$
תשתיות

קבוצת ידר בנס ציונה: מחדשת עוד בניין רכבת ברחוב נגבה

כחלק מתנופת ההתחדשות העירונית בנס ציונה, עתידה קבוצת ידר, מחלוציות התמ"א בעיר, לחדש בניין שלישי ברחוב הפסטורלי. התמיכה מכיוון ראש העיר ברורה: "הפסדנו דור שלם לבאר יעקב. זה הולך להשתנות"

רונן ניב 09:3210.07.20

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן

 

הגירה חיובית, היצע דירות הרחוק מלעמוד בביקוש ומחירים מאמירים כבר הפכו לסימני ההיכר של נס ציונה בשנים האחרונות. אחרי תקופה ממושכת בה כמעט ולא נבנו בתחומה דירות חדשות, עומדת כעת העיר בפני עידן חדש: לפי התוכניות אוכלוסייתה עתידה לטפס מ-50 אלף תושבים כיום ל-85 אלף תושבים בתוך כשני עשורים.

 

כחלק מתוכנית המתאר לעיר ייבנו בשטחה של נס ציונה למעלה מ-12 אלף דירות, רבות מהן במיזמי פינוי-בינוי ותמ"א 38. לא במקרה תחום ההתחדשות העירונית, שהתנהל עד כה בשוליים, היום זוכה לרוח גבית מקברניטי העירייה. בהתחשב בכך ששורשיה של נס ציונה נטועים עמוק במאה ה-19, חידוש מבנים ישנים, תוך שימור מורשתה ההיסטורית, הוא צו השעה.

 

גם ראש העיר, שמואל בוקסר, הציב את שיקום וריענון השכונות הוותיקות כאחד מיעדיו המרכזיים: "כמחצית מיחידות הדיור שייבנו בנס ציונה ב-20 השנים הבאות יהיו בהתחדשות עירונית", אמר ראש העיר בראיון ל"כלכליסט". "בעיר שכונות שלמות שנבנו בשנות ה-50 וצריכות להתחדש. יש לנו שישה מתחמים שהתכנון בארבעה מהם כבר החל ונמצא בשלבים מתקדמים".

 

 נתונים: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

 

לדברי בוקסר, מיזמי התחדשות עירונית מספקים אפיק לשמירת האוכלוסייה הצעירה בעיר. "הפסדנו דור שלם שעבר לפני כעשר שנים לבאר יעקב, בנס ציונה בנו רק דירות גדולות ויקרות. אנחנו נדרוש מיזמים להקצות דירות לזוגות צעירים, ואני מוכן לעלות בשביל זה את אחוזי הבנייה. מעולם לא נתנו פה תוספת שבס של 20%, ואני הולך לשנות את זה בפרויקטים של יותר מ-100 דירות. התנאי הוא שאלה יהיו דירות קטנות עם הנחה לתושבי העיר. הדירות האלה יאפשרו לצעירים לשדרג בעתיד את דירותיהם לדירות גדולות יותר, ולזוגות מבוגרים לצמצם דיור ולהיכנס במקומם. החשוב הוא שבסוף כולם יישארו בנס ציונה".

 

לבוקסר יש גם בשורה לשחקני ההתחדשות העירונית הפועלים בעירו: "עד היום נס ציונה לא היתה ידועה בגישה הנוחה שלה כלפי יזמים. וזה הולך להשתנות. באתי מהמגזר העסקי ואני מבין מה זה לעמוד מהצד השני של השולחן. הדלת שלי פתוחה בפני היזמים. אני פתחתי את העירייה – הוספתי בודקי תוכניות ובפרויקטים הגדולים אני מלווה אותם אישית. כשבא ראש עיר עם גישה כזאת, זו אמירה וזה משנה מציאות. זו הדרך היחידה לקדם את העיר – צריך ללכת עם היזמים כדי שהם יבנו כאן, כמובן בהתאם לצרכים של נס ציונה".

