$
פרויקטים

להצליח במדעי העסקים

מה הקשר בין רופא, עורך דין ונהג מונית? שלושתם היו חייבים ללמוד ולהתמחות בתחום שלהם. כך קורה גם כאשר רוצים 'לעשות' כסף ולנהל אותו נכון. היכן הכי נכון ללמוד את זה? רמז, זה לא באוניברסיטה

בשיתוף ניר דובדבני 09:0521.11.19
כשהאקדמיה פתחה את שעריה מטרתה הייתה להוות 'מוסד לפיתוח, שימור והפצת הידע האנושי, בכל תחומי המדעים לסוגיהם.' (ויקיפדיה). עם הזמן הפך המוסד ל 'טאבו', ומהר מאוד נולדה הציפייה שלימודי תואר ראשון ושני יאפשרו קבלת משרה נחשקת. עד לאחרונה זה היה נכון בלא מעט מקרים, היום זה פשוט לא מספיק פרקטי בתחומים רבים.

 

איך זה קרה? הסיבה לכך פשוטה מאוד: השטח גבר על המדע. פעם כל מדע או מידע שהתגלה היה מחזיק כמה שנים טובות, היום קצב העולם כל כך מהיר ונוצר מצב שעד שהאקדמיה תבין את האלגוריתם של פייסבוק, עד שייכתב הסילבוס, ועד שהמרצה ילמד את התוכן - האלגוריתם ישתנה. האקדמיה מסורבלת, גדולה מדי ולא יכולה לעמוד בקצב. זה אורגניזם שבנוי על דברים שהיו.

 

אחד התחומים שבו האקדמיה פספסה לאורך כל הדרך, הינו תחום העסקים הקטנים והבינוניים. בנושא שחייב פרקטיקה, חוסן מנטלי וידע מעשי בכסף - האקדמיה מדברת בתיאוריה ומתמקדת בעסקי ענק. בנוסף, השינוי האמיתי של התקופה הנוכחית הוא העובדה שאנשים לא מעוניינים ללמוד כדי להתקבל לעבודה או כדי להתקדם בה - אנשים רוצים ליצור לעצמם את מקום העבודה שלהם. כלכלת ארה"ב מכילה ברובה המוחלט עצמאיים ופרילנסרים (למעלה מ-61%, עלייה של 20% ב-4 שנים).

 

אין אלטרנטיבה? יוצרים כזו! מוסד ראשון מסוגו שנוסד השנה הוא מרכז ניר דובדבני שבפתח תקווה.

 

המרכז נוסד כדי להכיל בתוכו את כל המידע, השיטות, האנרגיה והמסלולים הדרושים לבעלי עסקים, יזמים, שכירים ואנשי מכירות לביצועי שיא. המרכז כולל את התכנים העדכניים ביותר, שמועברים בקורסי עסקים, בסדנאות מכירה, בסדנאות NLP, בקורסי יזמות, בהשתלמויות שונות בנושאי: התנהלות פיננסית לבעל עסק קטן, השתלמויות תוכן, סדנאות נטוורקינג, ומעבר לכך, המרכז גם מנגיש את מיטב התכנים של המנטורים ואנשי העסקים המובילים בעולם בספרייה נגישה לכל מבקר, גם בדיגיטל. את כלל התכנים מעבירים ניר דובדבני ואנשי עסקים נוספים, כלומר - בעלי ניסיון פרקטי בתחומים השונים.

 

 מרכז ניר דובדבני מרכז ניר דובדבני צילום: שירן כרמל

 

ללמוד ממי שעושה את זה בעסקים ומצליח

ניר דובדבני, יזם בנשמתו, איש עסקים, סופר והמנטור המוביל בישראל למכירות ואופטימיזציה עסקית. ניר הבין על בשרו עוד כשהיה שכיר, שאין מספיק הזדמנויות לעסקים קטנים, בעוד שהסיכון רק הולך וגדל. מאז, לקח על עצמו את שליחות התחום וייסד את מרכז ניר דובדבני לפיתוח עסקי ולמיקסום המכירות.

