$

30 דקות או פחות

האם עגלות קנייה חכמות הן העתיד של עולם הקמעונאות?

בן צור יוסף פיתח רובוטים לכוחות הביטחון, ואז הבין שהוא יכול להשתמש בידע שצבר כדי לשפר את הקניות בסופר. העגלות החכמות של החברה שלו כבר נמצאים ברשתות בארה"ב ובארץ, והוא במגעים עם רשתות ענק נוספות

 

 

 

השבוע בפודקאסט "30 דקות או פחות":

 

בן צור יוסף גדל בחדר אחד עם עוד שלושה אחים בשכונת התקווה של שנות השבעים. אחרי שירות ביחידת הניסויים של חיל האוויר הוא החליט לקחת את הידע שהוא צבר שם ולהקים עם שני חברים חברה שמפתחת מוצרים לתעשייה הביטחונית - הם תיחזקו את הרובוטים הצהובים של חבלני המשטרה וייצרו כלים רובוטיים כבדים שפתחו צירים עבור יחידות מיוחדות.

 

לפני כמה שנים, כשהבין שמשרד הביטחון לא יאשר לו לייצא את רוב המוצרים למדינות זרות, הוא החליט להיכנס לתחום חדש, והכל קרה בגלל ביקור בסופר. A2Z, החברה שהוא הקים ונסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-100 מיליון דולר, מייצרת היום עגלות קנייה חכמות שמאפשרות לצרכנים לסרוק, לשקול, ולשלם על המוצרים בסופר בלי לעבור בקופה. העגלה החכמה נותנת לקמעונאים גם שכבת מידע ומייצרת מפות חום על המעברים והמדפים הפופולריים יותר ופחות בסופר וגם מאפשרת להם לקדם מוצרים ולפרסם מבצעים על גבי מסך שמותקן על העגלה.

 

את העגלות של בן צור אפשר למצוא ברשת מורטון וויליאמס בניו יורק וברשת יוחננוף בישראל, אבל הם גם עובדים צמוד עם רשתות כמו קארפור, אאושן, מונופרי, קזינו ואחרות, בתקווה לקחת נתח משוק עגלות הסופר, שמוערך ב-200 מיליון עגלות בכל העולם. שיחה עם יזם ותיק שמנסה לשנות תחום ותיק, ולא חושש לדבר על התחרות גם מצד עגלות חכמות אחרות וגם מצד סופרים בסגנון של אמזון גו, עמדות השירות העצמי ועולם המשלוחים.

 

מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

x