 

קצת מספרים: לפי דו"ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית נכון ל-2019 ניתנו בנס ציונה היתרים ל-12 בניינים בתמ"א 38 – 9 במסלול חיזוק ותוספות ו-3 במסלול הריסה ובנייה מחדש – במסגרתן ייבנו כ-280 דירות. באשר למיזמי פינוי-בינוי, מקודמות תוכניות לשישה מתחמים, ואל 824 הדירות הקיימות יתווספו עוד כ-2,100 דירות חדשות.

 

בשטח עצמו כבר רואים ניצנים של שינוי, כשאחד המהלכים המשמעותיים נוגע להקמת מנהלת התחדשות עירונית, שהחלה השנה את פעילותה מתוך יעד ברור לייעל תהליכים ולייצר דיאלוג מפרה הן עם בעלי הדירות והן עם היזמים.

 

המתחם ברחוב נגבה. "כל משפחה תוכל לבחור את הנכס שהכי מתאים לה ובמחיר שפוי" המתחם ברחוב נגבה. "כל משפחה תוכל לבחור את הנכס שהכי מתאים לה ובמחיר שפוי"

 

המחירים מזנקים

מי שהיתה הראשונה להרים את הכפפה בכל הקשור למיזמי התחדשות עירונית בנס ציונה היא קבוצת ידר, החתומה על הפרויקט הראשון בעיר אשר קיבל היתר בנייה בתמ"א 38. מדובר על מיזם במסלול חיזוק ותוספת ברחוב נגבה 3, שהסתיים ואוכלס בהצלחה לפני כשנתיים. בעקבותיו, השלימה קבוצת ידר ואיכלסה פרויקט נוסף ברחוב נגבה 5, וכעת מופנית תשומת הלב לבניין הסמוך, ברחוב נגבה 7, העתיד גם הוא להתחדש.

 

"אנחנו הולכים לבצע מתיחת פנים לבניין רכבת ישן בן שלוש קומות", מספר ציון אוטמזגין, מנכ"ל קבוצת ידר. "לצד שדרוג 24 הדירות הוותיקות, נוסיף עוד 20 דירות חדשות. הפרויקט כבר מתקדם בקצב גבוה, ואנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת קבלת היתר הבנייה. עם סיום העבודות יהיה כאן מתחם אקסקלוסיבי ובו דירות מודרניות ורחבות ידיים, הכוללות מרפסות שמש ומצוידות בממ"דים, כשחניון רובוטי משוכלל יספק פתרון יעיל לענייני החניה".

 

את המיזם בנגבה 7 הובילה בתחילה חברה יזמית אחרת, אולם לבקשת בעלי הדירות, נטלה לידיה קבוצת ידר את המושכות. "הם ראו את הפרויקטים סביבם והבינו שיש לנו את היכולות לשדרג גם את הבניין שלהם", משחזר אלי יוסימוב, יו"ר קבוצת ידר. "מעבר להיכרות עם תחום ההתחדשות העירונית, אחד היתרונות הבולטים הגדולים שאנו מביאים הוא היותנו חברה יזמית-קבלנית המבצעת את כל הפרויקטים בעצמה, בלי שום מתווכים. אנחנו מספקים את כל השירותים תחת קורת גג אחת ומרכזים צוות מומחים שכולל בין היתר אדריכלים, מהנדסים, מעצבי פנים ושמאים. לעניין זה יש משמעות גדולה הן מבחינת העלויות הכספיות והן מבחינת לוחות הזמנים".

