישראל; לא ברור אם היא קשורה למתקפות האיראניות שפגעו בשבוע האחרון בשרתי חברות ישראליות; לפי הערכות, אלפי אתרים נפגעו, אך בינתיים חזרה הגישה אליהם

אחרי המתקפה ההרסנית על שרתי חברת סייברסרב מהשבוע שעבר וחשיפת הפרטים מאתר אטרף: מתקפת סייבר מסוג מניעת שירות (DDoS) שיתקה היום (ה') החל משעות הערב המוקדמות את שירות ה-DNS של חברת Domain the Net הישראלית, שהיא אחד מרשמי שמות המתחם (דומיינים) הגדול ביותר במדינה לכתובות co.il מטעם איגוד האינטרנט הישראלי. על פי תלונות רבות של לקוחות החברה שהגיעו גם לידינו, אתרים רבים, לפי הערכות כמה אלפים, החלו לחוות בעיות גישה והפסיקו לקבל מיילים. ככל הידוע, אין מדובר בניסיון סחיטה והמתקפה כבר הסתיימה, כך שחזרה הגישה לאתרים שנפגעו.


לקוחות רבים התלוננו שניסו ליצור קשר עם החברה אבל ללא הצלחה. לקוח אחד אף סיפר לכלכליסט שאין לו מספר לפנות אליו במקרי חירום ושאיש הקשר שלו בחברה לא סיפק לו מספר טלפון סלולרי אלא רק מספר של המשרד.


1 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
מתקפת סייבר האקר האקרים אבטחת מחשבים
האקר
(צילום: גטי אימג'ס)

עמוד הפייסבוק של החברה הוצף בתלונות של לקוחות כאשר רובם התלוננו על כך שהם לא מקבלים מענה ממנה. מהחברה ענו לאחר כמה שעות בפוסט: "שלום לכל הפונים - אנו חווים כרגע עומסי תעבורה חריגים, ובעקבות כך ייתכנו שיבושים לסירוגין לגישה לחלק מהשירותים. הנושא בטיפול ואנו מתנצלים על אי הנוחות".
על פי מידע שהגיע לידינו אך לא אומת מדובר ככל הנראה במתקפה שהגיעה מחוץ לישראל. בדומיין דה נט טוענים להתקפה איראנית, אך לא ברור מה הנסיבות, ואם האירוע קשור להתקפות האיראניות שפגעו במספר רב של חברות ישראליות בשבוע האחרון.
עם זאת מתקפות מניעת שירות נחשבות לפשוטות מאוד לביצוע וגם יחסית קל לחסום אותן בהינתן שיש לחברה את האמצעים לכך.
חלק מהלקוחות החלו לקבל חזרה גישה לאתרים שלהם בשעה האחרונה, וגם אתר החברה חזר לזמינות לאחר שהיה חסום לגלישה במשך כמה שעות. לקוחות שגולשים מחו''ל עשויים להיתקל בקשיים בגישה לאתרי החברה עקב חסימות שאנשי החברה יישמו.
מהנהלת החברה נמסר: "אכן היתה התקפת DDoS על שרתי DNS שלנו. ההתקפה השפיעה על חלק מהלקוחות שלנו, שעושים שימוש בשרתי ה-DNS שלנו. על מנת לעצור אותה חסמנו טראפיק מחו"ל, ולכן חלק מטראפיק לגיטימי נחסם. אף שרת לא נפרץ. אין שום השפעה על רישום שמות הדומיין. מדובר כפי הנראה בהתקפה איראנית. זאת מתקפה ברמה של מדינה. אנחנו מטפלים בנושא בשיתוף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי".
הרשת הישראלית חוותה לא מעט מתקפות בחודשים האחרונים. רובם ממקור איראני או מדינתי עוין. בין היתר נפגעו אתרי אטרף, רשת מרפאות מכון מור שאוחסנו על שרתי חברת סייברסרב שהותקפו בסוף השבוע האחרון על ידי קבוצת ההאקרים בלאק שאדו המזוהה עם איראן. לפני כן הותקף ביה''ח הלל יפה בחדרה.