סגור

ממחר: מס הבלו על שמני המנוע יעלה - והיבואנים ישלמו היטל מלאי

אחרי כמה דחיות העלייה תכנס לתוקף ותייקר בכמה עשרות שקלים את טיפולי הרכב. בנוסף, רשות המסים הודיעה ליבואני השמנים שעליהם לשלם היטל מלאי על שמנים שיובאו לאחרונה. המשמעות: תשלום של מיליוני שקלים שעלול לגרום לעליית מחירים נוספת

מכניסים את המכונית לטיפול? תתכוננו להתייקרות: אלא אם יחולו שינויים של הרגע האחרון, החל מחר (ב') תיכנס לתוקפה העלאת המס על שמני מנוע שנדחתה מספר פעמים.

במסגרת זו יעלה שיעור הבלו על שמני מנוע וכתוצאה מכך צפויים שמני המנוע להתייקר בשיעור של עשרות שקלים בטיפול.

1 צפייה בגלריה
טיפול מוסך רכב תיקון
טיפול מוסך רכב תיקון
טיפול במוסך
(צילום: טל שחר)

במסגרת זו הודיעה רשות המסים בשלהי השבוע האחרון ליבואני השמנים כי היא דורשת מהם לשלם את היטל המלאי, כלומר את הבלו על השמנים שכבר נמצאים ברשותם, כלומר שמנים שיובאו במהלך החודשים האחרונים. המשמעות מבחינתם של חלק מיבואני שמני המנוע היא שכעת ידרש מהם תשלום של מיליוני שקלים עבור המלאי הקיים – מה שככל הנראה יתורגם לעליית מחירים נוספת שתשפיע על כיסו של הצרכן.
עד כה חלק מיבואני השמן "ישבו על הגדר" בהמתנה לראות האם יוטל הבלו על השמנים – מה שיקרה מחר. למרות זאת, ברשות בוצעו מספר שינויים בקריטריונים ובהגדרות של מהו שמן מנוע שעליו ניתן להטיל בלו. לדוגמה מהנתונים ששלחה רשות המסים למשווקי השמנים עולה כי בעוד שבעבר נקודת ההבזקה של השמן היתה 120 מעלות, כעת מדובר ב-180 מעלות.
נקודת הבזקה היא הטמפרטורה בה נוזל הופך לאדים ומתלקח. כלומר - שמני המנוע שעליהם יוטל הבלו הם שמני מנוע איכותיים יותר בעלי עמידות גבוהה. עם זאת יש להדגיש כי ראשית – שמני מנוע איכותיים הם לעתים קרובות שנקודת ההבזקה שלהם גבוהה מ-180 מעלות – והמשמעות היא שבקרוב עלולים להימצא מוסכים שיבחרו במיוחד לרכוש שמנים שנקודת ההבזקה שלהם נמוכה מ-180, כלומר שמנים פחות איכותיים.