סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הר קילמנג'רו טנזניה
הר קילימנג'רו, טנזניה (צילום: גטי)

אני והיפות שלי בדרך לפסגה: טנזניה התקינה אינטרנט מהיר על מדרונות הקילימנג'רו

לפי דיווח בגרדיאן, הקליטה תהיה כעת עד לגובה של 3,720 מטר מעל פני הים. עד סוף השנה תחובר לאינטרנט גם הפסגה הגבוהה באפריקה - בגובה של 5,895 מטר מעל פני הים

טנזניה התקינה שירותי אינטרנט מהיר על מדרונות הר קילימנג'רו, כך שכל מטפס עם סמארטפון יכול לצייץ, לפרסם באינסטגרם או לשלוח הודעות בווטסאפ במהלך הטיפוס על ההר הגבוה באפריקה.
בגרדיאן דיווחו שתאגיד התקשורת של טנזניה הקים השבוע את הרשת האלחוטית בגובה של 3,720 מטרים. שר המידע של המדינה נאפה נאויואי כינה זאת מאורע היסטורי. "עד כה זה היה די מסוכן למבקרים ולמדריכים לפעול ללא אינטרנט", אמר בטקס לציון השקת השירות. "כל המבקרים יהיו מחוברים... עד לנקודה הזו בהר", הוסיף. לדבריו, הפסגה של ההר בגובה 5,895 מטרים תחובר לאינטרנט עד סוף השנה.
הר קילימנג'רו הוא מקור חשוב של הכנסות עבור טנזניה וקניה השכנה, ובכל שנה כ-35 אלף אנשים מנסים להעפיל לפסגה. עם זאת, בשנה שעברה הכעיסה ממשלת טנזניה את המטפסים והפעילים הסביבתיים לאחר שחשפה תוכניות לבנות רכבל בצד הדרומי של ההר.
קילמנג'רו, שהונצח בסיפורו הקצר של ארנסט המינגווי "שלגי קילמנג'רו", הוא חלק מפארק לאומי ואף הוגדר כאתר מורשת של אונסק"ו.
הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחוויית טיפוסי ההרים. כך למשל, באוורסט המטפסים כבר נהנים מגישה ל-wifi, גנרטורים וסמארטפונים, שמאפשרים להם לשתף תמונות או לבצע קריאות חירום במקרה של תאונה. לשם השוואה, כשאדמונד הילארי וטנזינג נורגיי הגיעו לפסגת ההר הגבוה בעולם ב-29 במאי, 1953, החדשות על כך נפוצו בעולם החיצוני רק ארבעה ימים לאחר מכן ב-2 ביוני, בדיוק בזמן לטקס ההכתרה של מלכת אנגליה.