שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרויקטים

מהפכת ה-Crowd Testing של Applause

עולם הבדיקות-QA עובר מהפכה ומאפשר קבלת חיווי מדויק ורחב מאי פעם לחוויית הלקוח, לאיכות המוצר ויכולתו לכבוש את השוק הרלוונטי

בשיתוף Applause 16:4025.08.19
מחקרים מראים כי אחד מהגורמים המרכזיים להצלחתם של שירותים או מוצרים, מצוי בחוויית הלקוח. עד כה, השקיעו החברות מאמצים רבים בניסיונות לבדוק את המוצרים או השירותים דרך מחלקות QA שניסו לבחון תרחישים שונים לגביי השימוש במוצרים, ולנסות אותם דרך מגוון של אביזרי קצה (סוגים שונים של סמארטפונים, מחשבים ניידים, וכד').

 

התנופה הדיגיטלית בשוק הישראלי, במגזרי העולם הפיננסי, הריטייל, הטלקום ועוד, מחייבת יותר מתמיד מצויינות מקסימלית בכל הנוגע לחווית הלקוח. האתגרים הנוצרים כתוצאה מכך כוללים : גידול מתמשך בדרישות הלקוחות, הרחבה משמעותית במגוון האביזרים בהם הם משתמשים, והיקף עצום של סוגי המשתמשים. כל אלה, הופכים את תהליך ה-QA הסטנדרטי למורכב ובמקרים רבים למנותק מהמציאות בשטח. התוצאה – נטישת מותג, מוצר, שירות... ופגיעה אנושה בכושר התחרותיות של הארגון.

 

מעשרות בודקים למאות אלפי בודקים

אתגרים אלו הביאו את חברת Applause לייצר גישה חדשה ורעננה לבדיקת מוצרים ושירותים תחת השם Crowd Testing - בדיקות המונים. גישה זו מאפשרת בחינת כל מוצר או שירות בהיקף ובעומק שאף מחלקת QA לא יכולה לספק. במקום לקחת מספר עשרות עובדים, לשים אותם במעבדה ולתת להם להתמודד עם תרחישים תיאורטיים, הלכה Applause לדבר האמיתי – למשתמשים עצמם – והפכה אותם לקהל הבודקים שלה. במקום כמה עשרות בודקים, הפעילה Applause מאות אלפי משתמשים בכל רחבי העולם.

 

את הרעיון של ה- Crowd Testing הוביל מייסד חברת Applause, דורון ראובני, שלאורך הקריירה שלו חווה על בשרו את מגבלות היכולת של צוותי QA בכל הקשור לבדיקות מקיפות של הפתרונות הדיגיטליים. "החשיפה האדירה של כולנו לאינטרנט, הביאה אותי להבנה, שבעצם יש לנו שם - מאחורי ענן האינטרנט, קהילה אדירה של חובבי טכנולוגיה ושירותים דיגיטליים, שיכולים לשמש כבודקים האידיאליים", מסביר ראובני.

 

ראובני שינס מותניים והקים את חברת Applause שפיתחה מערכת לגיוס בודקים הפתוחה למשתמשים בכל העולם, שעובדים דרך האינטרנט, ישירות מהבתים שלהם, וחוסכים את הצורך במשרדים ומעבדות ייעודיות למחלקות ה-QA. כתוצאה מכך, חלק מהפיתוחים של כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות והבולטות ביותר בעולם, נבדקים כיום באמצעות ה- Crowd Testing של Applause ויצאו לשוק ללא הבאגים שאפיינו את שיטות הבדיקה המסורתיות והישנות.

 

המצאנו קטגוריה חדשה לעולם ה-QA

"Applause עשתה משהו שאולי נראה פשוט, אבל הוא שינה לחלוטין את חוקי המשחק. אפשר לומר שבמידה רבה היינו Disruptive בתחום ה-QA והמצאנו קטגוריה חדשה", אומר מארק גרנות, מנכ"ל הסניף הישראלי של Applause. "זו קטגוריה שעונה על שורה של אתגרים שעבודת QA קלאסית מתקשה איתן. הראשון שבהם הוא העובדה שצוותי QA בודקים פתרון דיגיטלי מנקודת מבטם כבודקים מקצועיים ולא כמשתמשים פוטנציאליים. גישה כזאת של 'בדיקת מעבדה' יכולה להביא לפספוס תקלות. הבודקים שלנו, לעומת זאת, הם משתמשי קצה שיבדקו את המוצר בצורת שימוש 'רגילה' ויעלו על התקלות האלו".

