$
פרסום ושיווק

המגמה ממשיכה: מכירות מוצרי הצריכה עלו ב־9.3% באוקטובר

המכירות הסתכמו ב־4.4 מיליארד שקל. את הצמיחות הובילו מוצרי המזון, שמכירותיהם זינקו ב־11.3% והסתכמו ב־3.2 מיליארד שקל; בין הסיבות: עלייה טבעית בצריכה בשל הקורונה ומגבלות היציאה מהארץ

נורית קדוש 07:5704.11.20

מכירות מוצרי הצריכה צמחו באוקטובר ב־9.3% והסתכמו ב־4.4 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי “כלכליסט”. מתחילת השנה צמחו מכירות מוצרי הצריכה ב־8.8% לעומת עשרת החודשים הראשונים אשתקד והסתכמו ב־43.3 מיליארד שקל.

 

 

למעשה, שמירה על קצב מכירות דומה לחודשים האחרונים צפויה להוביל לכך שכבר בחודש הבא יעלו המכירות המצטברות של 11 החודשים הראשונים השנה על מכירות 2019 כולה. שמירה על קצב המכירות צפויה להוביל לכך ששנת 2020 תיחתם עם מכירות שיחצו את רף 50 מיליארד השקלים.

 

עדן טבע עדן טבע צילום: דנה קופל

 

העלייה במכירות של חודש אוקטובר הושגה, בין היתר, בשל עיתוי חגי תשרי, שחלו בשנה שעברה בימי חול וגרעו שלושה ימי מכירה, לעומת אוקטובר החולף שימי החג חלו בעיקר בסוף השבוע. בנוסף לכך, נרשמת מאז פרוץ מגפת הקורונה עלייה טבעית בצריכה על רקע גודל האוכלוסייה השוהה בישראל, בשל מגבלות התנועה שצמצמו את הטיסות לחו”ל.

 

העלייה החדה ביותר בשוק נרשמה במכירות המזון, שצמחו ב־11.3% והסתכמו באוקטובר ב־3.2 מיליארד שקל. הצמיחה במכירות המשקאות שהסתכמו ב־471 מיליון שקל, היתה פחותה ועמדה על 4.8% לעומת השנה שעברה. השפעת הקורונה על הרגלי הניקיון וההגיינה באה לידי ביטוי בעלייה של 6% במכירות מוצרי הניקיון שהסתכמו ב־354 מיליון שקל.

x