$
זמן ניהול

המציאות החדשה: "היום זה מאוד פופולרי לפטר – אבל יזכרו את זה למעביד"

פרופ' אורלי יחזקאל, ראש תחום הנהלות בכירות בלהב פיתוח מנהלים, מסבירה שארגונים לא צריכים היום היררכיה סדורה, אלא דווקא לאפשר אי-סדר. זמן ניהול - פודקאסט חדש שעוסק בנושאים החמים של עולם הניהול // פרק ראשון

אתי אפללו 11:2601.11.20

 

 

 

בפודקאסט זמן ניהול של כלכליסט ולהב פיתוח מנהלים נדון מדי שבועיים בנושאים החמים של עולם הניהול, נתמקד בהשפעות העכשוויות על מנהלים וארגונים, השינויים הנדרשים מהם, החדשנות שתזניק אותם קדימה והכלים שיתנו להם יתרון בתקופה סוערת זו. או בקיצור - זמן ניהול, כל מה שמנהל/ת צריך/ה היום בשביל להצליח. האזנה נעימה.

 

עסקים אמורים לדעת לפעול בעולם משובש, ומנהלים כבר אמורים להיות רגילים לתנודתיות גבוהה ולקצב חדשנות מהיר – אבל משבר הקורונה שנחת כמו ברבור שחור הוא חד, מהיר ואלים, ונמצא כאן כדי להישאר. ארגונים, לדעת פרופ' אורלי יחזקאל, מנהלת תחום בכירים בלהב פיתוח מנהלים, צריכים להתאים את עצמם במהירות למצב החדש ולפרק היררכיה נוקשה ובירוקרטיה עודפת. 

"ארגונים היום צריכים להיות כמו קני סוף, ולא כמו ארז הלבנון. אין צורך בהיררכיה סדורה, אלא דווקא היכולת לנוע לכל כיוון עם ההתפתחויות – היא זו שחשובה", אומרת פרופ' יחזקאל, ומוסיפה שהמנהלים שבראש הארגונים צריכים ביד אחת להצעיד את הארגון קדימה, וביד שנייה לאפשר לאי הסדר להתפתח בארגון, באופן מבוקר וסביב מטרה אחת.

 

פרופסור אורלי יחזקאל פרופסור אורלי יחזקאל צילום: ניקול דה קאסטרו

 

 

"ניקח לדוגמה את מיקרוסופט - כל חטיבה היתה ארוגנטית כלפי החטיבה האחרת, ונדרשו שלוש שנים של שינוי ארגוני פנימי על מנת להתחיל בכלל להתוות אסטרטגיה", היא מסבירה. אי הסדר הזה משרת את הארגון גם בהיבט ניצול יעיל של כוח האדם: אם בעבר עובד היה משובץ בחטיבה מסוימת ובתפקיד מסוים וזהו, היום ניתן לנייד אותו לפי הצורך.

 

עם זאת, לדעת פרופ' יחזקאל גם בתקופה זו מעביד צריך לזכור את חשיבות העובדים לארגון: "זה פופולרי לפטר, אבל יזכרו את זה לארגון. מעביד לא יכול לקחת מנהלים ועובדים שהיו שותפים להצלחה שלו בזמנים טובים, ולהיפטר מהם כשקשה".

 

פרופ' אורלי יחזקאל, היא המנהלת האקדמית של תכנית "המציאות החדשה - הלכה למעשה" פורום בכירים למענה והתמודדות עם המציאות החדשה, לפרטים והרשמה >>

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

  

 

x