 צילום: גטי אימג'ס

 

הבודקים מספקים פידבק אמיתי של משתמש קצה

"כאשר מדובר בפתרון דיגיטלי למובייל, גם לצוות ה-QA הטוב בעולם תהיה מגבלה אינהרנטית", מסביר גרנות. "יש היום בעולם אלפי דגמים של סמארטפונים שונים ושל מכשירי Connected Devices, כגון שעונים חכמים. לאף מחלקה לא יכול להיות אפילו אחוז אחד מהדגמים השונים הקיימים בשוק. גם המכשירים הקיימים בעייתיים, כי לרוב מדובר במכשירים סטריליים - כאלו שלא באמת נמצאים בשימוש בצורה רגילה ושוטפת, ולכן גם לא מותקנות עליהם אפליקציות אחרות, שעלולות ליצור התנגשויות תוכנה עם האפליקציה הנבדקת. כאשר בודקים ברחבי העולם פתרון דיגיטלי כזה איש איש על מכשירו האישי - מקבלים פילוח רחב שאין כל דרך להגיע אליו בתנאי המעבדה. זו בדיקה על מכשירים שעובדים בשטח".

 

"יתרון נוסף של Crowd Testing הוא שבנוסף לבדיקות QA פונקציונליות סטנדרטיות שנעשות עם תסריטי בדיקה, הבודקים של קהילת Applause מספקים גם פידבק אמיתי של משתמש קצה", מוסיף גרנות. "כשאנחנו שמים את המוצר בידיים של הקהילה אנחנו מקבלים פידבקים טובים ויעילים במיוחד על חווית המשתמש האמיתית. הבודק ניגש למוצר בצורה אינטואיטיבית, שלרוב שונה מזו של בודק ה-QA. לכל אחד יש את זווית ההסתכלות שלו, וכך כשיש בפרויקט בודקים רבים מרחבי העולם - כל הזוויות השונות מכוסות".

 

מענה לצורך בשחרור גרסה מהיר

לדברי גרנות פיתרון ה-Crowd Testing מספק בנוסף יתרון של זמינות ומהירות, בעיקר כאשר יש צורך בשחרור מהיר במיוחד של גרסה חדשה. "יש בלתמי"ם, תיקונים דחופים של באג חמור שהתגלה או אירוע אחר שדורש שחרור גרסה זריז. העבודה באמצעות קהילה מאפשרת להתניע תהליך בדיקות באופן כמעט מידי. ברגע שארגון מעוניין לבדוק גרסה חדשה של מוצר - הוא מפנה את הבקשה אלינו ואנחנו יכולים תוך כמה שעות ספורות להתניע תהליך בדיקות (כולל מחוץ לשעות העבודה, בין אם מדובר בשעות הערב או בסופי שבוע). זו גמישות שלא תמיד מתקיימת כשעובדים עם צוותים קונבנציונליים".

 

קהילת הבודקים מאפשרת להתגבר על נושא בעייתי נוסף – תשלומים ושימוש בכרטיסי אשראי מסוגים שונים ממדינות שונות. "אי אפשר לצפות מאיש QA בחברה להעביר כרטיס אשראי פרטי שלו לבדיקה. אנחנו מפעילים את הקהילה שלנו ואת הסגמנטים בדמוגרפיות המתאימות ומבקשים מהם לסלוק עם כרטיס האשראי האישי שלהם כחלק מתהליך הבדיקה. כך אנחנו מוודאים שכרטיסי אשראי אמיתיים, של אנשים אמיתיים, עובדים בצורה טובה באפליקציית התשלום הנבדקת. בדקנו כך את Google Pay ווידאנו שתהליכי תשלום עובדים בצורה טובה ונכונה עם כל כרטיס, בכל מדינה ובכל סיטואציה".

