סגור

קיפאון בטלוויזיה, השקעה בסיבים; פרטנר מסכמת שנה

ספקית שירותי התקשורת דיווחה על צמיחה של 70% ברווח התפעולי השנתי ל-163 מיליון שקל; 73 אלף מנויים הצטרפו לשירותי הסיבים של פרטנר, ומספרם עמד בסוף השנה על 212 אלף; מספר מנויי הטלוויזיה נותר ללא שינוי - עמד בסוף השנה על 226 אלף

פרטנר מסכמת את 2021 עם רווח נקי של 115 מיליון שקל, כך עולה מהדו"ח שפרסמה הבוקר החברה בניהולו של אבי צבי. מדובר ברווח שגבוה פי 6 מהרווח שרשמה ב-2020, אותה סיימה ברווח נקי של 17 מיליון שקל. בתוך רווח זה מגומלת גם הכנסת מס חד פעמית של 43 מיליון שקל אשר הוכרה בשנת 2021 לאחר חתימת הסכם שומות מס עם מס הכנסה לשנים 2019-2016.
העלייה בהכנסות נגררה גם לשורת הרווח התפעולי, שעמד ב-2021 על 163 מיליון שקל, מול 96 מיליון שקל בשנה קודמת - קפיצה של 70%. הכנסות החברה הסתכמו ב-3.363 מיליארד שקל, עלייה של 5% בהשוואה ל-2020, המיוחסת בעיקר להתאוששות מהשפעות משבר הקורונה, אשר הותירו חותם בדו"ח השנתי של 2020.
בפרטנר החליטו לנצל את השיפור שנרשם ב-2021 כדי להקדים את העברת תשלומי אגרות התדרים לשנת 2022 למשרד התקשורת במטרה לחסוך ריביות והצמדות. החלטה זו הובילה את פרטנר לתזרים מזומנים שנתי שלילי של 43 מיליון שקל.
הדגש על הסיבים
הדו"ח השנתי של החברה מעיד גם על כך שפרטנר ממשיכה לשים את כל יהבה על הסיבים האופטיים, שם היא נותרה שחקנית יחידה מול בזק ו-IBC שבה שותפות סלקום ו-HOT. במהלך השנה גייסה פרטנר עוד 73 אלפי מנויים לשירותי הסיבים שלה, וסיכמה את השנה עם 212 אלף מנויים.
התמקדות פרטנר בעיבוי רשת הסיבים הפרטית של החברה צמצמה את ההוצאות התפעוליות של החברה על השוק הסיטואני והגדילו את החוב נטו שלה לכ-744 מיליון שקל, בהשוואה ל-657 שקל בסוף השנה שעברה. פרטנר הודיעה השנה על פתיחת רשת הסיבים שלה לשוק הסיטואני, ובחודש שעבר כבר הודיעה על לקוחה ראשונה - טמרס טלקום, בהיקף עסקה של 40 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
אבי צבי מנכ''ל פרטנר
אבי צבי מנכ''ל פרטנר
אבי צבי מנכ''ל פרטנר
(צילום: ישראל שם טוב)

תוצאות רבעוניות
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 853 מיליון שקל, עלייה של 6% בהשוואה לרבעון הרביעי בשנה קודמת. הרווח תפעולי לרבעון האחרון עומד על 56 מיליון שקל, וה-EBITDA על 250 מיליון שקל. בשורה התחתונה פרטנר רשמה רווח נקי של 77 מיליון שקל, עלייה של של 1440% בהשוואה לרבעון המקביל. ושידרוג של 221% מהרבעון הקודם (שלישי 2021).
אסטרטגיית החברה של התמקדות בהכנסות משירותים על חשבון הכנסות מציוד הטביעה את חותמה בחלוקת ההכנסות: בסיכום הרבעון עמדו ההכנסות משירותים על -675 מיליון שקל, עלייה של 7% מהרבעון הרביעי ב-2020. זאת בשעה שההכנסות מציוד הסתכמו ב-178 מיליון שקל, עלייה של 1%.
מנויים בסלולר ובטלוויזיה
הרבעון המדווח משקף התייצבות במגמת העלייה במספר מנויי הסלולר - שהיתה מינורית מאד. מספר מנויי הסלולר שעמד על 3.019 מיליון מנויים ברבעון השלישי עלה לל-3.023 מיליון מנויים ברבעון הרביעי. שיעור הנטישה הרבעוני עלה מעט, ועמד על 7.9% ברבעון הרביעי לעומת 6.4% ברבעון השלישי.
כך גם במספר מנויי הטלוויזיה לא נרשמה תנועה משמעותית. מספר המנויים של השירות בפרטנר עמד על 226 אלף, בדומה לרבעון הקודם. את את שנת 2020 פרטנר סיימה עם 232 אלף מנויי טלוויזיה. הקיפאון במספר המנויים נובע בין היתר מכך שפרטנר, ששירותי הטלוויזיה שלה הפסדיים, החליטה תחת המנכ"ל אבי צבי לזנוח את אסטרטגיית נתח השוק במטרה להפסיק את ההפסדים ולעבור לרווחיות. כחלק מהחלטה זו, החברה דיווחה בתחילת אוגוסט על ייקור תעריפי חבילות הטלוויזיה שלה.
לצד הנתונים התפעוליים חושף הדוח המלא של פרטנר גם את עלות שכר הבכירים בחברה. עלות שכרו של המנכ"ל אבי צבי, שמונה באפריל האחרון עמדה על 6.98 מיליון שקל, מתוכם 1.13 מיליון שקל בשכר, 750 אלף שקל במענק, 3.55 מיליון שקל באופציות ומניות חסומות ועוד 1.55 מיליון שקל בהוצאות שכר נוספות. עלות שכרו של תמיר אמר סמנכ"ל הכספים עמדה על 4.24 מיליון שקל ועלות שכרו של המנכ"ל לשעבר, איציק בנבנישתי הסתכמה ב-2021 בכ-2.27 מיליון שקל.