 

הפרויקט בנגבה 7. לבקשת בעלי הדירות, נטלה קבוצת ידר את המושכות הפרויקט בנגבה 7. לבקשת בעלי הדירות, נטלה קבוצת ידר את המושכות

 

קבוצת ידר פועלת בלב אזורי הביקוש, כשלצד הפרויקטים שלה בערים דוגמת תל אביב וראשון לציון, במיזם שברחוב נגבה 7 הקבוצה מקפידה על תמהיל מגוון הפונה לקהל יעד רחב. לדברי אוטמזגין, "התאמנו את גודל הדירות ומספר החדרים לצורכי הלקוחות, כך שכל משפחה תוכל לבחור את הנכס שהכי מתאים לה ובמחיר שפוי".

 

אך שפיות של מחירים, כידוע, היא דבר זמני. לפי נתוני אתר מדלן בראשית 2015 מחירה הממוצע של דירה באזור היה 1.393 מיליון שקל, ובינואר האחרון המחיר טיפס ל-2.479 מיליון שקל - עלייה חדה של למעלה מ-75%. "אין לי ספק שלאור המחסור הכללי בדירות והגידול המתמיד באוכלוסייה, בתוך כמה שנים המחירים בנס ציונה ידביקו את אלה שבלב גוש דן", קובע אוטמזגין. הוא מוסיף כי הפרויקט של הקבוצה בנס ציונה פונה בעיקר למשפרי דיור מהעיר ומחוצה לה, ומתמקד במיוחד במעגל הקרוב שכולל את באר יעקב, ראשון לציון ורחובות.

 

יו"ר קבוצת ידר, אלי יוסימוב (מימין), ומנכ"ל הקבוצה, ציון אוטמזגין. "הביקוש לנס ציונה רק ימשיך ויעלה"  יו"ר קבוצת ידר, אלי יוסימוב (מימין), ומנכ"ל הקבוצה, ציון אוטמזגין. "הביקוש לנס ציונה רק ימשיך ויעלה"

  

עתיד ורוד

הפרויקטים של הקבוצה ברחוב נגבה מתכתבים עם אופיו הפסטורלי של האזור, המתאפיין בשטחים הפתוחים הרבים לצד בתים צמודי-קרקע ומבנים בבנייה רוויה. "מרכז העיר מזרח הוא אחד מהאזורים הכי מבוקשים בנס ציונה", קובע אוטמזגין. "הוא צמוד לבית ספר אשכול, ממוסדות החינוך המובילים בעיר, ולגן ילדים, כשבמרחק הליכה קצר נמצאים פארק עירוני ומרכז העיר, בו מוקדי קניות, בילוי ופנאי".

 

"אנחנו מאוד מאמינים בנס ציונה ורואים שגם בתחום ההתחדשות העירונית היא עולה על המסלול", מסכם יוסימוב. "יש פה אוכלוסייה איכותית, מערכת חינוך מצוינת ועירייה חזקה. משפחות רוצות להגיע לכאן, ואנחנו מאמינים שהביקוש אליה רק ימשיך ויעלה. לנס ציונה צפוי עתיד ורוד, ואנחנו רוצים להיות חלק ממנו".

 

ידר בנגבה – תעודת זהות

הפרויקט: 38/1. חיזוק, עיבוי וחידוש של בניין רכבת ותיק והגדלת היצע הדירות מ-24 ל-44.

המיקום: רחוב נגבה 7, מרכז העיר מזרח, נס ציונה

התמהיל: דירות 3, 3.5 ו-4 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים

המחירים: החל מ-1.78 מיליון שקל לדירת 3 חדרים; החל מ-1.83 מיליון שקל לדירת 3.5 חדרים; החל מ-1.9 מיליון שקל לדירת 4 חדרים

האכלוס המשוער: 2023

החברה היזמית: קבוצת ידר

האדריכל: קו אחד אדריכלים

 

לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן >>

פאנל התחדשות עירונית בחולון
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
ראיון עם דליה עסיס שמאית המקרקעין ומתכננת הערים
דליה עסיס: "גביית היטל השבחה בסמיכות לרכבת הקלה – ענישה כפולה של בעלי הנכסים"
עוד בזירת הנדל"ן