 צילום: ISTOCK

 

למעלה מ-400,000 בודקים

חברת Applause מפעילה כיום את קבוצת ה Crowd Testing הגדולה ביותר בעולם, עם למעלה מ-400,000 בודקים. הבודקים מגיעים מאוכלוסיות שונות ומגוונות: ממשתמשים רגילים ועד בודקים מנוסים שבזמנם החופשי נותנים את השירותים האלו. המגוון הזה מתאים מאוד ללקוחותיה של Applause, שפעמים רבות רוצים בדיקות על קהל יעד מסוים: גברים או נשים, צעירים או מבוגרים, אזרחים של מדינות שונות ומשתמשים של מכשירים ספציפיים. ב- Applause מסוגלים לספק את הגמישות הזאת בהתאם לדרישות הספציפיות של החברה.

 

"הקהילה מנוהלת בסגנון מאוד משוכלל, כי בסופו של דבר הרצון הוא לתמרץ את הבודקים להצטיין", אומר גרנות. "כמובן שכולם מקבלים תשלום על עבודתם. הבודקים בקהילה מקבלים דירוג שעולה ככל שעבודתם נתפסת כמביאה ערך גבוה ללקוחות. ככל שהם עולים בדירוג - כך יש יותר ביקוש לשירותים שלהם והם מקבלים יותר פרויקטים. כשאנחנו צריכים לבחור בוחנים לפרויקט אנחנו עושים זאת לפי הרלוונטיות שלהם ולפי הדירוג שקיבלו בפרויקטים הקודמים. הם יודעים שאנחנו מצפים מהם להשיג את התוצאות המיטביות. מכיוון שהבודקים בוחרים לעבוד בשעות שנוחות להם ופעמים רבות עושים זאת בסוף השבוע, מאוד שכיח שצוותי הפיתוח של הלקוח שהזמין את הפרויקט מגיעים לעבודה בתחילת השבוע ועל שולחנם כבר מונחות הבעיות שדורשות פתרון. זה מועיל מאוד בזרימת העבודה בתוך הארגון".

 

ניסיון מוכח במציאת באגים קריטיים

"נושא חדשני שנכנסו אליו לאחרונה הוא בדיקות של שירות קול. התפתחות העוזרים האישיים - אלקסה, סירי וכו', הופכים את הטכנולוגיה הזאת לממשק משמעותי של הצרכנים מול המותגים. יש לנו, למשל, שיתוף פעולה עם אלקסה של אמזון, והיום אנחנו יודעים לספק ללקוחות שמוסיפים ממשק קולי למוצרים שלהם את היכולת לבדוק גם אותו בצורה טובה".

 

כאשר מבקשים מגרנות לתת דוגמאות לבאגים קריטיים שמצאה קהילת הבודקים של Applause הוא מספק רשימה ארוכה. הבולטות שבהן הן תוכנת אנטי וירוס שלמרות שהציגה חיווי פעיל לא סיפקה הגנה בפועל, משחקי קזינו מקוונים שזיכו שחקן ברווח גדול למרות שהוא הפסיד במשחק ומכשירי GPS שהציגו סטיות מהותיות בזיהוי המיקום שלהם.

 

המוניטין החיובי של Applause עוזר בהחלט כשזה נוגע לגיוס בודקים נוספים והרחבת הקהילה לאורכו ולרוחבו של הגלובוס. "המותג שלנו מאוד מוכר היום", מסכם גרנות. "אנו משרתים לקוחות כמו Amazon, Google, Uber, Walmart ebay ועוד. למעשה, אנו מוכרים כיום כשחקן מספר אחד בתחום ה-Crowd Testing , דרוג שקיבלנו מחברת המחקר גרטנר. יש בודקים ששומעים עלינו ונרשמים באתר הגיוס שלנו – uTest, ויש כאלו המגיעים מפה לאוזן. כשאנו נדרשים לגייס קהילות ספציפיות, אנחנו מפרסמים במקומות הרלוונטים.

 

בישראל יש לנו כיום כמה אלפי בודקים, שעוזרים לנו להעצים את יחידות ה- QA בארגונים ולשמש כזרוע הארוכה שלהם. בין לקוחותינו בישראל חברות גדולות כמו אל-על, ישראכרט, בנק הפועלים, יד 2 , סודה-סטרים ועשרות ארגונים מקומיים נוספים".

 

לפרטים נוספים לחצו כאן>>>
x