סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוזיקה ספוטיפיי Spotify

שיר לכל שריר: ספוטיפיי תתאים פלייליסט למצב הבריאותי שלכם

ענקית סטרימינג האודיו עובדת בימים אלה על חיבור האפליקציה ל-HealthKit, שיאפשר לה לגשת לנתונים שאוספת אפליקציית הבריאות של אפל, ביניהם משך הזמן שמשתמשיה מקדישים לאימון וקצב שריפת הקלוריות שלהם. המטרה: הצעת שירים בהתבסס על סוגי האימונים ועל מהירות האימון

ספוטיפיי מציעה למשתמשים שלה מגוון פלייליסטים מותאמים - וכעת נראה שהחברה מעוניינת לקדם את החוויה הזו אף יותר. לפי הדיווחים, החברה עובדת על מאפיין חדש שיחבר את האפליקציה עם HealthKit, כך שהמשתמשים יקבלו פלייליסטים לאימונים בהתבסס על הנתונים הבריאותיים שלהם.
HealthKit היא iOS API שמעניקה לאפליקציות חיצוניות גישה לנתונים שאוספת אפליקציית הבריאות של אפל. הכתב כריס מסינה שיתף בטוויטר שקוד שנמצא באפליקציה של ספוטיפיי מצביעהעל כך שתהיה בקרוב תמיכה ל- HealthKit. זה יאפשר לספוטיפיי לקבל גישה לנתונים כמו למשך כמה זמן מתאמנים המשתמשים ביום, קצב שריפת הקלוריות שלהם ועוד.
לפי מסינה, הפלטפורמה רוצה להשתמש בנתונים הללו כדי להציע שירים ספציפיים שיצליחו לתמרץ את המשתמשים במהלך האימונים. "קבלו את המוזיקה הנכונה לאימון שלכם", נכתב בהודעה. כך למשל, ספוטיפיי תוכל לבחור ולהציע שירים ספציפיים בהתבסס על סוגי האימונים של המשתמשים או אפילו המהירות שלהם.
כל אפליקציה שמשתמשת ב- HealthKit APIצריכה כמובן לקבל את הסכמת המשתמשים לשיתוף הנתונים. פירוש הדבר שספוטיפיי לא תוכל לאסוף מידע מסוג זה אם המשתמשים לא מאשרים זאת. עם זאת, בשלב זה לא ברור כיצד ספוטיפיי תנהל את כל נתוני הבריאות של המשתמשים שיסכימו לעשות זאת.
נראה גם שהמאפיין עדיין לא זמין למשתמשים, וספוטיפיי גם לא ציינו דבר בעניין, כך שלא ידוע מתי הוא יהיה זמין לציבור. מסינה הוסיף עוד כי העדכון האחרון של אפליקציית ספוטיפיי ל- iOS כולל עמוד חדש לניהול מנויים בתשלום, אך הבהיר שהמשתמשים לא יכולים לבצע שינויים לחבילות שלהם ישירות באפליקציה ושהחברה מודעת לכך "שזה לא אידיאלי".
אין יותר מדי פרטים בעניין, אך נראה שההודעה מהווה מעין ביקורת על אפל וחנות האפליקציות שלה, וזאת מכיוון שבאפל ממשיכים להקשות על המפתחים להשתמש מערכות תשלומים חיצוניות.
מוקדם יותר החודש שיתף מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק מספר ציוצים עם תלונות על "ההתנהלות האנטי תחרותית" של אפל.
"פעם אחר פעם אפל מעניקה לעצמה יתרונות ובו בזמן מדכאת חדשנות ופוגעת בצרכנים", צייץ. "אפל פועלת מתוך אינטרס עצמי ולא נראה שאיכפת לה מהחוקים או בתי המשפט או בעד בחירה לצרכנים".
ספוטיפיי נוקטת בעמדה נגד המדיניות של אפל הגובה עמלה של 30% על כל מכירה דרך חנות האפליקציות. החברה אף הגישה תלונה נגד החברה לנציבות האירופית ב-2019. אולם, אפל דחתה באוקטובר עדכון של ספוטיפיי שכלל מכירת ספרי אודיו מחוץ למערכת התשלומים של אפל.