$
זכייניסט

להיות בעלים של עסק חובק עולם

נכון שזה היה נחמד לו היה כפתור פלא שבלחיצה אחת היה הופך את העסק שלנו לאימפריה בינלאומית של אלפי סניפים?

בשיתוף המכון הישראלי לזכיינות 11:3426.11.19
ובכן – יש כפתור כזה. וקוראים לו "זכיינות בינלאומית". הוא אמנם דורש התאמות לעסק שלכם וקצת יותר מלחיצה אחת – אבל עדיין מדובר בכפתור, כלומר בשיטה מוכחת שעבדה שוב ושוב ושוב לאלפי עסקים מכל מיני סוגים ברחבי העולם.

מן הסתם תשמחו מאוד שהעסק שלכם יגדל באלפי אחוזים תוך מספר שנים, נכון? מן הסתם תשמחו מאוד לצמוח לשווקים הגדולים ביותר בעולם, נכון? ולכן מן הסתם גם תשמחו מאוד להיות מזכים בינלאומיים.

 

 

ומה שמדהים הוא שלמרות שמדובר בשיטה פנומנאלית, יסודית ומוכחת להתעצמות עסקית בטור הנדסי – מעט בעלי עסקים בישראל מודעים לה. וגם המעטים שכן שומעים על המושג "זכיינות בינלאומית" חושבים בטעות שמדובר בפתיחה וניהול של סניפים במדינה אחרת – שזה כמובן קשה מאוד ודורש השקעה גדולה.

 

אז זהו שלא. הכוח העסקי העצום הטמון בזכיינות בינלאומית הוא שמצד אחד מדובר בשיטה עם פוטנציאל גדילה מקסימאלי, ומצד שני מדובר בשיטה חכמה מאוד שעם האסטרטגיה הנכונה עושה את הכול בר-השגה, פשוט, חסכוני, ואמין. הכיצד?

 

למעשה, אנחנו כמזכים בינלאומיים לא פותחים יותר מסניף אחד במדינה אחרת. מה אנחנו כן עושים? אנחנו מוכרים רישיונות לעסק שלנו למישהו אחר והופכים אותו למזכה במדינה שלו (שנקרא – "זכיין ראשי"). והוא זה שפותח סניפים במדינתו ומתחלק איתנו בדמי הזיכיון עבור כל סניף שנפתח ובתמלוגים שישולמו על ידי בעל הסניף.

 

במילים אחרות – אנחנו "כובשים" ערים ומדינות שלמות במחי עסקה אחת. במאמץ השווה למכירת רישיון עסקי לסניף אחד – אנחנו מוכרים רישיון לעשרות ואפילו מאות סניפים.

 

לצורך ההמחשה, כמזכים בינלאומיים אנו למשל מוכרים את הרישיון להפעיל סניפים שלנו בניו-יורק לנציג אחד בלבד. ואותו נציג הוא זה שפותח עוד ועוד סניפים בניו-יורק ואף נותן זיכיון לזכייני משנה לפתוח עוד ועוד סניפים משלהם מתחתיו. כלומר, זכיינים ראשיים הם עוד יזמים שפועלים למכור ולנהל עוד ועוד עוד סניפים שלכם. ועל כל סניף שנפתח – אנו כמובן מרוויחים. וכל הסניפים כולם – מנוהלים תחת המותג שלנו ועל-פי השיטה העסקית שלנו.

 

כמה זה עולה לנו? מה זה דורש מאיתנו?

מעט מאוד ביחס לפתיחת סניפים בעצמכם. חשוב להבין: מדובר במתן רישיון. אתם לא פותחים סניפים ולא מנהלים אותם. ולכן מבחינה כספית זו השקעה נמוכה. עיקר המאמץ שלכם יהיה בבנייה חכמה של השיטה שלכם כמזכים – כך שתבחרו את הזכיין הראשי והמקום הנכון ותבנו שיטת זכיינות יעילה שתעזור לכל הסניפים להצליח, לשגשג ולהתרבות.

 

זה טוב מדי מכדי להישמע אמיתי, נכון?

לא נכון. כי זה אמיתי, אמיתי לחלוטין. הזכיינות הבינלאומית עובדת מכיוון שיש בה היגיון אנושי והיגיון עסקי חזקים ומגובשים שהתחשלו לאורך שנים של ניסיון מוצלח ברחבי העולם.

 

אנחנו יכולים לראות את הצלחתה של הזכיינות הבינלאומית בסוגים רבים של עסקים המקיפים אותנו – עסקים קמעונאיים ועסקים נותני שירותים – החל מרשתות מזון מהיר, דרך מותגי אופנה וכלה בשיטות לימוד וכמעט כל עסק אחר שניתן לחשוב עליו.

 צילום: MFV Expositions

 

האם זכיינות בינלאומית מתאימה לי?

 

זאת יש לבדוק באמצעות גיבוש מודל עסקי ותוכנית עסקית לחברה המזכה, לזכיין הראשי ולזכיין הקצה.

 

אם יש לכם רשת מצליחה בישראל – לא בהכרח שהיא תצליח בזכיינות בחו"ל.

 

ואם אין לכם רשת בישראל, אך יש לכם סניף עם שיטה מגובשת– מדוע שלא תתחילו ישר בחו"ל, בשווקים הרבה יותר גדולים?

 

ולכן התשובה היא שזכיינות בינלאומית עשויה להתאים לכל מי שרוצה להיות רשת עסקית גדולה, גדולה מאוד. אנו במכון הישראלי לזכיינות (IFI) מומחים בבחינת סיכויי ההצלחה בזכיינות בינלאומית ובגיבוש מודלים עסקיים יצירתיים שיכולים להגשים את חלום ההתרחבות הבינלאומית.

 

המכון הישראלי לזכיינות (IFI) יוכל לבנות לכם את כפתור הזכיינות הבינלאומית שלכם. הניסיון, הכישורים והקשרים שלנו בזכיינות בינלאומית הם חסרי תקדים בישראל. אנו מייעצים ומלווים אתכם, סוללים לכם שיטה ועוזרים לכם להוציא אותה אל הפועל.

 

האם יש לכם עסק או רשת בישראל ולדעתכם אתם לא זקוקים לנו כדי להיות מזכים בינלאומיים? מצוין!

 

כי גם לכם נשמח לעזור.

 

IFI היא הנציגה הבלעדית של חברת MFV. זוהי החברה הגדולה בעולם לחיבור בין מזכים לזכיינים באמצעות תערוכות ברחבי העולם, פורטלים ענקיים של זכיינות ומפגשי נטוורקינג של זכיינים ראשיים ובעלי מותגים.

 

 

חשוב להבין – לא מדובר בתיווך! MFV הוא השער הראשי לפלטפורמות המתקיימות ברחבי אמריקה ואירופה ומושכות קהל מכל העולם, שבעזרתן מגייסים זכיינים. וכל זה על-ידי יצירת קשר ישיר, ללא תיווך, בין המזכה לבין זכיינים ראשיים.

 

המכון הישראלי לזכיינות מוביל מתחם בו יתאפשר למספר מותגים ישראליים שאינם מתחרים זה בזה, לשתף פעולה ולהציג תחת קורת גג אחת בתערוכות MFV, וכך להפחית עלויות ולייעל את התהליך.

 

הדרך שלכם להיות בעליה של רשת זכיינות בינלאומית – קרובה מתמיד!

 

לפרטים נוספים לחצו כאן >>>

 

חזרה לערוץ זכייניסט >>

 

x