 

דובדבני שחי ונושם עסקים קטנים ובינוניים, בין אם דרך 70,000 בעלי העסקים שליווה עד היום, ובין אם בזכות העסקים הפרטיים שהוא מנהל כבר קרוב ל 15 שנים, כאשר כל אחד מהם מהווה יחידת רווח הפסד נפרדת. מהבחינה הזו אפשר להגיד שדובדבני מנהל למעלה מ - 10 עסקים קטנים ובינוניים, בתחום המזון, הדיגיטל, המנטורינג והאונליין.

 

כמו כן החזיק גם בעסקים מעולם התקשורת והפרסום, כך שבסופו של דבר הוא המרצה שהכי נכון ללמוד ממנו עסקים, אם רוצים לקבל הבנה בגובה העיניים של עשה ואל תעשה. את השיטות שהוא מיישם בעסקים שלו הוא מלמד במסלול למנהל עסקים קטנים ובינוניים, וכל מה שהוא רואה שעובד עבור הלקוחות שלו, הוא משלב ומהדק אל תוך השיטה שלו: שיטת 'אלפא לעסקים' ו'כוכב המכירות'. בדרך זו נוצר מסלול עסקי שעובר אופטימיזציה אינסופית מבוססת פרקטיקה ותוצאות.

 

תכנית שמתאימה לכולם

החזון של ניר הוא להנחיל את שיטת עבודתו לכל בעל עסקים בפועל ולכל מי שבדרך לשם. נדיר למצוא הכשרה אחת שמתאימה גם למי שמפלרטט עם הרעיון של הקמת עסק, גם לעסק של אדם אחד וגם לעסק של מאות עובדים. אבל, עם הצלחה לא מתווכחים. במסלול אפקטיבי וחובה לכל מי שיש לו נגיעה לעולם העסקי או רצון לכך - המענה מדויק ובעיקר מהיר. כן, יש דבר כזה מסלול מהיר ולא מדובר בקיצורי דרך. מדובר במסלול למנהל עסקים קטנים ובינוניים עם התמחות בניהול, שיווק ומכירות בפורמט של 12 מפגשים פרונטליים אותם, לצד קורסי אימון דיגיטליים.

 

הקורסים הדיגיטליים במתכונת שלהם מתעדכנים כל הזמן בתוכן. כאשר קורס צריך עדכון כזה או אחר, דובדבני יוצא לאולפן ומחדש את התוכן של הקורס הקיים. דרך הקורסים של דובדבני לומדים את השפה שלו - את שפת העסקים, וברגע שדוברים את השפה, עם כל סרטון שהוא מעלה לרשתות החברתיות בזמן אמת - יכולים לקבל ערך עצום ואקטואלי.

 

שם המשחק: הצלחה

המסלול בכללותו נע סביב 3 צירים: תודעה, שיטה ואימון. הוא כולל ידע עסקי שמותאם לעסקים קטנים ובינוניים. כל המונחים, כל השיטות, הם כאלה שמבטיחים לכל עסק שיישם אותם - הצלחה, במיוחד בגלל שהם מכירים ומותאמים לאתגרים שיש לעסקים קטנים ובינוניים בישראל. מי שמעביר את הקורס, נכון להיום, הוא ניר דובדבני בעצמו.

 

המסלול כולל ידע על בנייה ופיתוח מוצרים, תמחור נכון, שיווק, ייצור תוכניות שיווק עם יעדי לידים (במסגרת התקציב שהוגדר), בניית נרטיב נכון לעסק, ייצור שיתופי פעולה מניבים עם האיש הנכון בזמן הנכון, להבין בכלל איפה העסק נמצא, מה השלב הבא שלו ומה צריך

מרכז ניר דובדבני מרכז ניר דובדבני צילום: שירן כרמל

 

לעשות כדי לעבור אליו, איך להניע את עצמנו לפעולה, את הסביבה שלנו, את הספקים שלנו. איך בונים משכורות ומודל תגמול, איך שומרים על האנרגיה שלהם ביחד איתנו ואיך שומרים על האנרגיה שלנו, איך מנהלים זמן, פרויקטים, יעדים, איך לוקחים הלוואה ומתי - כל מה שבעל עסק קטן ובינוני צריך כדי להצליח ולהכפיל את ההצלחה.

