$
פרויקטים

הרבה יותר מ"רק" עמדות טעינה: התוספת החדשה למרחב הציבורי

מחיובים על חניה, דרך מידע בזמן אמת לתושב ועד תשלומי עירייה – הכירו את השימושים הנוספים של עמדות הטעינה לרכבים חשמליים שצפויות לקום בערי ישראל

בשיתוף EV Meter 12:4426.11.19
עולם הרכב עובר מהפכה של ממש עם המעבר ממנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית. הזינוק הצפוי במספר בעלי הרכבים החשמליים מביא לכך שממשלות ברחבי העולם דואגות לפרוס כבר מעכשיו תשתיות של עמדות טעינה אשר ישרתו את נהגי הרכבים החשמליים.

 

ועכשיו, המהפכה מגיעה גם לישראל. לא מזמן פרסם משרד האנרגיה קול קורא רחב היקף להתקנה של אלפי עמדות טעינה לרכב חשמלי בכל הארץ. למרות שמדובר בצעד ראשוני, זהו שלב חשוב בתהליך שבסופו נראה יותר ויותר עמדות טעינה לרכב חשמלי המוצבות במרחבים הציבוריים.

 

 צילום: EV METER

 

כבר היום ניתן למצוא עמדות טעינה באזורים ציבוריים אך הן מעטות ולרוב מדובר "רק" בשקע חשמלי - חכם יותר או פחות, אשר מסוגל להזין את המצבר של הרכב החשמלי ולחייב את בעליו בעלות החשמל. שקע בקיר - ולא הרבה יותר מזה - תכליתי, חד-ממדי ונטול ערכים מוספים.

 

ההבנה שעמדות הטעינה צריכות לשמש את התושבים ומפעיליהן למגוון צרכים נוספים, ולא לטעינה בלבד, היא זו שעומדת מאחורי הפיתוח של חברת EV Meter הישראלית. החברה אשר מפתחת ומייצרת את עמדות הטעינה שלה בארץ, מספקת ערך מוסף על ידי יצירת ערוץ תקשורת ישיר בין נהגי הרכב החשמלי לבין מפעילי עמדת הטעינה. כך, עמדות הטעינה של EV Meter מייצגות את הדור המתקדם ביותר של עמדות טעינה לרכב חשמלי.

 

עולם שלם של אפשרויות (כי למה להסתפק במועט?)

המעבר מעמדות טעינה שהינן לא יותר מתחנת "תדלוק" חשמלית לעמדות חכמות ואינטראקטיביות, פותח עולם שלם של אפשרויות. למשל, במידה והרשות המקומית היא זו שמפעילה את עמדת הטעינה, היא יכולה לפרסם באמצעותה אירועים שונים בעיר, התראות על כבישים חסומים, הופעות ופסטיבלים. בנוסף, אם הנהג תושב העיר הוא יוכל לשלם על חנייה ודו"חות. במידה והמפעיל הוא גורם מסחרי, כמו קניון, ניתן לפרסם מבצעים של החנויות והמסעדות במתחם.

 

נקודה חשובה נוספת הינה היכולת של מפעיל לנהל את עמדות הטעינה מרחוק, מה שמאפשר גמישות בהגדרת צרכים בזמן אמת. כך, למשל, רשות מקומית יכולה לעדכן מחירים במהלך כל שעות היום ולאפשר טעינה זולה יותר מחוץ לשעות העומס. אופציה נוספת הינה לאפשר חנייה בחינם בסמוך לאירועים מרכזיים ואפילו לשלוט בעומסי החנייה באמצעות המלצה לחנייה מוזלת בחניונים סמוכים. בנוסף, המפעיל יכול לדאוג לחייב בחניה בלבד במקרים בהם בעל הרכב החשמלי מסיים את הטעינה, אבל נשאר לחנות.

 

אבל, איך זה עובד בפועל ועד כמה זה מסורבל?

ניקח לדוגמא את המעבר מתשלום עבור טעינה וחנייה לתשלום עבור חנייה בלבד. עמדת הטעינה של EV Meter בעלת מערכת ניהול חדשנית אשר מסוגלת לזהות את סיום הטעינה של הרכב החשמלי. ברגע שהטעינה הסתיימה, מערכת הניהול שולחת לנהג הודעה כי טעינת הרכב הושלמה ושעליו לפנות את מקום החניה תוך 15 דקות. במידה והוא יישאר לחנות, מערכת הניהול, באופן אוטומטי, משנה את החיוב לחנייה בלבד לפי התמחור הנהוג באותו מרחב ציבורי. כאשר נהג הרכב החשמלי יחזור, הוא יוכל לראות אינדיקציה לשינוי בחיוב על מסך המגע של העמדה. פשוט ונוח למשתמש.

 

 צילום: EV METER

 

התפיסה הייחודית של EV Meter אשר ממנפת עמדות טעינה לרכב חשמלי לפתרון טעינה מקיף עם ערך מוסף, הפכה למציאות בזכות הטכנולוגיה פורצת הדרך של Nayax – חברת האם של EV Meter. חברת Nayax ידועה ברחבי העולם כענקית בתחום התשלומים והפינטק ואותה מומחיות מקצועית, אשר נמצאת בלב המוצר של EV Meter, היא זו אשר לוקחת את עמדות הטעינה צעד אחד קדימה לפני כולם.

 

לדברי ניסו חזן, מנכ"ל EV Meter: "החזון שלנו הוא להביא לעולם דור חדש של עמדות טעינה המתאימות לכל סוגי הרכבים החשמליים. כל עמדה כזו היא הרבה יותר מ"שקע בקיר" ומאחורי הקלעים פועלת הטכנולוגיה של Nayax אשר מגדירה מחדש את המהות של עמדות טעינה לרכב חשמלי".

 

אך חברת EV Meter לא הסתפקה רק ביצירת ערוץ תקשורת. "בנוסף לערוץ תקשורת ישיר עם נהגי הרכב החשמלי, הפתרון של EV Meter מייצג חווית משתמש אשר אין שניה לה בשוק. למשל, האפשרות לשלם במגוון אמצעי תשלום – כרטיסי אשראי, ארנק דיגיטלי, סריקת QR וכרטיסי פריפייד, והכל בהתאם להעדפת הנהג. דוגמא נוספת הינה האפשרות לבחור את שפת התקשורת של עמדת הטעינה – מה שמנגיש את השימוש לאוכלוסיות רבות. והכי טוב? לא מדובר בחזון עתידי, אלא בפתרון שזמין כבר עכשיו", מסכם חזן.

x