+Growth
“לא לוותר על החזון שלכם גם אם נכנסים למשבר"
ורד רביב שוורץ, נשיאת Guesty, שוחחה עם אלון דביר, מנכ"ל ומייסד משותף MersivX, על הדרך להחזיק מעמד בתקופות קשות
ורד רביב שוורץ, President & COO ב־Guesty, פלטפורמה לניהול נכסים ואירוח, נפגשה עם אלון דביר, מנכ”ל ומייסד משותף MersivX, שמייצרת חוויית קנייה תלת־ממדית, זאת במסגרת פרויקט +Growth של כלכליסט ופועלים טק לטובת חיזוק החוסן של תעשיית ההייטק בישראל.
ורד, ספרי על משבר שנתקלת בו במהלך הדרך ואיך התמודדת איתו.
“המשבר הכי משמעותי שפגשתי היה בתקופת הקורונה. כבר הייתי אז בגסטי – חברת טרוול־טק שמספקת פלטפורמה, תוכנה לניהול נכסים לטווח קצר, והמשבר תפס אותנו בדיוק בתחום שהפסיק להתקיים: אף אחד לא יצא מהבית. אחד מחברי הדירקטוריון אמר לנו – ‘אנחנו הולכים לאפס במכירות’. זה היה רגע מכונן.
“בנינו שלושה תרחישים: תקציב יום הדין – הכל הולך לפח וכולנו מתים, תקציב ביניים ותרחיש אופטימי – המשבר נגמר יחסית מהר, התיירות חוזרת והכל פחות או יותר בסדר. בכל שבוע ניתחנו את הנתונים וראינו איפה אנחנו על הגרף – ואיכשהו, סיימנו על הגרף האופטימי. אנשים מצאו שימושים חדשים לדירות לטווח קצר. חיברנו את האנשים ובעלי הנכסים לחזון של הנוודות הדיגיטלית. כך, בניהול מדוקדק ועם הרבה תשומת לב לנתונים ולמה שקורה בשטח, לא רק ששרדנו – גם הצלחנו לגייס כסף וגם לרכוש שתי חברות אחרות שלא שרדו”.
עצת הזהב של ורד רביב שוורץ, Guesty: לא למהר לעשות פיבוט מייד כשמשהו לא עובד
מה למדת מהמשבר הזה?
“לא להיכנס לפאניקה. וגם לא לעשות פיבוט בשנייה שמשהו לא עובד – אל תקפוץ מיד למאה שמונים מעלות. תעשה תנועות של עשר מעלות ואל תזנח את החזון מהר מדי אם דברים לא הולכים בדיוק כפי שרצית. צריך להיות מאוד מתוכנן גם במשבר – להבין כמה כסף יש, לכמה זמן הוא יספיק, ומה הדרך הכי בטוחה שאני יכול לקחת בתוך המסגרת הזו”.
אלון, ספר על משבר או אתגר שחווית בשנה האחרונה.
"אני רואה את החוויות האלה כאתגרים, לא כמשברים. כבר מיומו הראשון של סטארט־אפ – חווים אתגר גדול ומתמשך".
“אחד האתגרים הכי משמעותיים היה ההשקה הראשונה שלנו. זה קרה כששהיתי בדובאי, בערב של פגישות ופיצ'ים. השקנו עם לקוח גדול, והשקנו בגדול – פרופיל גבוה, פרסום וכל המשתמע. ואז התחילו להגיע תגובות שהמוצר לא עובד. זה היה רגע של תחושת 'להיות או לחדול'. עלינו מיד לשיחת חירום, עבדנו מסביב לשעון, וב"ה תוך זמן קצר מצאנו פתרון. המוצר עבד, הלקוח היה מרוצה. מספר חודשים לאחר מכן הוא כבר חתם איתנו על עסקה משמעותית נוספת. רכבת הרים במלא מובן המילה".
דיברתם על המשבר הזה?
“דווקא יותר דיברנו על החזון, על הדרך להגשים אותו, על פרודקט מרקט פיט, היינו יותר אופטימיים ואסטרטגיים”.
ורד, מה ייעצת לאלון?
“שטוב לתכנן את החזון קדימה גם משלבים מאוד ראשוניים. כשהייתי בפייבר בזמנו כשהיא היתה חברה מאוד קטנה, מיכה קאופמן, המנכ"ל, תמיד אמר, ‘אני חושב על זה שנהיה חברה של מיליארד דולר’ וזה היה נשמע מופרך, אבל בסוף היא הפכה לחברה של מיליארד דולר. אני חושבת שהיום בגסטי אנחנו עושים את אותו הדבר, אנחנו בטוחים שנהיה חברה של מיליארד דולר ואנחנו עושים את כל הצעדים ומתחילים מההתחלה לבנות את התשתית ולחשוב איך להגיע לשם”.
מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פועלים טק שיזמה את פרויקט +Growth אמרה: ב 2025, יזמים מוצאים את עצמם מתמודדים שוב עם מציאות מורכבת: מצד אחד, התקדמות טכנולוגית מהירה, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית, ומצד שני, אתגרים גיאופוליטיים וכלכליים. המצב הביטחוני בישראל ממשיך להשפיע על הכלכלה המקומית, והאי-ודאות מגבירה את הלחץ על יזמים, שצריכים לנווט את עסקיהם בתנאים משתנים. האתגר הוא לא רק לשרוד, אלא גם לצמוח ולחדש. לכן בתוך כל זה, חשוב לזכור את הערך של איזון אישי. היכולת לקחת הפסקות, לבלות עם משפחה וחברים, ולשמור על בריאות נפשית ופיזית. וזה לא מותרות - זהו תנאי להצלחה ארוכת טווח. יזמים שמצליחים לשלב בין עבודה אינטנסיבית לבין חיים מאוזנים, הם אלו שיכולים להוביל את החברות שלהם קדימה, גם בזמנים קשים.
בפרויקט +Growth, אנו ממשיכים לחבר בין יזמיות.ים למנטוריות.ים מנוסים, כדי לספק כלים ותמיכה במסע המאתגר של בניית חברה מצליחה בתקופה זו.






