 

ין ויאנג של עולם העסקים

כמו גוף ונפש כך בדיוק קורה בעסקים: האחד משלים את השני. קורס מנהל עסקים לעסקים קטנים  ובינוניים נותן את האסטרטגיה, דרכי עבודה, בניית מנגנון, קורס המכירות נותן את הטקטיקה, את התוכן עצמו, מה להגיד למי ומתי - בכל אחד מהחלקים האסטרטגיים של העסק. חשיבה עסקית ומיומנויות טקטיות הולכים ביחד.

 

איך מערכת היחסים שלך עם כסף?

לא מעט מאיתנו מתמודדים עם קושי מנטלי בכל הקשור לכסף, אבל לא מבינים את זה. גם אלה שמרוויחים הרבה מאוד כסף ובסוף החודש נשארים עם כלום או בגירעון. הקושי בא לידי ביטוי בצורות שונות, כמו היכולת לתמחר נכון, לדרוש אותו ללא התנצלות או חוסר נוחות, לנהל משא ומתן ועוד. עבודה עם כסף דורשת שרירים שאצל חלק התפתחו, אך לא בהכרח בצורה המיטבית ואצל חלק הם מעולם לא התפתחו בעיקר כי לא נדרשו לכך. בלי השרירים האלה, גם אם יהיו לנו ביד השיטות הכי חזקות ועדכניות, לא נוכל לממש את הפוטנציאל שלנו עד הסוף.

 

גם לכך יש מענה במעטפת של המסלול למנהל עסקים קטנים ובינוניים שמסייע לכל אחד לזהות את החסמים שבו שמושכים אותו לאחור ולעבוד איתם כך שלא יפריעו יותר.

 

משכיר לבעלים ושותף בעסק משגשג

מאור פאר, בעלים ושותף של 'השמוליקים' מלא באנרגיות באופן קבוע ולא רק באירועים בהם עובדיו דואגים לייצר חוויה בלתי נשכחת עבור הנוכחים. פאר, 34 נשוי ואב לילדה מכיר במשך שנים ארוכות את דובדבני והשתתף בכנסים שונים שלו ובכל פעם למד משהו אחר. הקפיצה האמיתית הייתה כאשר משכיר ב'שמוליקים' עסק שקיים משנת 1998 הפך, לפני ארבע שנים להיות שותף. מאז חלה צמיחה של כמה מאות אחוזים בהכנסות.

 

איך זה קרה?

'במשך שנים עבדתי כשכיר בעסק שעבד טוב. כבר אז הבנתי שיש פוטנציאל בעסק שעדיין לא מומש. כאשר הצטרפתי כשותף (אנחנו שניים) ולקחתי את ההובלה הבנתי שחסרים לי הרבה מאוד כלים וידע בתחום העסקי כדי שאוכל לקפוץ לשלב הבא עם העסק. למדתי משפטים וממשל ולקחתי מעט מדי קורסים במנהל עסקים שלא תרמו לי. במשך שנים עקבתי אחרי העשייה של ניר. אבל, כשהחלטתי שאני חייב ללמוד ולהבין - הגעתי לסמינרים ולהרצאות שלו. בשלב מסויים עשיתי את כל המסלול שלו למנהל עסקים. זה הוביל לשינוי האמיתי ולקפיצה המטורפת שלנו בעסק'.

 

מה המשמעות בפועל?

'הפעילות העסקית שלנו היא יצירת אירועים שהם חוויה בלתי נשכחת. מזמינים אותנו לאירועים משפחתיים, אירועי חברה או כנסים שונים ואנחנו דואגים לייצר חיבור, אנרגיות וחוויה עוצמתית לקהל באמצעות השיטה שפיתחנו. זה נשמע מצוין וזה באמת ככה, אבל מאחורי הקלעים לא היה לנו סדר באמת, לא היו לנו נהלים, או כמו שניר קורא לזה SOP (standard operation procedure). הגענו למצב שהעסק מנהל אותנו ולא אנחנו אותו.

