סגור

צרות בבי-קיור לייזר: המנכ״ל עזב במפתיע

המנכ"ל מוטי נבון עוזב את החברה, שמפתחת מכשיר לטיפול בכאב, לאחר יותר מחמש שנים בתפקיד המנכ"ל; לפני פחות מחודש התפטר במפתיע סמנכ"ל הכספים, כשברקע החברה מכחישה שמועות על קיצוצים קרובים; החברה סיימה את 2021 עם מעבר להפסד

מוטי נבון, המנכ"ל של חברת בי-קיור לייזר, הודיע על התפטרותו, כך דיווחה הבוקר (א') החברה בהודעה לבורסה. בי-קיור לייזר עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של מכשירים המשמשים לטיפול בכאב באמצעות לייזר רך ונמצאת בשליטת בני הזוג מיכאל (מיקי) וציפורה שלוסר.
נבון כיהן בתפקיד במשך יותר מחמש שנים שנים ובבי-קיור לייזר הסבירו הבוקר כי התפטר "מסיבות אישיות". נבון מסר כי החליט לפנות לאתגרים חדשים, וכי ימשיך לכהן כדירקטור בחברה במהלך שלושת החודשים הקרובים, עד שיימצא מנכ"ל חדש.
3 צפייה בגלריה
מוטי נבון מנכ"ל בי-קיור פורש
מוטי נבון מנכ"ל בי-קיור פורש
מוטי נבון, מנכ"ל בי-קיור הפורש
(צילום: יח"צ)
מדובר בהתפטרות שנייה של בכיר בבי-קיור לייזר, לאחר שלפני כשלושה שבועות הודיע בפתאומיות סמנכ"ל הכספים והתפעול הגלובלי ניר ברב על החלטתו להתפטר מתפקידו. בחברה כתבו גם אז כי ברב החליט להתפטר מ"סיבות אישיות".
ברקע, הנהלת החברה הכחישה בשבועות האחרונים כמה פעמים ידיעות אודות תוכנית קיצוצים שגיבשה בכל הקשור למצבת כוח האדם שלה, שמונה כ-130 עובדים. החברה טענה כי היא "בוחנת ומטייבת תהליכי התייעלות באופן שוטף" ומסרה עוד כי "אם יחול שינוי במצבת כוח האדם שלה, מדובר בעובדים בודדים בלבד".
3 צפייה בגלריה
מכשיר בי-קיור לייזר
מכשיר בי-קיור לייזר
מכשיר בי-קיור לייזר
(צילום: עודד מרום)
בי-קיור לייזר החלה להיסחר בבורסה בתל אביב בקיץ שעבר, כשגייסה 108 מיליון שקל לפי שווי של 512 מיליון שקל (אחרי הכסף). היא סיימה את 2021 עם הפסד של 9.5 מיליון שקל וזאת לאחר שאת 2020 היא סיימה עם רווח של 12.2 מיליון שקל.
ההפסד ב-2021 נרשם למרות עלייה של 23% בהכנסות החברה, שהסתכמו ב-105.5 מיליון שקל ולמרות עלייה של 28% ברווח הגולמי שלה, שהסתכם ב-97.1 מיליון שקל. התוצאות שהציגה ב-2021 מאכזבות, שכן עם הנפקתה באחוזת בית עלו הציפיות לקצב מכירות חזק שיתבטא בהכנסות של יותר מ-150 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
פרסומת בי-קיור לייזר
פרסומת בי-קיור לייזר
מיקי ברקוביץ' בפרסומת בי-קיור לייזר
(צילום: youtube)
הסיבה המרכזית למעבר מרווח להפסד ב-2021 הוסברה בפעולות החברה לחדירה לשווקים חדשים בעולם, ובדגש על השוק האנגלי. פעולות אלה לוו בהגדלת מצבת כוח האדם, בצורך בשטחי משרד נוספים ובהכפלה בלתי צפויה של מחירי המדיה והדיגיטל שבאמצעותם החברה משווקת את מוצריה.