סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
המכירות של Wiz נחשפות: 25 מיליון דולר עד סוף השנה

כלכליסט טק: חברת הסייבר Wiz של אסף רפפורט גייסה 250 מיליון דולר בהובלת אינסייט וגרינאוקס. רק לפני חצי שנה השלימה גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. לכלכליסט נודע כי צפויה לסיים את השנה עם מכירות של 25.7 מיליון דולר

אסף רפפורט נהנה מאוד מהמעמד שיש לחברת הסייבר הצעירה שלו. הוא היוניקורן הכי מהיר בתולדות תעשיית החדשנות העולמית וכעת הגיעה החברה שלו לשווי של 6 מיליארד דולר במהירות הכי גבוהה אי פעם בשוק זה.
אתמול הודיעה ויז, שאותה הקים עם שלושה חברים רק לפני שנה וחצי, על גיוס של 250 מיליון דולר ממשקיעים קיימים לפי שווי של 6 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה עצומה בהתחשב בכך שהחברה החלה למכור את הטכנולוגיה שלה רק לפני שנה ותסיים את השנה עם צפי מכירות של כ־25 מיליון דולר, שייתכן שיגדלו ל־30 מיליון דולר ויותר.
על פי נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" הרבעון הראשון שבו החברה ביצעה מכירות היה הרבעון האחרון של 2020, אז רשמה קצב הכנסות שנתיות צפוי (ARR) של 2.3 מיליון דולר. ברבעון שלאחר מכן קצב ההכנסות גדל ל־6 מיליון דולר וברבעון השני של אותה שנה – 12.1 מיליון דולר. ברבעון השלישי הגיע קצב ההכנסות השנתי ל־18.1 מיליון דולר והתחזית לרבעון הרביעי היא להכנסות שנתיות של 25.7 מיליון דולר.
הקפיצות בין הרבעונים אכן גדולות מאוד ומעידות על צמיחה בקצבים גבוהים במיוחד לחברה שרק החלה למכור בתחילת השנה. אבל משקיעי החברה כנראה מאמינים שזו רק ההתחלה ושהקפיצה לעבר עשרות רבות של מיליוני דולרים ואף מאות עומדת בפתח.
4 צפייה בגלריה
Assaf Rappaport Wiz Dog
Assaf Rappaport Wiz Dog
אסף רפפורט: "לשווי הזה של 6 מיליארד דולר יש מספר גורמים. הראשון שבהם הוא הקפיצה בהכנסות שלנו והלקוחות שבוחרים בנו. יש לנו הצלחה גדולה מאוד בחברות מרשימת הפורצ'ן 500 שהן הלקוחות הכי קשים להשגה"
(אסף רפפורט, מנכ"ל Wiz. "מאמין שנוכל להתעלות על הביצועים הנוכחיים" )

גיוס מהמשקיעים הקיימים

ויז פועלת בשוק תחרותי מאוד ואסף רפפורט יודע זאת היטב ולכן אצה לו הדרך לתפוס את הבכורה בשוק. כיום, לצד המתחרה הישראלית אורקה שגייסה לאחרונה לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר, פועלות גם ענקיות דוגמת פאלו אלטו.
בשיחה עם "כלכליסט" מספר רפפורט שהשווי אותו קיבלה החברה אינו מקרי ואינו תוצאה של בצע כסף. "יש לשווי הזה מספר גורמים. הראשון בהם הוא הקפיצה בהכנסות שלנו והלקוחות שבוחרים בנו", אומר רפפורט. "יש לנו הצלחה מאוד גדולה בחברות מרשימת הפורצ'ן 500 שהם הלקוחות הכי קשים להשגה. הם לקוחות שהמחיר הוא לא העניין אלא המוצר שיעצור את המתקפות שהם עומדים בפניהן בכל רגע כמעט. לצד כל זה בנינו צוות של 180 איש שהוא אחד הצוותים הכי חזקים בתחומו הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עסקית".
4 צפייה בגלריה
מימין רועי רזניק ינון קוסטיקה ו עמי לוטבק
מימין רועי רזניק ינון קוסטיקה ו עמי לוטבק
מימין: רועי רזניק, ינון קוסטיקה ועמי לוטבק, מייסדים־שותפים. "צוות מוכח של מנהיגים"
( עמית שעל נתנאל טוביאס)
ההערכות בשוק הן שהגיוס הנוכחי נובע מרצונם של משקיעיה הגדולים של החברה לתקוע יתד בחברה ולסמן אותה כסוס המנצח של עולם הסייבר. בדומה לתחרות העזה שיש כיום לחברות דוגמת סנטינל וואן מול קראוד סטרייק, גם ויז שהיא השחקנית החדשה בעולם הסייבר שלה, רוצה לקבע את עצמה כמובילת שוק. ושם כך משקיעיה בחרו לעשות גיוס פנימי ולא להביא משקיעים חיצוניים ולהכניס לחברה סכום שיאפשר לה לא רק לעשות כרצונה אלא לתת לה שווי שיש בו גם אמירה חד משמעית של מובילות. מתוך 600 מיליון דולר שגייסה החברה, 65 מיליון היו סקנדרי.
"ויז הולכת להנפקה. אנחנו עוד לא שם, יש לנו עוד הרבה דרך. לא נמכור את החברה אלא ניקח אותה להנפקה", אומר רפפורט בביטחון רב. "התוצאות שלנו שוברות שיא מכל בחינה. אף משקיע לא ראה צמיחה כמונו וזה משמעותי. אני מאמין שנוכל להתעלות על הביצועים הנוכחיים ולא רק לשמור עליהם".

4 צפייה בגלריה
אינפו הצמיחה המטאורית בשווי של Wiz
אינפו הצמיחה המטאורית בשווי של Wiz
הצמיחה המטאורית בשווי של Wiz

בין משקיעי החברה ניתן לציין את אינסייט וגרינאוקס שהובילו את הגיוס הנוכחי שעמד על 350 מיליון דולר וכולו הלך לקופת החברה. רק לפני חצי שנה החברה השלימה גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. בגיוסים הקודמים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס, בלקסטון וסייברסטארטס של גילי רענן. בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האיש העשיר בעולם, והאוורד שולץ, הבעלים של סטארבקס. הגיוס הנוכחי כולל את מרבית המשקיעים שלקחו חלק בגיוסים הקודמים.
פלטפורמת אבטחת הענן שפיתחה Wiz נמצאת בשימוש על ידי עשרות לקוחות, ובכלל זה כ־15% מחברות פורצ'ן 500. לחברה 180 עובדים, מרביתם בישראל וארה"ב.

"צמיחה מעוררת השתאות"

את Wiz הקימו אסף רפפורט המנכ"ל; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ־15 שנים, בין היתר, כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט שרכשה את אדאלום אותה הקימו, בסכום של כ־320 מיליון דולר.
וויז סורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות api פשוטה. וויז מנתחת לעומק את המשאבים בענן, כולל ניתוח מעמיק של מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות.
וויז משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר בענן על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם. כך וויז מאפשרת לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות.
ג'ף הורינג, מייסד ושותף־מנהל בקרן אינסייט: "הצמיחה של וויז בשוק התאגידים מעוררת השתאות. כשיש לך צוות מוכח של מנהיגים כמו שיש כאן, שבונה מוצר שמשנה את חוקי המשחק, אתה מהמר על כל הקופה. וויז בונה את טכנולוגיית האבטחה שהעולם זקוק לה".