בזכות ההכשרה אצל דובדבני הבנתי שיש הרבה דברים שלא נגעתי בהם והם חובה, ברמה בסיסית לכל עסק, אבל אף פעם לא טרחו לומר לי שהם בסיס או חובה ואף פעם לא הבנתי שזה הכרחי'.

 

אפשר דוגמה?

'בלי להגזים יש לי מאות דוגמאות. אבל, אתן לך אחת חשובה, הצעת מחיר. בדיעבד הבנתי שעבדנו עם הצעת מחיר מזעזעת. למדתי להכין הצעת מחיר שהיא מכירתית, נכונה, פרסונלית, מקצועית. למדתי להציע שניים או שלושה מוצרים. וזה רק על קצה המזלג. בכל פעולה שלנו יש בסיס שנלמד אצל ניר, כל צמיחה שהייתה לנו היא יישום של דברים שלמדתי בקורס'.

 

מכאן עוד אפשר רק לעלות

'בהחלט. יש הרבה לאן. אני עדיין לא מספיק ליישם את כל מה שלמדתי והדרך ארוכה. נכון לעכשיו ממוצר אחד גדלנו לחמישה מוצרים דרך שיטת ה Long Tail שלמדתי מניר, כאשר כל אחד מהם הוא יחידת רווח הפסד עצמאית ואנחנו בדרך למוצר השישי. למדתי להתייחס לעסק כאל פלטפורמה והמשמעות היא שיש לי עוד עסקים משלי. למשל: יש לי ליין אישי של מסיבות לגילאי 50 בחיפה פעם בחודש שנקרא 'הקוקו והסרפן'. עוד מעט חוגגים שנה לעסק. יש בו כ 400 איש בכל פעם. בקנה יש לי כבר עסק נוסף שאני עדיין לא חושף'.

 

מה הדבר שהפנמת ברמה הכי עמוקה?

'שאני לא עובד בתוך העסק, אלא על העסק. העסק הוא פלטפורמה ולא המטרה'.

 

והשלב הבא שלכם הוא?

'ממש עכשיו מכניסים מנהלים לכל יחידה כדי שנקפוץ לשלב הבא. לאט אני עוזב את הרמה התפעולית ועובר לרמה הניהולית וכך נוכל להמשיך לשכפל את עצמנו. ואני עדיין מרגיש שאני זז לאט מדי'.

 

להיות איש עסקים מבחינתך זה...

'לא מפסיק ללמוד אפילו לרגע. איש עסקים שיבין כי הוא לא יודע הכל ויכול להשתפר – הוא יבין שהוא חייב להמשיך ללמוד כדי להגיע לשלב הבא. הקפיצות מהמקום שלי וקדימה לא ישתנו באופן מהותי אם אני לא אשנה בעצמי משהו, אם לא אקבל כלים חדשים. אפילו מלייב של דובדבני שהאזנתי לו השבוע עם הקפה של הבוקר - בזכותו קפץ לי הרעיון המבריק הבא. תוך כדי הלייב הרמתי טלפון לשותף שלי ואנחנו כבר בשלב היישום'.

 

כדי להצליח בעסקים באמת חבל לבזבז את הזמן בספסלי האקדמיה. בדיוק בשליש מהזמן של האקדמיה מסלול מנהל עסקים לעסקים קטנים ובינוניים של דובדבני נותן מענה אמיתי ומלא ב-360 מעלות לכל סוג של עסק כדי לכבוש איתו את המטרות. והוא לגמרי בהישג יד.

 

לפרטים נוספים על המסלול למנהל עסקים קטנים ובינוניים עם התמחות בשיווק ומכירות התקשרו למספר *8406

בטל שלח
    לכל התגובות
    x